huismijtallergie; Helpen die hoezen?

Discussie in 'De lounge' gestart door tupp, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.847
    19.215
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij mij is onlangs huismijtallergie geconstateerd. Ik word altijd moe wakker, nies 's ochtends veel en blijf de hele dag last houden van vermoeidheid, kriebelende neus, branderige ogen etc.

Ik heb om mijn slaapkamer geen gordijnen en vloerbedekking. Ik lucht de hele nacht, vanaf een uurtje voor ik naar bed ga tot een half uur nadat ik eruit kom. Mijn dekbed sla ik terug zodat het bed kan luchten enzovoorts. Stofzuigen en beddengoed wassen doe ik nu ook wat vaker. Toch blijf ik last houden.

Het enige wat ik (volgens mij) nog meer kan doen is allergeen hoezen aanschaffen. Maar ze zijn nogal duur en sinds 1 januari 2009 worden de allergeenhoezen niet meer vergoed. Volgens de huisarts worden ze ook niet meer standaard voorgeschreven, omdat er aan de werking getwijfeld wordt.

Heeft iemand ervaring met deze hoezen? Helpen ze (bij jou) wel of niet? Als het scheelt, geef ik er graag geld aan uit. Maar ik zou het zonde vinden om 100-en euro's uit te geven aan allerlei hoezen en dan geen verschil te merken.

2. he tupp

ik heb ze en ze werking redelijk..
    wij hebben nieuwe matrassen gekocht mijn hoezen passen er niet om heen.. weet niet welke maat je heb..

groetjes yippie

3. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Mijn hoezen passen ook niet om mijn nieuwe matrassen en op de kussens werd ik gek van het gekraak. Ik slaap dus nu weer zonder en het gaat best goed. Ik merkte wel verschil moet ik zeggen maar ik ben nu wat minder allergisch geworden

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.847
    19.215
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben één matras van 160 x 210. Wij gaan ook een nieuw matras kopen. De maat zal hetzelfde blijven, maar misschien wordt de hoogte anders. Dus ik wacht nog maar even af met he kopen van een matrashoes tot we het nieuwe matras hebben.

Zo'n extra hoes om een hoofdkussen lijkt me inderdaad niet fijn, omdat ik al had begrepen dat ze wat stugger zijn. Ik wil dus een anti-allergeenkussen, zodat ik alleen mijn eigen katoenenhoezen er omheen hoef te doen.

Tja; en dan het dekbed. Wij hebben een wat afwijkende maat, dus er is tot nu toe niet één hoes die er omheen zou passen. Misschien ook maar gelijk een nieuw dekbed komen dat behandeld is tegen huismijt.

Dat worden weer een paar flinke uitgaven, want die spullen zijn allemaal vrij prijzig! En dat terwijl we in december ook gaan trouwen. We hadden dus sowieso al een aantal grote uitgaven gepland.

5. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hier ook de hoezen al een jaar of 6. En bij mij helpen ze wel degelijk, ondanks dat ik zelfs alles syntetisch an anti-allergeen heb. Ik heb namelijk laatst de matrashoes gewassen en had ff geen zin om de moeite te nemen om de hoes er weer om te doen. Twee dagen weer opgestaan met onwijs kriebelende ogen, neus en mond, en ook last van heel taai slijm bij het opstaan. Nadat ik doe hoes er weer omheen had gedaan, was het gelijk weer weg en werd ik veel fitter wakker.

Ik kreeg dit jaar de hoezen nog wel vergoed?? Ik ben wel uitgebreid verzekerd, misschien dat dat er mee te maken heeft?

En voor afwijkende maten kunnen ze ze op maat maken.

Succes ermee!

6. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier helpen ze niet zo heel goed heb ik het idee, maar ik weet niet hoe het is als ik ze er weer af zou halen.

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hier ook hoezen gehad, wij hebben ze niet meer om want vonden het verschrikkelijk slapen!
    En daarnaast merkte manlief ook niet een heel groot verschil.

8. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    wij hebben de hoezen ook, en alleen voor om het matras, dus niet om dekbed en kussens, dat slaapt verschrikkelijk namelijk. Maar om de matrassen werkt het wel goed.

9. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hier bij de meiden om het matras, dekbed en kussen met goed resultaat.
    Tip....in Duitsland zijn ze stukken goedkoper mocht de verzekeraar ze niet vergoeden. Iets ander materiaal.....minder stug....volgens de longverpleegkundige van dezelfde kwaliteit.

kwebbel

10. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    OH ja, het nadeel is dat je elke dat je dekbed er opnieuw in moet doen, want ze zijn zo glad dat het verschrikkelijk schuift.

11. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Eventueel kan de Aerosleep ook een oplossing zijn. Je hebt ze ook voor baby's, maar ook in grote maten. Dit dekje komt op je matras te liggen en kun je wassen op 60 graden waardoor je alle bacterien en mhuismijt er steeds weer uit.

12. wisten jullie dat je ook via je belastingaangifte wat terug kan krijgen.. je bent namelijk met astma chronisch ziek...
    hoe en wat weet ik niet precies ik heb een belasting mannetje.

yippie

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.847
    19.215
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik was inderdaad van plan deze uitgaven op te geven als aftrekpost. Ik geloof dat ik dit jaar wel over de drempel ga, op deze manier. Voor zover ik tot nu toe op internet heb gezien, ben ik straks bijna 400 euro kwijt aan hoezen en nieuwe kussens.

Ik ben alleen wel een beetje bang dat het straks niet of nauwelijks blijkt te werken. Als het werkt, is het me dat geld echt meer dan waard. amar als het niks oplevert is het erg zonde.

Heeft iemand ervaring met desensibilisatie? Dat lijkt me wel wat, aangezien je huismijt toch nooit helemaal kunt uitbannen. Zelfs als het thuis zou lukken, zit je nog met situaties buitenshuis.

14. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ik vind die hoezen echt goed werken, maa ridd ze worden niet meer vergoed helaas. Maar je kunt ze dus wel zelf nog kopen voor een hoop geld.
    Wat je ook kunt doen is elke week je matras en kussens uitzuigen (als je dus je beddegoed vervangt). Dit moet ik in principe ook telkens doen vanwege mijn allergie. Wij hebben een dyson-stofzuiger (zo een zonder zak, maar met transparante bak) en je wilt niet weten wat je dan allemaal uit je matras zuigt....

15. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0

Per 2009 is de aftrekpost voor zelf betaalde kosten 'geneesmiddelen' afgeschaft volgens mij......

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.847
    19.215
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nou ja, we zullen het hoe dan ook eerst zelf moeten betalen. Ik zie wel of ik ergens nog wat terug kan krijgen. 't Is toch nog even een onverwachte tegenvaller!

Deel Deze Pagina