Hoi dames, Ik heb vanmiddag mijn 2e echo gehad met 11 weken en 4 dagen. Ze vroeg meteen of ik last had van mijn darmen. Ze wierpen een soort van schaduw over het kindje. Nu heb ik ook steeds een vol en opgeblazen gevoel. Laatste dagen ook heel veel winden ( en die ruiken niet best) We kregen af en toe beter beeld maar zagen wel het hartje kloppen en het kindje druk bewegen dus dat is wel fijn.ik moet a.s maandag terug voor een goede meting want dat was niet te doen. Ik herken dit niet van me eerste zwangerschap. De vk zegt dat me darmen nog een plek moeten vinden. Herkent iemand dit? En komt dat dan weer goed? Is er verder nog iets wat ik kan doen om me darmen wat tot rust te brengen? Alvast bedankt!
Ik kreeg dezelfde vraag met 9 weken. Mijn darmen waren ook ontzettend aan het werk. De volgende echos hoorde ik er niets meer over. Wel is mijn buik enorm gevoelig gebleven en heb ik een drukke baby in mijn buik. Ik herken het ook helemaal niet van mijn eerste zwangerschap.
Ik heb het prikkelbaar darmsyndroom. Bij mijn eerste echo vorige week vroegen ze het ook. Ze konden totaal geen baarmoeder vinden omdat mijn darmen ervoor lagen. Je darmen moeten sowieso nog een plek vinden. Kan denk bij de ene langer duren als bij de ander. Ze gaan mijn echo's ook niet meer 's avonds plannnen, want dan zijn je darmen meer actief als in de ochtend. Om je darmen tot rust te brengen heb ik geen tips. Zorg wel dat je stoelgang 'makkelijk' gaat. Dus: drink veel water, eet veel vezels
Je moet maar een googelen op waar je organen zitten tijdens je zwangerschap.. Zijn mooie filmpjes van gemaakt..
Bij mij was pas een hoede echo te maken vanaf 12 weken daarvoor zagen ze alleen maar darmen zelfs geen glimp, ze moesten met inwendige echo kijken.
Ja dat kan zeker. Bij de termijnecho zaten mijn darmen ook een beetje in de weg. Later zag je ze ook liggen en 'werken'. Ik had toen ook last van een wat moeilijke stoelgang dus dat zal zeker meegespeeld hebben.