baby 4wk draait al van buik naar rug

Discussion in 'Baby en dreumes' started by bwoe, Apr 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bwoe

bwoe Actief lid

Jun 14, 2009
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoon is vandaag 4,5 week oud en heeft op het consultatiebureau 'geshowd' dat hij van zijn buik op zijn rug kan draaien. Vorige week zag ik dit ook al en keer maar schonk er verder geen aandacht aan. Hij lag op een zacht bed dus ik dacht dat het door het inzakken van het matras kwam. Maar nu deed hij het dus op een redelijk hard matje bij de CB arts. Die vrouw vond het opmerkelijk en vroeg of mijn zoon zich ook overstrekt in andere situaties (huilen etc). Nou niet dus! Het is echt een heel tevreden kereltje en als hij huilt overstrekt hij zich zeer zeker niet.

Nu vroeg ik me af of er moeders zijn die dit herkennen bji een verder rustige baby? Ik heb al begrepen dat het wel gebeurt bij hypertone (overstrekkende) kindjes. Was je kind verder ook snel in zijn algemene ontwikkeling? Kan ik nog meer verwachten?
    Ik merk wel dat mijn zoon snel is met bijna alles. Hij lachte al met 3 weken gericht, en 'kletst' ook al terug als je tegen m praat. Ik weet niet of ik hier zo enthousiast over moet zijn. Mijn gevoel zegt dat het allemaal net wat te snel gaat.

Ik hoop ervaringen van andere moeders te lezen!

2. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    L. kon het ook al vrij snel. Hij was altijd al heel sterk, ook met zijn hoofdje. Als ik hem tegen me aan had liggen, kon hij ook met ongeveer 4-5 weken al zijn hoofd helemaal rechtop krijgen en echt zo rondkijken van: wat is hier allemaal te beleven!

Nu is hij 3,5 maand en als ik hem op zijn buik leg doet hij al verwoedde kruippogingen! Hij komt geen cm vooruit hoor :)

Ik denk dat het erg scheelt bij de een of de ander. Iedereen die mijn zoontje ziet zegt meteen: zo, die kijkt al wijs uit zijn ogen....ach dat deed hij 4 uur na de geboorte al. Waar andere baby's hun oogjes nog veel dicht hebben na de geboorte, keek hij ons al aan met van die heldere kijkers!

Ik denk dat je je er nog niet veel zorgen over hoeft te maken. Ieder kindje ontwikkeld zich verschillend. Misschien is hij nu heel snel en straks even iets minder...maar misschien is hij in alles wel heel snel!

Dat lachen deed Lucas met een week of 6 denk ik. Echt terugkletsen is pas sinds een paar weken zo.

Wat zeiden ze er op het CB van? Ik zou er lekker van genieten en het gewoon op je af laten komen!

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn zoontje deed het ook al heel erg snel, inderdaad ook gehoord dat het niet goed was, maar ja hij deed het wel. Verder was er niets aan de hand met hem en was hij erg makkelijk en lief (nog steeds hoor!). Dochter kon het ook al snel, maar minder snel dan zoonlief. Lachen deed dochter dan weer sneller dan zoon en zoon kletste sneller dan dochter, maar ja toen had hij ook al een zus als voorbeeld.

Ze zijn allebei snel in hun ontwikkeling behalve met los lopen (dochter 16,5 mnd en zoonlief 1 dag voordat hij 15 mnd was).

4. theeleut

theeleut Actief lid

Aug 19, 2008
    314
    2
    18
    dit heeft mijn zoon ook gedaan... en was ook vrij snel met lachen en terugpraten... vanaf zijn geboorte was hij ook al vrij sterk in zijn nek en kon goed zijn hoofd ophouden om rond te kijken.

Alleen na 1,5 maand draaide hij het niet meer om vervolgens tot 7 maanden rustig op een plek blijven liggen zonder ook maar 1 kant op te draaien :) Hij vond het prima om op zijn rug te spelen en af en toe op zijn buik, en als hij het zat was ging hij net zolang miepen totdat ik hem omdraaide... (of viel gewoon op zijn buik in slaap :D)

5. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    hier kon ons meisje zich ook met 4 weken om draaien van buik naar rug. Was toen ook bij het CB.
    Nu sinds 2 dagen kan ze t ook andersom ;)

Ik merk heel erg verschil met mijn zoontje die draaide pas met 8 maanden, maar die kon wel zitten met 5 maanden echt zelf stevig, onze meid zakt nog helemaal in elkaar dus die ligt eigenlijk altijd.

Verder zie ik wel hoe het verloopt, en misschien gaat je kindje nu wel heel veel ontwikkelen om over een poosje ff helemaal niks te doen dat kan ook nog ;)

6. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    daniel draaide ook erg vlug en bleef alles vlug doen, behalve praten.
    7weken: buik-rug
    4maandne- rug-buik, gaan zitten vanuit buikligging en kruipen
    5,5maand gaan staan
    6maandne rond tafel lopen, 11maanden stevig los lopen

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Hier liet mijn dochter met 8 weken op het cb zien hoe ze haar knieen onder zich trekt als ze op haar buik ligt; hoofd omhoog, lavhen naar mama en afzetten maar :D Verpleegkundige was verbaasd, maar mijn dochter is vanaf de geboorte al vrij sterk, ze hield meteen haar hoofd zelf omhoog enzo. Ze heeft dat overigens van mijn man, die was ook sterk als baby, hij liep met 8 maanden al los... ben benieuwd of mijn dochter daar ook vroeg mee gaat zijn!

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

yinthe kon het ook al heel snel maar die rolde ook al heel snel naar haar buik.

ook zij is heel erg sterk nu met 7 maanden stapt ze overal langs (haar broer liep met 9 maanden los langere stukken)

9. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Hier een meisje dat het vanaf een week oud kan,cb die kwam thuis toen ze 7 dagen oud was en toen rolde ze dus ook steeds om,heb ook nog een filmpje van toen ze bijna 2 weken oud was en ze ging om rollen,hebben we zelfs haar naam en hoe oud is erbij gezegd is leuk voor later :) kindjes worden tegenwoordig al geboren met een snelheid,ik hoop dat ze niet al te snel begint met lopen enzo hihi,mijn oudste was ook al zo snel en die liep toen ook al met 9 maanden de kamer rond te rennen ,dat ging mij te snel.

10. Aislin

Aislin Actief lid

Dec 2, 2010
    280
    0
    0
    NULL
    Westervoort
    mijn zoontje doet het inderdaad ook! en is ook heel sterk in zijn nekje.. hij is nu bijna 8 weken en drukt zich al echt op om rond te kijken en rolt van buik naar rug...been omhoog en hop dan ligt ie weer op zijn rug:D haha

11. bwoe

bwoe Actief lid

Jun 14, 2009
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jullie reacties stellen me gerust! Het is dus niet heel vreemd dat hij dit al kan... Ik vind het allemaal wel snel hoor! Het is mijn laatste dus had liever nog even van de onbezorgde babytijd willen genieten ;) Niet denken van: oh help, straks rolt hij van het bed af etc haha. Maar natuurlijk ben ik hartstikke blij dat hij het zo goed doet.

Share This Page