Vanaf hoeveel weken hoorden jullie een hartslag?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Zara75, Sep 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,035
    6,139
    113
    Happyland
    Ik ben dinsdag voor het eerst bij de vk geweest. Ik heb met 7 en met 9 weken een echo gehad waarop beide keren een hartslag te zien was.:)
    De vk heeft met een angelsound geprobeerd het hartje te vinden, mn bm kwam volgens haar net boven mn schaambeen uit. Maar ze waarschuwde me dat er misschien nog niks te horen was, dat de baby nu nog zoveel ruimte had en misschien erg laag lag. Maar omdat ik erg slank ben ging ze het toch proberen.(weinig vet op mn buik)
    Helaas geen hartje kunnen vinden. Nu ben ik toch een beetje onzeker en vind ik het best spannend tot de volgende echo. Die krijg ik met 11,2 wkn.
    Vanaf wanneer hebben jullie het hartje voor het eerst gehoord met een angelsound?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Meestal willen ze niet voor de 12 weken luisteren, vanwege de reden die jouw VK al aangaf. Bij Thirza heb ik het hartje bij 11,5 week voor het eerst gehoord, geloof ik, en ik ben ook slank.
    Deze keer tot 13 weken bij de gyn gelopen, dus steeds op de echo gezien. Eerste 2 keer bij VK nog echo gehad, dus pas met 18 weken weer een keer geluisterd toen :)

3. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    1,628
    0
    0
    almere
    Nou heb ik precies hetzelfde meegemaakt als jij.

Ik ging met 11+5 naar de vk.. en ze kon het hartje niet vinden, ze dacht dat de baby miss helemaal onderin lag.. waar mn baarmoeder nog een stukje onder het schaambot zat. Ik mocht precies een week later terug komen met 12+5
    ze zette die dopler erop en gelijk de hartslag van de baby.

Ik heb de hele week in de stress gezeten, zeker omdat ik in mijn vorige zwangerschap mijn dochtertje al met 10+5 hoorde.

Ik zou me iig niet druk maken. En weet zeker dat je straks wel wat hoort.

4. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Thuis twee keer rond de 8 weken gehoord met de angelsound. Vk deed het pas voor het eerst na de 12 weken om onzekerheid te voorkomen bij het niet horen.

5. Sopann

Sopann Niet meer actief

Met 11+4 bij VK, met 13 thuis

6. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Doet je VK dan geen echo? Dan zie je het hartje toch kloppen?

7. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

Jun 2, 2010
    427
    12
    18
    Abri met 8 weken al ja? Wauw wat gaaf!
    Hier heb ik het stiekem al gerpobeerd haha, maar volgens mij hoor ik hem/haar wel bewegen, maar geen hartje gehoord.
    Ik hoorde echt zoef en daarachteraan blub blub blub. En alsof iemand aan het duiken is zeg maar. Nou ja... lastig uit te leggen.
    Maar vroeg me af of het de baby kon zijn of dat het mijn darmen waren. (iets meer dan 7 weken zwanger nu)

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat zijn je darmen, want je baby beweegt nog niet, die begint nu net pas stompjes te krijgen waar de armpjes en de beentjes komen ;)

9. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Mijn gyn vond het hartje met 9.2 weken maar zei er goed bij van tevoren dat de kans groot was dat t nog niet te horen zou zijn.

10. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,035
    6,139
    113
    Happyland
    :) ik ben weer een beetje gerustgesteld, ik had gewoon spijt dat de vk het geprobeerd had..
    Podiki, ik geloof niet dat ze een echoapparaat hebben, voor de komende 2 echo's kreeg ik een verwijzing mee voor een echocentrum.
    Jammer, anders had ik ieder bezoek bij de vk om een echo kunnen bedelen haha.

11. Nana88

Nana88 Lid

Jun 9, 2012
    8
    0
    0
    Bij mij was het hartje met 12 weken nog steeds niet te horen.
    Ik kreeg wel gelijk een echo zodat ik het hartje kon zien, maar toen zagen we ook dat het kindje zoveel aan het bewegen was dat we het daarom waarschijnlijk niet konden horen.
    Het is blijkbaar best moeilijk het hartje te horen zolang het nog zo klein is :(

12. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik was afgelopen maandag bij de vk, en het duurde best even voordat zij het hartje kon vinden met de doppler. En ga er vanuit dat hun apparaat beter is dan de angelsound. En was toen al bijna 14 weken.

13. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

Feb 17, 2010
    3,632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Bij mijn zoon met 10/11 weken.
    Bij mijn dochter 16+ weken.

Heel verschillend dus.

Share This Page