Nare opmerkingen.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door moonlightt, 10 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlightt

moonlightt Actief lid

10 mei 2014
    265
    26
    28
    Vanmiddag was ik heerlijk met de kinderen aan het spelen in de tuin en zoals wel vaker was ik een praatje aan het maken met mijn buurvrouw.

Wij hadden het over de kinderen, ineens veranderde zij het gesprek een beetje en stelde de vraag of wij open staan voor een vierde. Dat staan wij zeker.

Waarop de buurvrouw mij erop attendeerde dat wij absoluut geen vierde moeten nemen omdat het veel te druk is (en zal worden) dat ik dat mijn huidige kinderen niet kan aandoen (?), omdat de aandacht en liefde dan nog meer verdeeld moeten worden, met 4 kinderen heb je heel veel was (met 3 ook en ik vind het prima), met 4 kinderen kun je nergens meer heen. Je hebt helemaal geen tijd meer voor jezelf. Zulke opmerkingen.
    Deze opmerking vond ik eerlijk gezegd best naar en ook heel erg vervelend om te horen. Heb haar vriendelijk bedankt voor het advies en heb haar verteld dat het onze keuze zal zijn.

Mijn man en ik denken dat het een goede keus is om geen nieuwe prikpil meer te halen over 2 maanden, om er dan langzaam voor te gaan als mijn cyclus regelmatig is. Hier stond ik helemaal achter, maar ben nu al bang voor de opmerkingen dat mijn buurvrouw gaat maken mocht ik in verwachting zijn over een X aantal maanden.

Zijn er meer vrouwen die erg nare opmerkingen hebben gehad al voor dat ze zwanger waren? Hoe ga je hier het beste mee om?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ene oor in, andere oor uit. Jullie leven en wens, niet van haar toch?

3. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Mee eens, al kan ik me voorstellen dat het vervelend is om te horen.

4. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Daar moet je echt maling aan hebben.
    Het gaat haar toch helemaal niks aan?? Is iets van jou en je man. Klaar.

5. Sjim84

Sjim84 Niet meer actief

Wauww, die buurvrouw durft zeg!! Die keus is helemaal aan jullie en wat zij ervan vindt is haar probleem!! Als jullie er samen achter staan waarom zou je het niet doen?

6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb inderdaad meegemaakt dat een tante tegen mij zei dat ze hoopte dat ik toch echt niet zwanger was. Mooi op zo'n dag dat je zeker weet dat het die maand mislukt is zeg maar.

Ik heb haar vriendelijke toegelachen en een jaartje later met een grotere glimlach haar een geboortekaartje gestuurd.

Je moet je er gewoon niets van aantrekken. Jouw leven, jouw keuzes.

7. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.109
    113
    Ik vind het echt brutaal van je buurvrouw om zich er zo mee te bemoeien. Het is jullie keuze, waar bemoeit ze zich mee.

8. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Al neem je er 10, heeft de buurvrouw niks mee te maken. Zou me er niks van aantrekken, dat is verspilde energie....

9. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Proberen niks van aan te trekken idd. Zulke mensen heb je er altijd tussen zitten. Lastig mee om te gaan, maar het beste is toch echt: Ene oor in, andere weer eruit!

10. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    ??
    En je hebt haar niet gezegd dat het zeer ongepast is om er zo over te praten?
    Ik zou gevraagd hebben waar ze het lef vandaan haalt om zich zo te bemoeien met zaken die haar niet aan gaan.

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ik zou het bekend maken met: je hebt ons enthousiast gemaakt met je verhaal ;)

Lekker laten gaan.. Zij hoeft ze niet groot te brengen toch?

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ah ja. Ik heb 2 jaar terug zelfs gehoord van m'n man z'n m en tante dat we nog niet aan kinderen moesten beginnen hoor. Daar waren we nog lang niet aan toe. Moesten eerst nog maar 10 jaar carrière maken en de wereld zien.

Ik heb toen gezegd dat wij zelf wel bepalen wanneer wij ergens aan toe zijn en wat wij in ons leven willen.

Dat geld ook voor jullie. Al wil je er 10. Dat is aan jullie en niet aan de buurvrouw. Trek het je niet teveel aan, is waarschijnlijk gewoon iemand die geen leven heeft en zich graag met die van een ander bemoeit.

13. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Aan de ene kant heeft ze er niks mee te maken maar aan de andere kant zou ik wel nog eens kritisch naar mezelf en mijn gezin kijken. Ze is je buurvrouw en zal veel meekrijgen van jullie (gezinsgeluiden). Wanneer hier niks op aan te merken is en alles vredig is bij jullie zou ik er verder schijt aan hebben!

14. Islah

Islah Niet meer actief

Haar zaak niet, maar kan me voorstellen dat het wel pijn doet.
    Ik kreeg eens zo'n opmerking van mijn moeder... "tja, je moet ze ook nog opvoeden he..." Net alsof ik daartoe niet in staat ben ofzo.

Ik krijg soms het idee dat een deel van dat soort opmerkingen met jaloezie te maken hebben.

15. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Heeft je buurvrouw kinderen en hoeveel? Ik krijg sterk het idee dat ze zelf nog wel een kind zou willen maar dat ze zich er vanaf probeert te brengen met de argumenten die ze jou vertelde. Misschien kan ze het niet hebben als jullie nog wel een kindje krijgen. Zulke opmerkingen komen meestal niet uit de lucht vallen. Maar brutaal is het wel. Waar bemoeit ze zich mee?

Ik heb verder geen ervaring met negatieve adviezen maar wel met brutale vragen omtrent kinderen. Wij zijn relatief jong getrouwd maar wilden nog niet direct kinderen. Een jaar of drie geleden vroeg onze buurvrouw ineens of er bij ons "ook nog iets kwam" of dat het soms niet lukte. Pardon? Wat een vraag zeg. En wat nou als we inderdaad al een tijd bezig waren en het lukte echt niet? Dan kan zo'n opmerking toch hard aankomen. Snappen die mensen dat niet?

16. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Oh zo stom is dat, dan weet je heel goed dat die mening er niets toe doet maar ondertussen voelt het superrot. Jullie leven, jullie keuzes, laat ze het maar lekker bekijken met haar ongevraagde 'advies'. Alsof zij weet wat goed is voor jullie ;)

17. Islah

Islah Niet meer actief

Belachelijk he... Van de andere kant is het ook weer niet goed als het te snel gaat, dan gaan ze ook weer vreemde opmerkingen maken vaak.
    Op zo'n brutale vraag zou ik ook gewoon op dezelfde manier reageren; brutaal dus... Dan moeten ze maar geen rare dingen vragen/zeggen of het op z'n minst normaler brengen.

18. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik ben echt enorm bijdehand maar toen stond ik echt met mijn mond vol tanden. Ik kon nog net stamelen: eh... Nog niet geprobeerd. Achteraf kon ik wel tien gevatte antwoorden bedenken maar ja... achteraf is altijd makkelijk. Wat ik ook echt irritant vond is dat ik zeker wist dat we al bij enkele buren "besproken" waren. Zo is onze buurvrouw namelijk wel. Toen ik zwanger was durfde ze ook nog te vragen of het allemaal op de natuurlijke manier was gegaan. Eh... nee dus. Maar dat en de reden daarvoor ga ik haar niet aan haar neus hangen. Dat is al pijnlijk genoeg.

19. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nare opmerkingen zeg! De eerste dag is zoiets lastig uit je hoofd te zetten, maar dat komt echt wel! Ik heb ook weleens nare dingen rondom zwanger / kraamtijd gehoord en dat deed me enorm zeer op dat moment. Gelukkig verdwijnt dat gevoel na een paar dagen wel weer.
    Misschien zegt het ook wel iets over hoe zij dingen ervaart en projecteert ze dat op jou.
    Of zijn jullie enorme tokkies en moet ze er niet aan denken nog zo'n buurtkindje :p ;) (grapje natuurlik)

20. Islah

Islah Niet meer actief

Belachelijk zeg. En inderdaad vooral als het allemaal al via het ziekenhuis moet is het natuurlijk niet leuk om dat er ook nog eens ingewrijfd te krijgen.

Deel Deze Pagina