Ik weet dat ik nu feller reageer en mij meer aantrek van situaties door de hormonen, maar dit vind ik echt niet leuk. Vanmorgen op school vraagt een andere moeder of ik zwanger ben. Ik straal en zeg: "ja, al 28 weken!". Ze feliciteert mij, maar zegt daarbij:"Waar je zin in hebt! Ik moet er niet aan denken!". Ik reageerde fel terug en ben weggelopen. Sorry hoor, maar wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten! Of reageer ik nu overdreven?
Hier ook een paar negatieve reacties op mijn zwangerschap. Er is mij gevraagd of het een ongelukje was. (Mijn kids zijn ruim 6 en 4) Heb toen gezegt dat een zwangerschap nooit een ongelukje is, hooguit een verrassing en in ons geval een geplande verrassing. Sommige mensen weten echt niet wanneer ze hun mening voor zich moeten houden. En ja, door hormonen trekken wij het ons extra aan. Goed dat je lik op stuk hebt gegeven.
Oh dan had ik ook een reactie terug gegeven hoor! Had gewoon gezegd dat ze die opmerking voor zich had mogen houden of gevraagd of ze soms jaloers was
WTF! Sommige mensen zijn echt niet goed bij hun hoofd. Is dat dan gewoon jaloezie? Of zeggen deze mensen dan maar direct wat ze denken. Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, maar ik zou ook woest reageren.
Kan nog erger... Schoonzus liep weg en zei dat ze niet blij voor ons kan zijn .... Dus vroeg mijn man of er iets aan de hand is (vruchtbaarheids problemen ofzo) maar volgens haar was dat niet het geval, alleen hebben ze al 2 jaar het plan om ooit zwanger te worden en wilden zij liever voor ons zwanger zijn..... Ik mocht haar al niet maar daarna was ik helemaal klaar met haar
Oké misschien geen leuke reactie maar het was toch niet tegen jou persoonlijk bedoelt... Of lees ik het nu zo anders dan de rest...
ik denk ook niet dat ze het naar heeft bedoeld... krijg hier wel eens de opmerking van "poeh wat zwaar! sterkte!" maar dat vat ik ook niet naar op.
Nee precies. Zoals ik het lees zou ik niet zo boos zijn eigenlijk...ze zegt alleen dat zij er niet aan moet denken...kan toch
Vind haar reactie helemaal niet zo buitensporig hoor! Zegt idd iets over haar, denk dat zij er klaar mee is en niet aan nog een kindje erbij denkt. Heel normaal.
Nou zo erg vond ik die reactie ook weer niet. Toen mijn schoonzus zwanger was en ik nog op school zat zei ik ook tegen haar 'moet er nu niet aan denken dat ik ineens zwanger zou zijn'. Zo gek is dat toch niet, kom op zeg...
Eens, deze reactie was gewoon over haarzelf, dat ze het zelf niet ziet zitten, bedoelde ze niets mee tegenover jou. Althans, zo vindt ik het overkomen. Ik was er natuurlijk niet bij...
Mwah.. Zou het me niet persoonlijk aantrekken maar vind het wel weer typisch dat iemand over zichzelf begint terwijl dat er niet toe doet op zo'n moment in plaats van de ander eerst de feliciteren. Het mag ook eens over een ander gaan, lijkt me.. Lekker boeiend dat de ander er niet aan moet denken..
Door de hormonen ga je ervan uit dan iedereen net zo blij zou zijn als jij... alleen sommige mensen moeten er niet aan denken om (nog een keer) zwanger te zijn en voor een baby te moeten zorgen. Maar omdat jij dat wel bent schiet zo'n opmerking in het verkeerde keelgat wat ook zeer begrijpelijk is natuurlijk. Maar als je het even in context ziet dan is het waarschijnlijk echt niet persoonlijk bedoeld en ik zou zeggen: lekker laten lullen. who cares wat anderen ervan denken. Maar ik begrijp wel dat het op zo'n moment niet leuk is om zoiets te horen. (kijk mijn situatie met mijn schoonzus is echt niet leuk omdat het zo'n jaloers kreng is dat ons niets gunt en dat ook elke keer laat blijken, en het is ook nog eens, krijg het bijna niet uit mn strot, ''familie'')
Klopt, het zegt ook iets over haarzelf en ik moet het me ook niet zoveel aantrekken. Veel mensen betrekken graag alles op zichzelf. Wat een naar mens jouw schoonzus elliepellie. Van familie is het helemaal erg als je zo'n reactie krijgt.
Toen ik zwanger was van de vierde kregen wij voor het eerst nare reacties.. Nu met de 5e is het ook niet allemaal even leuk wat we te horen krijgen en welke vragen we krijgen. Ik heb de volgende opmerkingen al vaak gehoord: - Met stip op nr 1: Zo'n groot gezin, ik moet er niet aan denken!!! (vaak ook waar de kinderen bij staan) - Jij hebt het zeker heel erg druk en krijgt vast je huishouden niet gedaan. - Jullie gaan deze keer zeker voor een jongen! (we hebben al 4 meiden) - Zijn die állemaal van jou? (met een vies gezicht) - Zijn die allemaal van dezelfde vader? - Ben je zwanger? Respect zal vast heel zwaar zijn (in plaats van gefeliciteerd). - Je lijkt wel een legbatterij (serieus, de ergste uit het rijtje) - Jullie krijgen er geen genoeg van/weten wel waar abraham de mostert haalt. - Is dit nu de laatste? - Bezint eer ge begint (toen iemand vroeg of ik nog misselijk was). - Jij zal wel blij zijn als ze in de avond allemaal op bed liggen. - 4 meiden, wat een arme papa! Enz enz.. Een dikke troost: mensen vinden als het om een zwangerschap gaat dat ze maar kunnen zeggen wat ze willen. 9 van de 10 x zijn het eigen projecties; de mensen moeten er zelf niet aan denken, zouden het zelf te druk vinden of niet aankunnen etc. het zegt bijna altijd iets over henzelf en hoe zij in het leven staan en zelden iets over mij.. En bij deze: Een dikke felicitatie
Ik dacht hetzelfde als jou... Ze feliciteerd je maar geeft aan dat ze er zelf niet aan moet denken,niks mis mee in mijn ogen, 2 jaar geleden zou ik hetzelfde hebben kunnen zeggen
Extra noot: Ik vind het overigens helemaal niet erg als mensen zelf niet aan iets 'zouden moeten denken', maar het gaat ermij om dat ze het te pas en te onpas maar denken dat ze dat zomaar kunnen zeggen. Ik zeg toch ook niet: Goh, nieuwe jurk? Bah... wat een lelijk ding, om zoiets aan te doen, ik moet er niet aan denken! Als het om je kinderen gaat wordt het nog persoonlijker, dat is niet gepast vind ik persoonlijk. Dat is een stukje fatsoen, je mag iets vinden, maar je hoeft er niet ongevraagd je mening over te geven, waarom dan wel over zo iets persoonlijks als een kinderwens/zwangerschap? Niemand wordt er beter/blijer van, ik vind het onfatsoenlijk en zie het nut er niet van in.
Deze reacties zijn ook bij mij herkenbaar, bij onze eerste zwangerschap wat helaas niet goed is gegaan, reageerde er iemand die vrij dichtbij ons staat ook zo vervelend. Sorry maar ik kan je niet feliciteren, ben er gewoon niet blij mee! Nou ik wist even niet meer waar ik het zoeken moest. Hoe kun je nou zoiets zeggen. Dat snap ik dus echt niet.