haha Maantje, je hebt helemaal gelijk. Ik had op haar huwelijksaankondiging moeten zeggen: "waar je zin in hebt, ik zou er niet aan moeten denken met die vent"! haha Zou je dat echt tegen iemand zeggen bllondiie? Ook als je weet dat het niet leuk overkomt? Misschien ben ik wel gewoon een te gevoelig persoontje. Nou, dat is echt een hele nare reactie Sannie!!!
Goed, zo je leert het al Ik heb inmiddels ook wel mijn antwoorden klaar: - Met stip op nr 1: Zo'n groot gezin, ik moet er niet aan denken!!! (vaak ook waar de kinderen bij staan) Nee dat snap ik dat jij er niet aan moet denken. Dat zou ik ook niet doen als ik jou was (met denigrerende blik) - Jullie gaan deze keer zeker voor een jongen! (we hebben al 4 meiden) Nee deze keer gaan we voor een labrador - Zijn die állemaal van jou? (met een vies gezicht) Nee die heb ik zojuist opgehaald bij het kinderverhuurbedrijf - Zijn die allemaal van dezelfde vader? Hoezo, die van jou niet dan? - Jullie krijgen er geen genoeg van/weten wel waar abraham de mostert haalt. Nee hoor ik heb mijn kinderen onbevlekt ontvangen - Is dit nu de laatste? Laatste? wij zijn nog niet eens op de helft! - 4 meiden, wat een arme papa! Ja vreselijk, hij heeft potten vol pillen en dagelijkse psychische hulp, er is geen redden meer aan. De blikken daarna zijn onbetaalbaar Maar eerlijk is eerlijk, soms schrik ik er toch weer zo van dat ik met mijn mond vol tanden sta..
Pff ik had ook wat terug gezegd hoor. Waarom moet het zo negatief, wees toch gewoon blij voor een ander!! Kan toch niet zo moeilijk zijn?? Ik heb t ook genoeg gehoord, trek me er meestal ook niks van aan maar soms kaats ik de bal ook gewoon terug hoor, hoef me ook niet alles te laten zeggen.
Ik ben een heel open persoon, en zeg vaak wat in me opkomt, niet altijd de beste eigenschap, maar ik heb idd zelf jaren geroepen dat ik nooit een 3de zou willen en als dan iemand me zei dat ze zwanger waren zou ik dat idd kunnen zeggen, zonder er iets persoonlijks tegen hun mee te bedoelen, ik heb deze zwangerschap ook wel dat soort reacties gehad, en denk er dan eigenlijk nieteens bij na...
Zo zie je maar dat iedereen anders in elkaar zit. Ik kan oprecht voor iemand blij zijn als ik zie dat ze gelukkig zijn, zonder de situatie op mijzelf te betrekken. Maar goed om verschillende reacties te lezen. Ik kan het normaal gesproken ook veel beter naast mij neer leggen, maar die hormoontjes he!!! haha
Het kan altijd erger geloof me.. Schoonouders heb je nog nooit van een abortus gehoord? Wat doen jullie ons aan Je moest je schamen op jullie leeftijd (39) Dat kunnen wij als grootouders op onze leeftijd echt niet meer aan. Passen nooit op, doen niks met de kinderen en hoeven er ook niks voor te betalen of verplichtingen. Nu ruim 7 maanden zwanger en zijn nog steeds over de zeik. Kapper echt waar begin je aan Ben jij zwanger? Ja hoe oud ben jij dan? Was het een ongelukje? Willen jullie perse een jongen? Dit wordt de derde dochter. Geen kaartjes ook deze keer of cadeautjes. Niet leuk opmerkingen maar probeer het naast je neer te leggen. Geniet van je zwangerschap en gefeliciteerd
Helemaal mee eens! In mijn ogen is er ook iets mis met je sociale vaardigheden als je iemand die straalt en overduidelijk heel blij is met haar zwangerschap, vertelt dat jij daar 'niet aan moet denken'. Waarom zou je er in hemelsnaam een negatieve draai aan geven?
Kijk dit soort dingen vind ik dus wel echt not done. Zoiets zeg je niet. Nouja, dat je vraagt naar hoe oud iemand is vind ik niet per se heel gek, maar ik weet dan ook je situatie niet.
Misschien bedoelde ze het inderdaad niet vervelend en voelt zij dat echt zo maar ik denk dan altijd ....if you don't have anything nice to say don't say anything at all Nooit leuk om (ook al is het niet persoonlijk) negatieve opmerkingen te horen als je zelf helemaal in de wolken bent.
Wij zijn gewoon een gezin, beide werkend, mooi huis, en nog twee dochters een van vier en een van anderhalf. Lekker standaard en ouderwets.
Dit is echt heel erg.. Persoonlijk zou ik dit soort mensen eerlijk gezegd niet in het leven van mijn kleintje willen. Knap als je daar mee om kunt gaan of overheen kunt stappen.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik ben ook altijd gewoon van dat stukje fatsoen en kan het soms ook gewoon niet begrijpen wanneer mensen bepaalde dingen per se moeten zeggen. Het is één ding om iets te denken, maar dat maakt het niet direct nodig ook alles maar te roepen. Ik heb het bij mijn eerste en nu tweede ook weer meegemaakt, dat mensen in mijn omgeving opmerkingen maken wanneer ze je voor het eerst tegenkomen wanneer je zwanger bent, van "Pff zou er niet aan moeten denken!". Het komt gewoon heel negatief over, alsof ik iets 'doe' wat zo stom, vreemd of zwaar is dat een ander het noooit zou doen. Wees gewoon eens positief naar elkaar, dat blijkt soms ver te zoeken in deze tijd heb ik het idee Net zoals iedereen maar te pas en te onpas een mening moet hebben over de vorm, grootte of manier van dragen van je buik. "Nou, ben jij wel zwanger?! Zie helemaal geen buik. Groeit ie wel goed?" Of "Weet je zeker dat het er geen twee zijn?" Pfff komop mensen, zeg gewoon eens iets pósitiefs, bijvoorbeeld "Wat zie je er goed uit!" Of als iemand zwanger is "Wat super voor je, gefeliciteerd!" Zo moeilijk is het niet, echt Maar iedereen staat hier natuurlijk anders in. Ik ben gewoon niet zo van het negatieve benadrukken en het positieve neerhalen met een dooddoener.
Ik heb ook nog wel een lelijke: mijn vriend heeft zich misdragen mbt het niet trouw zijn. We zijn uiteindelijk samen verder gegaan en er goed uitgekomen. Sta ik zwanger bij de bakker, zegt de verkoopster: zo ben je zwanger! Dat is zeker zn goedmakertje! Ik moest even 3 tellen nadenken waarop ik heb geantwoord dat als het aan hem had gelegen er al voor veel eerder een tweede kindje had gekomen. Daar was het gesprek mee afgedaan. Uiteindelijk heb ik het vriendlief toch maar verteld, want voelde me er best ongelukkig onder....
Verschrikkelijk hè! Ons meisje is geboren op de dag dat de stiefdochter van schoonmoeder (jaja) haar zoontje jarig is. Toen we schoonmoeder belde toen reageerde zei met Shit! Juist op deze dag, rest van de dag is ze chagrijnig geweest op de 1ste verjaardag van haar zoontje... Pfff
Hier kwam de stiefmoeder van mijn schoonzusje (de stiefmoeder van de vriendin van het broertje van mijn man) even met mij praten. Zag ik dat allemaal wel zitten, en was het niet veel te snel, en hoe zou ik dat dan gaan doen met 2 kleine kinderen... Dat mens is niks van mij, wat geeft haar het recht om zo tegen mij tekeer te gaan (geloof me, zoals ik het hier vertel klinkt het nog heel netjes). En verder de reactie van mijn schoonvader was: 'nee, dat meen je niet. Dat kan niet hoor!' Hij is gelukkig wel bijgedraaid.