Ik ben "pas" anderhalf jaar samen met mijn vriend en zijn zwanger van ons eerste kindje! (Héél bewust en dolblij mee!!) Erg vervelend om zo'n bepaalde blik te krijgen met de vraag: gepland? Jullie zijn toch ook nog niet lang samen! Ja en!! We zijn dolgelukkig samen na beide een vervelende relatie achter de rug te hebben! Niet leuk...
Echt heel stom, al die nare reacties. En herkenbaar. Ik had laatst spreekavond (ben mentor van een tweede klas) en vertelde ouders dat ik in het nieuwe jaar ergens met verlof ga. Werd verder niet gefeliciteerd, maar ouders vroegen onwijs door of ik daarna nog bereikbaar was, want hun zoon kon toch niet zomaar overgedragen worden aan een nieuwe mentor. Doe normaal! Alsof ik vlak voor de bevalling nog even ga bellen of het goed gaat met hun zoon. Hoezo egoïstisch?
Nu ik zwanger ben van 5e kind, hoor ik al in de verte commentaar. Alhoewel het dramatisch mis ging met 4e kindje, waren er sommigen die vonden dat ik mijn 3 kinderen moest koesteren en geen kids meer moest krijgen @Maantje80; ik ga jou antwoorden goed leren want ze zijn goedddd hahahaha
Persoonlijk zou ik me niet zoveel aantrekken van veel van genoemde reacties. Bv. zoals die opmerking bij ts: "Gefeliciteerd! Waar je zin in hebt, ik moet er niet aan denken". Niet echt leuk, maar ik denk dat het met een knipoog gezegd is. Soort humor die niet helemaal goed valt. Nou ja, en het kan toch, dat er mensen zijn die er niet aan moeten denken. Zoiets eruit flappen is niet zo netjes, maar voor mij typisch ene oor in, andere uit. Ik heb zelf ook wel eens gezegd bij iemand die de vierde kreeg (had dat niet verwacht): whhaaa 4, wow wat veel. Daarna (oprecht) natuurlijk meteen gefeliciteerd en ben heel blij voor ze. En ze kon er ook wel om lachen. Had me natuurlijk rot geschaamd als ze zich gekwetst had gevoeld, maar ben blij dat ze niet zo zwaar op de hand is. Veel erger zou ik het vinden als mensen écht niet blij kunnen zijn of echt nare dingen zeggen zoals hierboven . Van sommige opmerkingen die hier genoemd worden zou ik ook erg verdrietig en boos raken. Maar bij andere dingen denk ik weer, ach, je schouders ophalen en niet gelijk al te moeilijk doen als zoiets eenmalig is.
Nog niet zwanger van de 5de maar het is wel eens ter spraken gekomen, door iemand anders. Kreeg van mijn moeder en broer serieus wat tegenwind en al. * ik ben verslaafd aan zwanger zijn en babytjes, want eens ze groter zijn is het een stuk minder. * dit is geen kinderwens meer * grote gezinnen is niet meer van deze tijd en niet verantwoord * moesten we zwanger worden van ons 5de, weet mijn broer niet of hij ons recht in de ogen kan kijken. (hij zou wel het kindje aanvaarden want dat kan er niets aan doen) * dat ik maar eens eerst moet zien dat mijne was en strijk en al gedaan is. (waar slaat het op???) Ik merk dat het me onrechtstreeks tegenhoudt. Ik wil al die zever er rond niet, maar ik ga het heel mijn leven beklagen als we er niet voor gaan.
Hier word ik soms gek van de opmerking: zo pril en je verteld het al? Het kan nog mis gaan he? word stront chago van dat soort negatieve opmerkingen! Ja ik kan ook morgen onder een bus liggen.. pffff.. ik ben gewoon een open boek en heel erg enthousiast! Daarnaast heb ik al een behoorlijke buik van de opstandige darmen dus valt het gelukkug ook niet op hahaha Ach, ik zeg gewoon: ik ben nu mama en mama's hebben een speciaal antennetje dat ze precies verteld of het gied gaat of niet, en ik voel me zo goed over deze zwangerschap! Dat gaat gewoon helemaal goed komen! ik denk dat mensen, goed of slecht bedoeld, zich gewoon niet zo moeten bemoeien met jullie keuzes! Sommige opmerkingen die ik hier gelezen heb kunnen echt niet! Dat soort mensen zou ik dan ook zo snel mogelijk uit mijn leven gooien!
Prachtig om zo de verhalen telezen ! En comentaar tusse door Ik heb een zoon van 18 uit mijn vorige relatie , en kwam na 25 wk er achter dat ik zwanger was !!!!!! Vol verbazing zelf meld ik het nieuws en vol afschuw zegt hij : mam je spoort niet lekker weg halen ! Ik zei alleen heb ik met jou ook nie gedaan toch ? Je kwam met liefde ! Maar ben zo op me ziel getrapt en meneer wil weinig met ons tedoen hebben hij ken ze zusje niet eens ! Er is nu ook een broertje opkomst en ik en mijn man zijn zo dol gelukkig ! Helaas moet ik wel zeggen , dat mijn zoon zo lelijk praat en niet langs komt , dat ik heb besloten niet meer achter ze reet aantelopen en ik geniet van mijn gezin ! Begreep dat hij kon schrikke maar helaas word hij ook opgenaaid door de andere kant van zijn familie grrrr ! Doet als moeder erg veel pijn ! En wat een ander zou zegge ach heb hier boven een paar hele leuke antwoorden gelezen hahahahaha
Kijk als je schionzus zoiets zou zeggen kan ik me voorstellen dat je de haren uit de kop wil trekken Maar een moeder van school feliciteerd je en zei zou er zelf niet aan moeten denken ! Dat kan
Botervliegje ik vind dat geen nare opmerking hoor van je. Ik hoor zo vaak: 6 kids! WoW wat veel!! Mijn antwoord is dan: ja he, vind t zelf ook wel erg veel Mamavbo wat een belachelijke reacties. Meid niks van aantrekken en lekker je eigen droom achterna gaan hoor!! Daantje wat naar dat je oudste zoon zo afwijzend is
Sommige mensen *donderwolkje* Snap je heel goed TO! Ik heb ook een nare Reactie gehad toen ik het vertelde. Wij hebben bewust gewacht tot 20 weken. 1 vriendin werd woedend, omdat ik het zo laat pas vertelde. Belachelijk. Mag ik toch zeker zelf weten? Als de gyno tegen je zegt dat het steeds spannend is en je net een half jaar weet dat je hoogstwaarschijnlijk nooit spontaan zwanger zal worden dan ben je toch uiterst voorzichtig? Zie haar nu ook niet meer als vriendin. Weirdo.
Soms zijn mensen zo dom , houden totaal geen tekening met anderen hun gevoelens ! En denken alleen in hun eigen straatje grrrrr
Nare reacties soms doen ze echt pijn, ja .. Toen ik mijn bazin vertelde in Februari dat ik zwanger was, was het eerste wat ze zei, ongelukje? En daarachter aan o dan kun je het hele seizoen nog meedraaien... Ik werkte op het land letterlijk door weer en wind over de grond kruipen. Dat was ik dus niet van plan nee. Toen ik een miskraam kreeg had ze zoiets van "Dat heeft zichzelf mooi opgelost dan" En daarachteraan zegt ze van ik zou het maar niet meer proberen daar zijn we mooi vanaf. Toen ik in Juli weer zwanger bleek en het vertelde zei ze '' O ik weet niet wat ik moet zeggen'' Dacht bij mezelf wat dacht je van proficiat, trut. Maar ze was gewoon echt kwaad. Ze deed zelfs moeilijk over vrij voor onze eerste echo Ik ben daar dan ook op niet zo n nette manier weggegaan, gewoon in de drukke periode gebeld dat ik niet meer kwam en ze gewoon laten stikken met hun werk. Ik heb daar krom van de pijn staan te werken met mijn miskraam. Zegt ze zo dan pak je maar 2 pijnstillers, Ik heb 3 weken gebloed en 1 dag mocht ik thuisblijven. Pfff als ik eraan terug denk merk ik pas hoe boos ik nog steeds ben Sorry voor de lange reactie
Peggy83 wat erg!!! Nooit schuldig voelen dat je haar hebt laten zitten!! Misschien niet netjes maar zij heeft zich schofterig gedragen...wat een draak van een vrouw🐉
Dat die ooit in een baarmoeder heeft gelegen pffff. Ik ben me nu ook mentaal aan het voorbereiden op reactie van mijn werkgeefster. Vorig jaar toen ik 4e kindje aankondigde reageerde ze met; jeetje 4e kind. Was 3 niet genoeg dan. Snap niet waarom men zoveel kinderen moet krijgen. Ik vind 2 (zoals zij ) meer dan genoeg. Toen het met 23 wkn zwangerschap mis ging hoorde/ voelde ik toch wat schuldgevoel bij haar. Maar dan ook wel een opluchting want ze hadden nog geen passende vervanger kunnen vinden voor mijn verlof. Onmenselijk gewoon :x
Laten we zeggen, ik ben blij dat ik er weg ben ja. Ze hield ook echt niet van kinderen. Een andere meid wat daar gewerkt heeft was ook zwanger van de vierde, ze heeft ze alle 4 dicht na elkaar gekregen, Toen was ze tegen mijn collega s aan het verkondigen dat die meid meer weghad van een zeug als een vrouw.... Ik denk dat ze gewoon heel erg jaloers was. Maar goed wij zijn gelukkig, t is niet mijn gebrek maar het hare.
Peggy83: wat een vreselijke, onprofessionelle vrouw zeg! Krijg er de kriebels van dat sommige mensen zo wreed kunnen zijn! Wij hadden wel een onplezierige reactie op mijn zwangerschap. Mijn werkgever heeft het ook niet zo met gezinnen en vrouwen die kinderen krijgen...zijn reactie "Oh, je bent pas 8 weken, dus er kan nog van alles gebeuren. Is het wel gewild?" Eh ja, heel erg zelf! Gevolg: mijn contract werd niet meer verlengd terwijl ik net met een vervolgstudie was begonnen... En ik dacht echt dat hij blij voor ons zou zijn omdat we een super band met elkaar hadden.