nare reacties over grootte buik

Discussion in 'Zwangerschap' started by Tamara84, Jan 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

Oct 16, 2008
    688
    0
    0
    Wie heeft er ook zoveel negatieve reacties over de grootte van je buik?

Er zijn zoveel mensen die tegen me zeggen dat ik wel een errug dikke buik heb al, alsof ik zelf niet weet dat er een mensje in me groeit! Mensen lijken zich ook niet te generen om maar rare opmerkingen te maken, alsof het bij een zwangerschap de normaalste zaak van de wereld is....

Ik weet ook wel dat ik al aardig wat kilo's ben aangekomen en dat dit voornamelijk alleen bij mijn buik zit maar als het kleintje het goed doet is dit toch niet zo erg?

Ben nu 17 kilo aangekomen en bijna 25 weken zwanger....

2. mejon

mejon Bekend lid

Apr 12, 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ja, mensen mogen wel eens beter nadenken.
    ik ben in allebei mijn zw.schappen in totaal 14, 15 kg aangekomen, dus niks te veel, maar er is altijd wel iemand die meent dat ze een stomme opmerking moeten maken.

lekker laten lullen....als het met jou en de kleine goed gaat dan is het prima!

3. mamavanro

mamavanro Bekend lid

Apr 6, 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Hier precies het zelfde en ook al 17 kg aangekomen...vreselijk als die opmerkingen van mensen :evil: ....het lijkt wel of mensen niets anders kunnen zeggen dan meteen te beginnen over hoe groot je buik wel niet is enzo...zo vervelend.... :(
    Dus begrijp helemaal wat je bedoelt! :D

4. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

Aug 1, 2007
    1,281
    0
    0
    Hoi,

Ook ik krijg van die leuke opmerkingen; Weet je zeker dat 't geen tweeling is?!
    Ik ben nu 8,5 kg bijgekomen en mijn buik is erg groot...
    Het is niet leuk om er steeds commentaar op te krijgen, maar zolang mijn kindje zich goed en gezond ontwikkelt probeer ik me er maar niks van aan te trekken..

x Roosje

5. Suuz750

Suuz750 Actief lid

Dec 4, 2008
    419
    0
    0
    Hoi Tamara,

Als je even verder kijkt dan zie je hier meerdere topics over. Het is best een hot onderwerp.

Net als vele anderen krijg ik ook allerlei opmerkingen over mijn zwangere lijf. Sommigen leuk, andere niet. Die laatste hakken er natuurlijk vooral in.

6. Brien24

Brien24 Actief lid

Jul 12, 2008
    149
    0
    0
    Hier ook iemand die er last van heeft! 1 op me werk zijn zo je krijgt wel een hele grote pens en dan heel hard lachen. Ik wilde eerst zeggen tja hoort erbij he!Of als vreemde mensen aan je buik zitten ook zo vervelend!

7. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

Jul 22, 2005
    3,329
    0
    0
    Ach meiden, niets van aantrekken!
    Ik werk bij een ICT-bedrijf met voornamelijk mannen, en die vinden het ook nodig om telkens opmerkingen te maken over mijn buik:
    'Weet je zeker dat het er maar één is?'
    'Zo jij moet zeker bijna bevallen?' (vanaf 25 weken)
    'Zo jij bent dik geworden.'
    'He buik, waar ga je met dat meisje naartoe?'
    Deze opmerkingen heb ik ik weet niet hoevaak moeten aanhoren. Gewoon meelachen.

O ja, ook leuk: toen ik twee jaar geloofde kolfde op kantoor. Kwam ik met mijn kolftasje en vol flesje voorbij, barstten mijn collega's uit in heel hard koeiengeloei.
    Dus nogmaals: vooral niets aantrekken van al die zogenaamd lollige opmerkingen.

Groetjes, Wendy

8. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,168
    2,283
    113
    Ach joh, 't is volgens mij allemaal gewoon goed bedoeld. Mensen vinden het opvallend als je een dikke buik begint te krijgen en willen graag laten merken dat ze het wel gezien hebben. En als het dan toch een beetje gemeen klinkt, kun je altijd nog zeggen dat jouw buik tenminste over X maanden weg is, en dat die ander dan nog steeds met zijn overtollige kilo's rond moet lopen sjouwen.

9. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja er zijn opmerkingen die irritant zijn omdta ze te vaak worden gebruikt (tweeling, bowlingbal ingeslikt, olifantendracht e.d.) en er zijn gemene bv over je dikke kop e.d. de eerste vind ik niet zo erg (logisch gevolg met een buik zoals mij) wel lichtelijk irritant maar mensen bedoelen dat goed.. maar die tweede is gewoon aso en zegt meer over de mensen die het zeggen als over het onderwerp..

10. Penelope

Penelope Actief lid

Sep 3, 2007
    146
    0
    0
    Tamara, gewoon negeren en genieten van je mooie dikke buik........! :)

11. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Vorige zwangerschap viel het mee, voornamelijke wel leuke reacties (mooie buik etc) maar soms ook wel mensen die denken lollig te zijn... 1 collega die elke dag bleef zeggen: zo je wordt ook steeds dikker. Tot ik op een gegeven moment gezegd heb: ja klopt, en zo te zien doe je aardig met me mee. Alleen IK heb er een excuus voor :D (En dan is dit de nette variant van hoe het gesprek ging :) )
    Nou, die was stil.
    En verder hebben ze wel toen ik ging kolven een bordje met Bezet: Campina gemaakt, die ik op de deur kon hangen. Maar daar kon ik zelf ook wel erg om lachen (en heb m ook MAANDEN gebruikt om aan te geven dat de ruimte bezet was!) Soms is meelachen de beste optie.

12. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    bij nr 2 had ik al heel snel heeeeel veel buik... in januari vroegen de mensen en? wanneer komt die? als ik dan zei eind juni vielen de monden altijd open hahahaha.

13. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Hier het tegenover gestelde! 'Goh, je ziet er bijna niets van'. 'Weet je zeker dat je al 20 weken bent?'

En ik ben juist zo trots op mijn bescheiden buikje ;)

14. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    o ik word er ook gek van. iedere dag op mijn werk krijg ik weer opmerkingen over de grote van mijn buik.
    tja het is nr 2 en tja dan schijnt je buik toch wat harder te groeien. nu heb ik ook wel al een flinke buik maar ben bij 28 weken pas 3 kilo aangekomen. dus dat valt toch wel reuze mee.
    maar de hele dag hoor ik , o wat ben je al groot, weet je zeker dat het er een is en bla bla bla. al die cliche antwoorden.
    pas 1 keer een leuke opmerking gehad en dat was notabene van een man!

ik weet je moet je er niets van aantrekken, maar op een gegeven moment is het niet leuk meer!
    krijg echt het idee dat ik rondloop als een walrus!

joyce

15. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hahah herken de opmerking weet je zeker dat het er maar 1 is? Ik heb al een aardige buik en die valt ook wel op. Verder valt het eigenlijk wel mee gelukkig

16. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Had ik ook last van! Vreemden die menen dat ze er opmerkingen over mogen maken, die ook nog eens kwetsend overkomen......

* ZO! niet alleen jou buik is dik....je kont kan er ook wat van :confused:

* invalskracht op mijn werk, zonder zich voor te stellen: JIJ BENT DIK ZEG!

ehhh........

Dank u...

17. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Ik krijg juist de andere kant ervan te zien..

Ons meisje is te klein en we lopen dan ook wekelijks in het Erasmus..
    Als mensen dan vragen hoe het gaat en ik leg ze het verhaal een beetje uit krijg je al snel te horen: ja je bent ook nog wel klein hé (en dan zie je die ogen richting buik gaan).

"Eet je wel genoeg dan?"
    blablabla..

Mensen: daar heeft de grootte van het kindje NIKS mee te maken! Hoe groot een buik is zegt niks over die kleine...dus HOU DAAR MEE OP!

Zo :) sorry hoor :)

18. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

Jan 28, 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    hier nog zo'n fijne opmerking over je buik :rolleyes:

na flink te zijn afgevallen voor de zwangerschap en ondertussen zwanger van nm 3*ZO JE BENT ZEKER WEER AANGEKOMEN?
    ja natuurlijk dat is wel normaal als je 30 weken zwanger bent :evil:

of de volgende is ook zo gezellig :oops:
    zo zonde voor je,,ben je zoveel afgevallen en nu moet je weer opnieuw beginnen na de bevalling!?
    HOEZO ZONDE?ER GROEIDE EEN MOOI MENSJE IN ME BUIK.

domme mensen zeg :evil:

19. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Yep, je wordt er soms gek van. Ik heb zo'n schoonzus die meent er iedere keer commentaar op te moeten hebben. Ik heb ook best een flinke buik voor 23 weken maar goed daar kan ik weinig aan doen. Met 18 weken was ik 6 kg aangekomen door toch wat teveel te eten, nu let ik daar op en nog blijf je commentaal krijgen. Ik kan er de ene keer beter tegen dan de andere keer, maar leuk is het niet. Ik ben NB ZWANGER, daar wordt je buik nu eenmaal dikker van. En mooiste is dat uitgerekend diegenen die commentaar geven tonnetje rond waren bij hun eigen zwangerschap. Ik probeer mezelf in te prenten dat het geen zin heeft me er druk over te maken maar toch laat het me niet helemaal los. Je nieuwe lichaam is voor jezelf ook wennen dus iedere keer commentaar is nu eenmaal niet leuk.

20. Suuz750

Suuz750 Actief lid

Dec 4, 2008
    419
    0
    0
    Ik was gisteren bij de kapper en op eerder afspraken had mijn kapster zich al niet al te aardige opmerkingen laten ontvallen. Ik ben benieuwd hoe ik haar aangegeken heb want ze zei: 'Zo wat heb jij een... eh... zwangere buik!'

Ik moest best lachen, want normaal gesproken zegt ze dingen zoals dik enzo.

Share This Page