ik kijk altijd bij mensen in hun album als ze zeggen grote buik te hebben en er staat nooit geen plaatje van in, een buik kan ook al snel groot voelen, ik ken heel veel mensen die hun buik groot vinden maar dan vind ik het echt reuze meevallen (als je dan gaat kijken qua cm's en omvang enzo al helemaal) maar een buik kan heel groot voelen.. Ach die opmerkingen ik ben ook van de zelfspot dus doe gezellig mee hoor (ben ik ze gewoon voor) dan zeg ik bv ja deze antillenbillen ondersteunen mijn babyvilla Je moet het (en vooral jezelf) ook weer niet te serieus nemen..
Ik had ook een beste joekel! 8) (137 cm bij laatste buikfoto album) Mijn moeder werd zelfs gek van de opmerkingen als ze met me mee was. De laatste paar weken werd ik alleen maar nagestaard op straat, Mensen die elkaar aanstoten en wijzen als jij langsloopt.... Sommige hadden lef om me gewoon te vragen hoe of wat. kon wel janken soms hoor. (en bovenstaande is echt niet overdreven, nu was het ook nog zomer, dus heb je geen truien/jassen aan, die trouwens ook niet eens meer passen dan hahahaha) Mensen kunnen zeggen van " joh leuk toch die aandacht voor je buik" Nou nee, in mijn geval niet. Leek verdorie wel een kermisattractie. Mocht ik nu nog eens zwanger worden, dan teken ik voor zo prachtig klein bescheiden buikje. (maar dat zal bij mij vast niet gebeuren)
Hier ook het tegenovergestelde. Was ik 37 weken zwanger, zeiden ze: "zo meid, eindelijk over helft he! Nog maar 2 maanden"
Minniemouse, erg hè als mensen zo naar je staren! Ik wordt er ook niet goed van. Alsof ze nog nooit een zwangere gezien hebben. Dat heeft ook niks met aandacht te maken. Dat gestaar met grote ogen en open mond (of mensen die je na doen) is niks leuk! Bij de volgende ga ik buikbanden dragen met sarcastische teksten. En het wat meer van me afzetten, want dat helpt ook wel :-D
Ik krijg helaas ook altijd te horen (vorige zw.schap en nu weer) dat ik bijna geen buik heb... Ik heb hem wel maar je ziet hem gewoon niet zo goed als bij anderen... Achja.. Iedereen moet toch altijd iets te zeggen hebben he
ik krijg er 2 en ben nu bijna 20 wk, maar zoals je ziet in mn album, valt het nog mee. ik weet natuurlijk niet hoe t er over 15 weken uitziet maar ja, buikomvang zegt niet zoveel, alleen kan t vervelend zijn met al die opmerkingen.
Bij de eerste had ik dat ook... Nou, je ziet er nog niks van he... Maar stiekum vraag ik me dan ook wel af of het ooit goed is wat ze zeggen... Als er niks gezegd wordt is het misschien ook niet leuk en er zijn zoveel opmerkingen die ok bedoeld zijn, maar ook lullig over kunnen komen... En als zwangere ben je volgens mij sowieso al wat gevoeliger voor alles wat op meerdere manieren uitlegbaar is
Ik krijg ook meerder reacties en kan het best goed hebben en vind sommige ook echt heel lief en oprecht op die van schoonpa na. Voor ik het doorhad flapte ik er uit dat hij al en dikkere buik had dan ik en ik zwanger ben van een tweeling. Hij reageerde verbaasd en lacherig en liep snel weg. Toch fijn die directheid nu.
Sweepy, grappig, zo reageer ik ook altijd. Mijn baas, waarmee ik het overigens erg goed kan vinden, noemde me bolle enzo tijdens de lunch. Ik heb direct gereageerd dat ik er een goede reden voor heb en dat het bij mij er over een paar maanden af is. Hoe dat bij hem over een paar maanden is, omdat zijn buik nog altijd dikker is dan die van mij. Daar schrok iedereen tijdens de lunch nogal van geloof ik, dus niemand durft meer een opmerking te maken. Wie kaatst kan de bal verwachten he. Behalve mijn baas, met hem kan ik nu heerlijk geinen. Noemt hij mij dikke, vraag ik of hij nog een leuk adresje zoekt voor kleding die hem wel past, dat ik hem wel tips kan geven... Maar als vreemden stomme opmerkingen maken zeg ik alleen: Tja, ik heb gelukkig een reden voor mijn (tijdelijk) dikke buik...
Het maakt niet uit of je een kleine of grote buik hebt, er is altijd wel iets te zeuren. Ik had een grote buik en droeg heel laag en ging na 25 weken ook nog eens ontzettend veel vocht vasthouden (zo'n 15 liter!)... genoeg om veel opmerkingen te krijgen maar... Een man in mijn bedrijf heeft het een keer gedurfd iets negatiefs te zeggen en ik heb hem hier direct (1 op 1) op aan gesproken dat ik dat niet op prijs stelde. Nooit meer gedaan. Op straat en semi bekenden krijgen de bal gewoon terug: - ja, IK ben zwanger.. wat is jouw excuus? - joh echt? Ik dacht al.. ben best wat aangekomen - wanneer bevallen? Elk moment nu (moet je de gezichten van mannen zien!) - Een tweeling? Nee joh, ik hou 'm gewoon wat langer bij me zodat hij zich kan aankleden als hij geboren wordt - Een tweeling? Wat fijn die rontgen-ogen... Vertel me even wat het geslacht is, wil je? etc etc En verder? Negeren en echte vrienden zeggen dit soort dingen niet.. zij weten dat je altijd wil horen dat je gewoon super mooi bent en dit geldt al helemaal voor partners!
Oh wat herkenbaar allemaal zeg. Hier zei mijn schoonzusje direct na het goede nieuws: jij wordt vast zo'n kamerolifant.. En als ik haar zie is het nog steeds diezelfde opmerking, maar nu je bent een kamerolifant. Ik zou zo graag een goede opmerking terugmaken, maar weet niet zo goed wat. Naja weet wel wat, dat ze zelf ook een kamerolifant is (nogal fors zeg maar) maar dat ik er een excuus voor heb haha. Maarja durf het niet eigenlijk. Misschien dat ik de volgende keer wel gewoon vraag of ze ook nog wat anders weet te zeggen.. Gewoon een keer vragen: hoe gaat het of hoe voel je je zou bv wel leuk zijn. Grrr maak me er ook veel te druk om ook haha
Oh wat herkenbaar allemaal zeg. Hier zei mijn schoonzusje direct na het goede nieuws: jij wordt vast zo'n kamerolifant.. En als ik haar zie is het nog steeds diezelfde opmerking, maar nu je bent een kamerolifant. Ik zou zo graag een goede opmerking terugmaken, maar weet niet zo goed wat. Naja weet wel wat, dat ze zelf ook een kamerolifant is (nogal fors zeg maar) maar dat ik er een excuus voor heb haha. Maarja durf het niet eigenlijk. Misschien dat ik de volgende keer wel gewoon vraag of ze ook nog wat anders weet te zeggen.. Gewoon een keer vragen: hoe gaat het of hoe voel je je zou bv wel leuk zijn. Grrr maak me er ook veel te druk om ook haha
meris: gewoon vragen wanneer zij uitgerekend is. Dan kijkt ze je vast aan van: ? en dan zeg je: Oneee jij bent van jezelf al dik.
Niets van aantrekken..vind het juist super zón mooie bolle buik! Bij mijn eerste zwangerschap was ik ook rondom zwanger, totaal iets van 24kg aangekomen en echt niet extra zitten snoepen of zo (en dan nog...je bent zwanger...so what!) Maar wat straalde ik, voelde me geweldig! Nu ben ik maar weinig aangekomen en draag voornamelijk naar voren toe en krijg ik steeds de reactie van; ja,verleden keer was je echt dik....Laat ze maar lekker kletsen, hoor.. Nou straal ik nu ook wel, maar voel me lang niet zo goed als de eerste keer..(bijna hele zwangerschap last van misselijkheid/maagzuur) maar een hoop mensen kunnen dan alleen maar zeuren over je dikke kont van 2 jaar geleden, achterlijk toch!. Grote buik, kleine buik, als je jezelf maar goed/mooi voelt, echt t aller belangrijkste.