Ik leefde na de positieve test naar de 12 weken toe, daarna naar de 20 weken... En nu ben k zo blij dat ik de 28 weken heb bereikt..Ben zo bang dat er iets fout kan gaan...Maar ben blij dat ik de 28 weken heb bereikt! De baby is dan levensvatbaar als ie nu geboren zou worden...Hij mag/moet natuurlijk nog 12 weken blijven zitten maar toch... Hebben jullie dat ook?
Leuk dat je daaraan gedacht hebt. Ik dacht dat als je een probleemloze zwangerschap hebt je na de 20 weken echo wel relaxt verder geniet en niet zozeer nog naar een bepaald aantal weken uitkijkt (behalve de 40). Ik heb er ook naar uitgekeken om 28 te halen, maar ik denk dat als ik een vlekkeloze zwangerschap zou hebben ik er niet bij zou stilgestaan hebben.
Ik herken het helemaal.. heb eerst toegeleefd naar de 12 weken toen naar de 20 weken en nu idd naar de 28 weken.. Moet alleen nog 4 weekjes wachten tot het zover is haha.. Vind het ook wel fijn om te lezen dat ze tegenwoordig met 24 weken de kleine ook kunnen redden als alles word ingezet..is ook best een geruststelling hahaha.. We gaan er maar gewoon vanuit dat de kleine de 40 weken gewoon even volmaakt
ik heb ook naar de 28 weken toegeleefd, vooral ook omdat ik kans heb op vroeggeboorte, dus er viel een last van me af vorige week en elke week die erbij komt voel ik me rustiger.
Inderdaad, bij mij ook. En ik merk dat naarmate ik er nu geruster op word mijn "problemen" minder zijn geworden. Ik leef nu uit naar 32 ...nog een weekje! Vind dat ook al een heuse mijlpaal.
Mag ik vragen waarom je meer kans hebt op een vroeggeboorte? Ik moet zeggen dat ik toen ik zwanger was er met 28 weken geen moment aan dacht. Bij een 2de zwangerschap zal dat wel anders zijn, aangezien ik van mijn eerste met 31 weken en 5 dagen al ben bevallen!
@MaryWoods: ik heb een schildklierafwijking en sinds ik zwanger ben gaat dat niet goed, de internist krijgt mijn schildklier maar niet goed ingesteld met medicatie (is inmiddels verdriedubbeld en het blijft nog omhoog gaan na elke controle), meestal hersteld je schildklier zich na het eerste trimester maar bij mij niet en nu ik in het derde trimester zit heeft dat als gevolg dat mijn kindje een groeiachterstand kan ontwikkelen, een vroeggeboorte kan erdoor ontstaan en ik heb meer kans op doodgeboorte, vandaar....
Ik heb een vlekkeloze zwangerschap en ik moet toegeven dat ik er eigenlijk nog niet aan gedacht had, totdat een vriendin van mij erover begon... Nu denk ik er af en toe aan en zla ik tegen die tijd wel zoiets hebben van "ok, mooi punt bereikt" maar verder leeft dat mij inderdaad niet zo. Hoewel ik me vaak genoeg zorgen maak of alles wel "hoort" en "goed is" enzo hoor
ik heb dat ook. maar dan met de 30 weken grens. dan heb ik het gevoel dat het zou moeten kunnen lukken. maar spannend blijft het denk ik tot de laatste dag, het laatste uur, tot hij in mijn armen ligt denk ik.
bij mij is het meer de 30 weken mijlpaal ipv de 28 weken, ik weet niet waarom is gewoon een gevoel. maar het is altijd wel lekker!
Bij week 26 hebben kindjes tegenwoordig al overlevingskans . Ik ben ook blij met elke week die erbij gehaald word. Ik hoorde van het weekend nog over iemand hier in het dorp die op dezelfde datum is uitgerekend als ik, en waarvan de vliezen waren gebroken. Ze ligt nu in het ziekenhuis, heeft een spuit gekregen om de longetjes te rijpen en nou maar hopen dat het kindje nog even kan blijven zitten..
Herken het ook helemaal, al zit ik nu nog maar in de beginfase... Onze 1e is met 31,4 wk geboren en ik zie nu al op tegen de 20 weken echo omdat je je dingen nu veel meer bewust bent! Na 25 weken zal er een stukje rust komen en alles na 31 zal winst zijn! Gek he hoe iedereen hier er anders in zit (ook weer heel begrijpelijk)...
Ik herken het ook! Je hoort van die enge verhalen. Ik tel nu af tot 28 weken maar gelukkig kan ik wel genieten.
Een meisje waarmee ik in het ziekenhuis gelegen heb ligt al sinds 25 weken met gebroken vliezen, ze is er nu 30. Dat moet pas akelig zijn!
Ik had het ook. Eerst naar de 12 weken, daarna de 20 en de 28 weken. Na 32 weken kreeg ik erg last van voorweeën en waren we bang dat uk alsnog te vroeg zou komen. Wat waren we blij dat we de magische 37 weken hadden gehaald! Maar nu...........ben ik de 40 weken voorbij en baal ik ook weer als een stekker! (t is ook nooit goed he)
Haha, ja dat is ook grappig! (voor mij dan, niet voor jou...) Had nu ook echt iets van: ik ga nooooit klagen als ik verder dan 31 weken ben, niet over kwaaltjes en al helemaal niet als ik overtijd ga zijn ofzo. Haha, maar zo werkt het vast niet...
Haha, ja dat is ook grappig! (voor mij dan, niet voor jou...) Had nu ook echt iets van: ik ga nooooit klagen als ik verder dan 31 weken ben, niet over kwaaltjes en al helemaal niet als ik overtijd ga zijn ofzo. Haha, maar zo werkt het vast niet...
Bij me jongste had ik ook vanaf 30 weken voorweeen en 2 cm onsluiting, maar madam is keurig blijven zitten tot 42 weken...