@ Leen 1982 wat is dat voor k*t opmerking, als zoiemand dat tegen je zegt dat sta je toch haast niet voor jezelf in! Ik voel echt met je mee ik vraag me zelf af of het mensen zijn die inderdaad jaloers zijn omdat ik zo snel zwanger was ofzo. een collega van me zei dat ik het maar voor me moest houden voor de 12 weken, maarja zo ben ik nou eenmaal niet. De een kan dat heel goed en ik niet dus, ik praat er graag over. Ooh een andere collage wees mee erop dat 1 op de 4 vrouwen een miskraam krijgt, ook lekker! Ik ben ook bang dat als ik nu steeds ga denken aan een miskraam dat ik straks al de eerste 12 weken heb weggegooid. dan heb ik geen plezier gehad. ik ga proberen het uit mijn hoofd te zetten.
peetje24 das idd het beste wat je kan doen toen ik erachter kwam ben ik mijn huisarts op de hoogte gaan stellen nou dat had ik beter nie kunnen doen de reactie was oh is het eindelijk gebeurt hou rekening het kan no mis gaan grrrrrr en dat was het meer niet geen felicitatie niks ben dus ook zo de kamer uitgelopen ben benieuwd als de baby er is komt de ha altijd langs denk dat ik me dan moet gaan inhouden want ik kan hem nog steeds wat... oh als ik er weer aan denk word ik zo kwaad. maar goed ondertussen heb ik het hartje zien kloppen dus dat zit wel goed hou je sterk meis de rest ook trouwens
Wat zijn mensen toch raar. Ik heb het inderdaad ook meegemaakt. Ik snap dat soort mensen niet en heb me ook heilig voorgenomen om het niet meer zomaar aan iedereen te vertellen. Meisje trek je er niets van aan, heb vertrouwen in je eigen lichaam en het is nog altijd zo dat het vaker goed dan fout gaat hoor. En bij jou gaat het gewoon goed. Heel erg gefeliciteerd en geniet er maar lekker van!
Ik krijg echt van IEDEREEN de reactie: was het gepland? Wat wel te verklaren is, ik heb al 3 grote kids (oudste is 18 ) van mijn ex, wij zijn al 11 jaar samen dus niemand had dit nog verwacht. Wat ik wel nare reacties vind is, en die krijg ik ook regelmatig; dan ben je weer helemaal terug bij af. En ook; Dan zit je weer tussen de poepluiers.
Het lijkt wel of het niet gegunt wordt. Een zwangerschap is toch iets moois. Of ie nu gepland is of niet, als jij er blij mee bent is het toch goed. Ik ben blij dat ik die reacties niet gehad heb. Laat die mensen die al die achterlijke reacties geven lekker hun mond houden en m pas openen als er iets positiefs uit kan komen. Op deze manier krijgt diegene die zwanger is niet echt een happy gevoel, alsof je je hele zwangerschap bang moet zijn. JE MOET GENIETEN! en niet bang zijn voor alles wat er mis kan gaan. Meiden mijn advies, gewoon ene oor in andere uit en GENIETEN Liefs, Duveldraakje
Ik geef soms ook wel eens een heel misselijke opmerking terug, en dan bij mensen die nog geen kinderen hebben. Dan zeg ik: Wij kunnen tenminste kindjes maken, is bij jou/jullie nog maar de vraag he?
Ik weet eigenlijk wel zeker dat sommige mensen gewoon jaloers zijn. want zoals ik al eerder vertelde in een berichtje is mijn vriendin mega jaloers... Het ergste is dat zij alles eerder wilt dan ik ze is namelijk 1 jaar ouder en ze wilt eerder dan ik samen wonen eerder dan ik kinderen eerder dan ik dit en zus en zo bla bla bla ... pfff... Toen ik een jaar geleden samen ging wonen met mijn vriend zei ze alleen maar '' Leuk, ben benieuwd hoe lang jullie het volhouden '' kom op dat zeg je toch niet? .... En toen ze hoorde dat ik zwanger was kreeg ik ook alleen maar rare reacties... nou she can kiss my ass ik lach alleen maar om haar... heb genoeg andere vriendinnen die wel blij voor me zijn enzo
Sorry, maar dat noem ik niet echt een vriendin. Ze mag dan wel wat leuker reageren of niet. Liefs, Duveldraakje
Dat zei ik in mijn eerste berichtje ook... Dat mens noemt zich een vriendin maar dat is ze niet maar goed voor haar 10 andere hoor lig er nu niet meer zo wakker van.. voorheen wel... maar laat nu echt niet mijn zwangerschap verzieken omdat zij jaloers is ja toch ?! liefs chantal
Trek je je toch lekker niks van aan? Ik heb ook al zo vaak dit soort reacties gehad: Toen ik van de één op de andere dag naar FR emigreerde in mn uppie: Met drie maanden zit jij hier gewoon weer ! (ben nu vier jaar verder, heb de man van mn leven ontmoet in Antibes, ben gePACSt, soort samenlevingscontract, maar dan nog officieler, hebben een huis gekocht, ben zwanger, hahaha, ik lach ze recht in hun gezicht uit als ze weer eens beginnen te zeuren dat het daar regent...) Toen ik aan kinderen wilde beginnen: Wil je niet eerst trouwen dan? PACS is niet genoeg hoor en zijn jullie wel lang genoeg samen om zo'n beslissing te nemen? Etc etc: denken ze dat ik daar nooit van tevoren over nagedacht heb of zo? Nu ik zwanger ben: Zie vorige berichtjes. Dat is het ergst omdat ik me dus idd veel zorgen maak en het daardoor alleen maar erger wordt.
Hmm nou de meeste mensen reageerden gewoon positief toen we het zo vroeg vertelden, maar ook iemand die me er even op wees dat ik het wel erg vroeg verteld en het kon nog mis gaan, mijn reactie: "er is 10% kans dat het mis gaat en 90% kans dat het goed gaat, welke kans is nu het grootst? En bovendien als het misgaat, mag ik dat neit vertellen dan, moet ik me daar dan voor schamen of iets? pfffff"
bij mij eerse zwangerschap schreeuwde ik het van de daken, en de mensen waren ook heel positief. helaas een mk met 11 wk. en kreeg toen als reactie van de mense "gelukkig ben je nog jong" wat heeft dat er nou mee te maken? Nu ben ik weer zwanger en vertelde het me ouders wel weer meteen. me ouders en me zusters bleven heel positief alleen ik was bang voor een miskraam. nu ik 14 weken ben weet iedereen het ook ondertussen. maar ik vind odat sommige mensen een helle harde opmerking kunnen maken. probeer te genieten van je zwangerschap, garanderen dat het goed gaat kan niemand. maar je hebt altijd meer kans dat het goed gaat dan fout
Een vriendin van me, die ik al lang niet gezien had (nouja, echte vriendin is het ook weer niet eigenlijk) kwam langs. Ze wist van onze mk. hadden toen met elkaar gesmst (mijn vriend en ik zijn al 6 jaar samen, en haar eerste reactie was, dat ik dus zwanger was geweest, was het wel gepland?nouja..) Nu ben ik dus weer zwanger..ze vroeg het weer aan me want ik was dikker....ik zei: eigenlijk wilden we het nog even voor ons houden maar ik kan niet liegen dus..ja, ik ben weer zwanger! Ze zei helemaal niet gefeliciteerd ofzo, ze keek alleen maar zo van tsssss...en gaat ze daarna ook nog vlot verhalen zitten vertellen dat het ook bij de bevalling nog gerust fout kan gaan,z e kent mensen waarbij alles goed ging en dat het kindje doodgeboren werd,,,,en bedankt voor zo;n verhaal...denk eigenlijk dat ze wel beetje jaloers is, omdat ze zelf geen vast relatie kan hebben enzo..woont nog thuis enzo..maarja, vind het wel vervelend dat ze zo reageert....ook toen ik trots vertelde dat wij gingen trouwen feliciteerde ze ons ook helemaal niet.....echt zo van: jullie trouwen, pfff...Dus dat vond ik niet zo leuk.... Verder is mn 'zwager' de tweelingbroer van mn vriend ook erg goed in rotopmerkingen maken..over de miskraam...ik ben er nog steeds boos om....wij waren al naar een grotere auto aan het kijken..toen hadden we dus met 8 weken mk gehad....met kerst zaten we met zn drieen in de auto, mijn vriend, zn broer en ik, op weg naar hun familie....Ik begon weer over een grotere auto, zegt zn broer doodleuk: hoezo zou je nog naar grotere auto kijken, je bent niet eens zwanger meer.....super lullig...ik kon wel janken! Ik heb me ingehouden en maar niks gezegd... Ook toen hij naar ons kamertje kwam kijken, babykamer hadden we nl al en zijn we ook erg trots op..zegt hij (schoonbroer dus weer) mwa. leuk kamertje hoor, maar je hebt niet eens een 'jong' om erin te leggen.......Ik dacht echt: nou breekt mn klomp..maar ik hield me maar weer in...maar ik kan zeggen dat ik niet echt bepaald dol ben op zn broer en ik contact zoveel mogelijk vermeed.... En dat was nog niet alles....nee..helaas niet.... We waren uit eten met ook hun familie, vriend van schoonmoeder vierde verjaardag....helaas kwam schoonbroer tegenover me zitten waar ik al van baalde, ik was alweer bang voor de opmerkingen (hij maakt zoeizo vaak lullige opmerkingen) Toen begon ie dus te vertellen: Weet je dat foliumzuur heel goed is voor oudere en zwangere vrouwen? Toen keek ie mij aan zei: ja, ook voor zwangere vrouwem, dta is beter voor het kindje...maar dat wist jij zeker nog niet he! Toen had ik er dus echt even helemaal genoeg van. Ik zei dat ie niet altijd zo lullig hoefde te doen en dat het nergens op sloeg...wat was ik kwaad en de tranen stonden echt in mn ogen...dat had ie wel gezien want hij zat me echt zo dom aan te kijken van: gaat ze janken of niet........ik had het echt helemaal gehad met hem en heb dus niks meer gezegd tegen hem......ook hierna heb ik als ie langs kwam zo weinig mogelijk tegen hem gezegd en ookg contact vermeden...Mijn vriend had die opmerking niet gehoord maar vind het wel heel rot enzo...al is het natuurlijk wel zn broer...tweelingbroer (al zijn de verschillen duidelijk zichtbraa, vooral de karakters, mijn vriend is niet zo lomp enzo, gelukkig zegt iedereen dat)..ik ben dus nog steeds boos op zn broer en heb momenteel geen goed woord over voor die rotzak..sorry dat ik het zo zeg maar wordt weer helemaal boos....peetoom worden kan ie dus echt wel vergeten, iemand die zo praat komt dus echt niet aan mn kind... Ik heb dus ook helemaal geen zin om het die broer te gaan vertellen dat ik zwanger ben....terwijl ik het aan de rest wel op leuke manier wil vertellen.. Sorry voor lange verhaal maar wilde het ook even kwijt.. Liefs Syl
Dat is precies de reden waarom ik het nog niet heb verteld in mijn omgeving. Ik weet zeker dat mijn ouders en schoonouders niet meteen blij zullen zijn maar zullen zeggen ojee als het deze keer maar goed zal gaan! Je zou eigenlijk verwachten dat men gewoon blij voor je is helaas zijn er meer doendenkers dan je denkt.De stomste reaktie die ik eens heb gehad toen ik zwanger was van mijn zoontje was van een bibliotheek medewerker, ik haalde een boek over zwangerschap en hij zei : kinderen...nooit aan beginnen! waarop ik zei dat is dan mooi te laat naar mijn buik wijzend met een trotse grijns
Tja, je moet je eigenlijk alleen richten op de leuke reacties (die zijn er genoeg!). Na een miskraam zei een collega van mij (wist niet van de miskraam maar toch) dat het écht egocentrisch was om in deze K..wereld aan kinderen te beginnen. Ben maar even weggelopen. Na mijn miskraam zei iedereen: je bent nog jong, jij bent toch altijd snel zwanger, het kindje was vast 'niet goed', etc etc. Pfff, wat een nietszeggende, domme opmerkingen. Tijdens mijn eerste zwangerschap kreeg ik ook de reactie op het goede nieuws: ,,goh, ja, dat past wel bij jullie (m.a.w. lekker burgerlijk, diegene is inmiddels zelf getrouwd en heeft net een dochter gekregen 2 weken terug). Gefeliciteerd kon er toen niet af. Tegen hun zei ik dus ook toen ze zwanger was: ja, ik had het inmiddels wel verwacht, zo'n 2 jaar na jullie huwelijik. Voor mijn fatsoen heb ik dus ook maar gefeliciteerd.
mensen weten niet beter lijkt wel. ik snap het niet, zo maak je zwnager zijn helemaal niet leuk voor iemand
Nou die mensen die zo reageren,daar ben je toch zeker gelijk klaar mee,in dat gezeur en negatieve gedoe heb je toch helemaal geen zin. Ik kan die mensen die zo reageren niet begrijpen hoor. Gelukkig heb ik bij mn 1ste zwangerschap alleen maar leuke reacties gehad. En nu bij de 2de ook! Maar ik ben ook wel n type die gewoon alles eruit flapt voordat ik er soms erg in heb hoor. Maar lieve meiden,jullie moeten allemaal heel blij zijn. En al die negatieve personen ver van je buikje met benen houden. N kindje op komst is t mooiste wat er is. En alsof we dom zijn,iedereen weet dat er genoeg fout kan gaan,ja toch. Bij deze iedereen gefeliciteerd,en heel veeeeeeel geluk! Liefs piepeloentje
Nou die mensen die zo reageren,daar ben je toch zeker gelijk klaar mee,in dat gezeur en negatieve gedoe heb je toch helemaal geen zin. Ik kan die mensen die zo reageren niet begrijpen hoor. Gelukkig heb ik bij mn 1ste zwangerschap alleen maar leuke reacties gehad. En nu bij de 2de ook! Maar ik ben ook wel n type die gewoon alles eruit flapt voordat ik er soms erg in heb hoor. Maar lieve meiden,jullie moeten allemaal heel blij zijn. En al die negatieve personen ver van je buikje met benen houden. N kindje op komst is t mooiste wat er is. En alsof we dom zijn,iedereen weet dat er genoeg fout kan gaan,ja toch. Bij deze iedereen gefeliciteerd,en heel veeeeeeel geluk! Liefs piepeloentje
@ sylvia: Wat een zakkenwasser! meid, laat je aub niet op je kop zitten door zo'n eikel...Geniet nu maar gewoon lekker van alles. Als het je oplucht kan je natuurlijk je schoonbroer een keer stiekum een flinke mep verkopen met de groetjes van je kleintje .. Grrr, wat is er toch aan de hand met sommige mensen? Hebben ze geen fatsoen meer in hun lijf?Geen opvoeding gehad? zulke dingen zeg je toch niet..... ik krijg zelf ook steeds stomme opmerkingen. Zo vindt mn vriend dat ik beter niet naar een babyzaak kan gaan, want het is nog 'te vroeg'... Ik zit in week 12, 'magische-grens-week', mag ik dan nou eindelijk wel gaan genieten na drie maanden onzekerheid (door anderen, ik voelde me prima..) Zo, alweer mn hart gelucht, wat een heerlijke site is dit toch! Groetjes Diana