ik kreeg zelf ook zo`n domme reactie van mijn schoonvader toen ik het vertelde. mijn vriend is verdorie bijna 40 en zelf ben ik 28. hij heeft al 2 kids van 13 en 16 en ik een zoon van 6. wij het blijde nieuws vertellen aan mijn schoonouders,zegt mijn schoonvader bot,kunnen jullie dat wel betalen. is dat nou wel verstandig,kost een hoop geld. elke keer als hij komt begint hij te zeuren en vraagt hoeveel mijn vriend verdient,want zo`n kleintje kost een hoop geld. heb hem de eerste keer gelijk bot afgesnauwd met je mag ook wel gewoon gefeliciteerd zeggen hoor. en elke keer als hij er weer over begint,zeg ik hem dat hij zich nergens mee moet bemoeien. zijn zoon is verdorie al bijna 40 en red zich prima. maar ondertussen heeft hij niks voor de baby gekocht. als hij het zo erg vind,dan vind ik dat hij ook had moeten bijspringen met de uitzet ipv met een lullig knuffeltje aan te komen. dat schiet echt bij mij in het verkeerde keelgat. mijn vriend zei al,van als de kleine er is,vragen we aan hem alleen maar dure dingen. laat hem ook maar een beetje meedokken. pff,moe word je daarvan. hij zal ook nooit vragen hoe het met me gaat,maar gaat gelijk beginnen over tv shows die over erge dingen van de baby gaan. lekker hoor. ben altijd zo blij als ze weer weg zijn.
helemaal gelijk., ik was al eens in de babywinkel gaan kijken voor ik zwanger was. Mijn man was dan wel bang dat ik door een bekende gezien zou worden hahahaha. ze zeggen dat die magische grens van 12 weken vroeger was omdat ze toen pas het hartje konden horen, nu is dat vaak met 8 weken en dus mag je vanaf 8 weken al wat zekerder zijn
van de week vroeg er iemand aan mij van was het geplant? ik gelijk ja natuurlijk ben al ander half jaar er voor bezig geweest het is meer dan geplant en gewenst. er zijn mensen die niet nadenken met wat ze zeggen heb ik dan.
Oh hou op, schei uit ! Word constant aan mij gevraagt, omdat ik 20 ben. "Is het gepland, je bent nog zo jong " Begrijpelijk dat ze het zich afvragen, maar naar 22 weken het aan te hebben gehoord, ben ik het nu echt zat Heb zelfs voor deze zwangerschap een mk gehad... zou het dan gepland zijn ?! In jou situatie moet het ook idd aardig frustrerend zijn... Na 1,5 jaar zwanger, en dan zulke reactie`s aan moeten horen, nee word je niet echt vrolijk van ....
@Diana85: ja, idd...met de groetjes van ons kleine haha. Ik heb ook helemaal geen zin om met hem over onze kleine te praten, dat doe ik dus ook niet. heb geen zin in mer van die opmerkingen. Ik weet wel dat als ie weer een vervelende opmerking maakt ik er weer wat van zeg dat ie dat echt niet kan maken...voor de zwagerschap hield ik bijna altijd wel mn mond..maar nu, op een of andere manier laat ik ook duidelijk weten wat ik ervan vind...en er wordt niet negatief over ons kleintje gepraat enzo.. Idd, ik vind het ook altijd fijn om hier je hart te lcuhten. Wel is schoonbroer de enige die zo doet..alsof ie misschien jaloers is ofzo..omdat wij eerder een huis hadden gekocht, dat we gaan trouwen en dat er een kleine op komst is...klinkt heel raar maar ik denk wel dat het daarmee te maken heeft..Hij heeft nog gen geluk gehad in de liefde...Hij heeft steeds 'vervelende'vriendinnen...dat zegt de hele familie en het is helaas ook wel beetje zo, al ben ik dara niet zo moeilijk in, en las die vriendin normaal en aardig doet tegen mij (wat zo is) vind ik het wel prima..alleen is die vriendin tegen zn moeder, vader en zus en tegen mijn vriend schijnbaar heel bot enzo..nouja... Voor de rest gelukkig juist hele goede reacties gehad..iedereen zat weer te wachten op het nieuws dat ik weer zwanger zou zijn (na mk) en ze zijn allemaal super blij en trots! Dus mn schoonbroer met zn vervelende opmerkingen trek ik me gewoon niks van aan.. Liefs Syl
Tja, ik ben degene die het er zelf meestal ingooid. Heb van huis uit goed meegekregen dat dingen tot 3 maanden nog mis kunnen gaan (aantal mk's in onze omgeving). Dus ik zeg: Als alles goed gaat krijgen we rond 1 december..... De buurman feliciteede me voorzichtig zei hij. Vond ik wel wat hebben. Ik weet dat zij ook een mk hebben meegemaakt, dus dat snap ik dan wel weer (en ik moest het echt even bij de buurtjes kwijt hoor, daar gaan we goed mee om en die zien we vrijwel elke dag ik kan niet elke dag liegen...) Maar die reacties van anderen: Wat bot zeg! Kan hun het bommen of het gepland is, als het maar gewenst is. Linda
Wat een belachelijke reactie... ongepast, degenererend en niet getuigen van enige levensvreugde of plezier in het leven.. Dat soort reacties lekker snel vergeten en je hoofd op standje; Enjoy Life and what is living inside you.. PS, ik heb ze gelukkig nooit gehad..voor zover ik me kan herinneren.. maar het kan zijn dat ik ze heb uitgebannen..
Geniet er nu maar gewoon van,hoor!Je moet eigenlijk maar denken 'jij bent gewoon dom!'Dat die mensen niet gewoon enthousiast kunnen zijn.Tuurlijk zou er wat mis kunnen gaan,maar als je eenmaal zwanger bent ben je vaak zo enthousiast en blij dat je het gewoon wel van de daken kan schreeuwen.En de mensen die dat niet begrijpen,zijn gewoon dom.Bij ons was het echt toch wel erg onverwachts en hebben het in de week van de positieve test al tegen een aantal mensen verteld.Tja,wat dat betreft doet ieder het op zijn eigen manier en waar je je prettig bij voelt,toch!
Vandaag op mijn werk: ze ziet mijn lopen met een buikje die ik al een tijdje heb ben 7 maanden zwanger zegt zei van; in blijde. Dus ik kijk haar aan zo van, (hoorde haar eerst niet zo goed dus vandaar) Ja al 7 maanden. ze dacht dat ik dik geworden was door veel eten. Wat ik helemaal niet doe.....
Ach joh er zijn altijd wel van die types die niet nadenken voor ze iets onzinnigs eruit gooien . Zo hoor je veel dat vrouwen die een mooi beschaafd buikje hebben tegen opmerkingen aan lopen als , goh waar laat je dat kind of je bent nog niet zo ver he, of groeit het allemaal wel goed je hebt namelijk nog geen buik. Vrouwen die wel al een lekker toeter hebben lopen aan tegen opmerkingen zoals, goh weet je zeker dat het er geen twee zijn? of je hoeft niet meer zo lang he? of nou ik hoop voor je dat het allemaal snel weer bij trekt na je bevalling . Ik heb een MK gehad in augustus en werd weer zwanger in oktober wat voor opmerkingen ik toen niet heb gekregen. Het gaat me ene oor in en me andere weer uit , als ik alles me aantrek wat er word gezegd ben ik niet meer bezig met lekker zwanger zijn. En ja er gebeuren vreselijke dingen die kunnen mij ook overkomen .