oei, zei zeggen .. moet natuurlijk zijn zeggen zijn en er zullen wel nog spellingsfouten in staan .. maar heb ik een hele redelijke verklaring voor ben eigenlijk engels opgevoed dus een foutje hier of daar mag je altijd gewoon door de vingers zien
Dat is toch helemaal niet raar! Klinkt eerder logisch. Maar zoals zo vaak word gezegd zou je je van je omgeving niets aan moeten trekken en doen wat je zelf wil , waar jij je goed bij voelt toch ! mn vriend en ik willen er door de jaren heen 6 dus we hebben ook nog wel wat te doen Groetjes
6 voila ik ben niet de enige die een groot gezin geweldig vind da's niet zo echt meer in trek precies, grote gezinnen wij willen er gewoon lekker veel .. lekker veel lawaai in huis, een gezellige drukte en op het eind van de dag gezond moe in bed zalig om later op de avond in de kamers te gaan kijken en onze kleine spruiten nog een kusje op het voorhoofd te geven wat een vreugde , wat een wondertjes wat een zaligheid om ze te zien opgroeien .. m'n dochter kan nu lezen en schrijven en het is gewoon zo fijn om samen met haar verhaaltjes te lezen , doet ze nu ook vaak voor haar broers ik kan alleen maar trots zijn
Oh dat is gewoon heerlijk al altijd mn leven lang hebben kinderen me weten te verbazen en amuseren me neef is 4 jaar ouder dan mij en heeft een dochtertje van 9 maanden was wel onverwascht maar hij is er nu o zo blij mee en ik ben dan misschien wat ouderwets voor mn leeftijd maar mij lijkt het heerlijk een groot gelukkig gezin ieder kind weer een andere leeftijd en anders in doen en laten , lekker druk Groetjes
Onvoorstelbaar , ik vind het geweldig dat jij er voor hem bent als zijn 'mama', arme kereltje Ik vind dat het toch echt een keuze, gevoel en beslissing van jullie tweeën is en niet van andere mensen. Als jullie het ondanks kinderen uit eerdere stukgelopen relaties nog een keer aandurven ookal is dat al na 2,5 jaar, dan is dat jullie keuze en kunnen mensen daar vandan denken wat ze willen, ze denken maar een eind weg.
denk dat het grote "conclusie en vooroordeel trekken" echt een grote rol mee speelt. Grote gezinnen zijn gewoon niet meer zo "in" (past niet in het moderne gehaastte leven?) en veel andere ouders raken zelf al in paniek als ze horen dat een ander hier bewust voor kiest. En keuren het bij een ander dan automatisch af. Ze zien in hun kortzichtigheid absoluut niet dat jullie, jullie andere kinderen goed aankunnen en een liefdes baby er bij echt niet zo veel verschil zal uitmaken.. Waarschijnlijk valt dat muntje pas als het kindje er eenmaal is. Kan me voorstellen dat het pijn doet om dat soort kwetsende opmerkingen te krijgen, maar laat het jullie niet uit de weg slaan. Als jullie het aan denken te kunnen, moet je er denk ik gewoon voor gaan!
Nou auraly, als ik het zo lees van je zijn jullie prima in staat om ook een 4e kindje een liefdevol huis te bieden. Zoals al gezegd, andere mensen hebben altijd wel wat te zeiken. Als ze er nou gegronde redenen voor hadden omdat jullie bv tot over je oren in de schulden zitten of iets dergelijks, dan is het nog jullie eigen beslissing uiteraard, maar dan kan ik me voorstellen dat ze zich afvragen of het wel verstandig is. Het zal waarschijnlijk wel jaloezie zijn, ze zien dat jullie relatie goed is, veel van elkaar en jullie kinderen houden, financieel prima zitten en dat steekt mensen vaak. Ik hoop voor je dat je snel zwanger mag zijn van jullie liefdesbaby en laat de rest van de wereld maar kletsen! Het zou natuurlijk fijner en leuker zijn als zij er ook blij mee zouden zijn, maar wat niet is... jammer voor hun toch?! Liefs Manuela
wij hebben ook heel veel negatiefe reacties gehad ,tot zelfs het woord abortus toe naar ons hoofd! mij vriend had al 2 kids van vorige realtie ik had er 1, ondanks de pil zwanger geraakt we kenden elkaar ok nog maar net 3 maanden maar wij wilden dit kindje houden ondanks de negatiefe reacties zijn ze er nu wel heel blij mee! en waarschijnlijk komt er weer een wondertje aan dan hebben wij samen 5 kids! wij zijn gelukkig en wat eeen ander ervan vind is zijn probleem dit is ons gezinnetje! probeer je niet veel van anderen aan te trekken ze draaien uit eindelijk wle bij
Hoi Auraly, ik wil graag twee dingen tegen je zeggen, zonder te oordelen over wat eerder is gebeurt, want daar heb ik absoluut het recht niet toe. Persoonlijk ben ik niet voor seks (en zwangerschappen dus) buiten het huwelijk. Dus als het dat aangaat heb ik zoiets van: als je zeker van elkaar bent, stap dan eerst het huwelijksbootje in. Verder zie ik niet in waarom een vierde kindje niet zou mogen. Ik kan me goed voorstellen dat jullie graag samen een kindje willen hebben en als jullie dat samen praktisch aankunnen, wat ik wel uit je woorden begrijp dat dat kan, dan is het juist iets heel moois om nog samen een kindje te krijgen, denk ik.
Als jullie samen een liefdesbaby willen dan gaan jullie er toch gewoon voor? Ik zou me niets aan te trekken van jullie omgeving hoor. Het gaat om jullie, dat jullie gelukkig zijn. Met of zonder een kleine erbij maar die keus ligt bij jullie en niet bij jullie omgeving.
FreeWilly8 ja dat doen we ook hoor .. alleen wilde we wachten tot ons dochter haar eerste communie heeft gedaan klinkt mss raar maar dat wilde we eerst, en dat is volgend jaar in mij .. wij trouwen op 08/08/08 onze zoontjes brengen de ringen .. zijn zoon brengt de ring van papa naar mij en mijn zoon dan weer de ring van mama naar hem zodat het een beetje lijkt alsof onze kinderen ons verbinden met elkaar
Ach ja, dat trouwen is een persoonlijke keuze. Voor mij betekent zo'n papiertje of verbintenis niks. (ik ben gescheiden). Het geeft geen garanties of betere omstandigheden voor een kind. Dat staat los van de vraag die Auraly stelde vind ik.
Ik vind het persoonlijk wat brutaal dat mensen zich met jullie wens bemoeien. Vrienden van ons hadden eerst 2 kindjes... de 3e verbaasde ons al (gezien hun situatie)... maar na 3 meisjes wilden ze (geloof ik) nog een jongen. Die is er ook gekomen. Ondanks onze verbazing bij nummer 3 en 4 hebben wij ons er nooit mee bemoeid. Dat is toch niet aan ons? Wij sturen gewoon een lief kaartje: gefeliciteerd met de geboorte en dan gaan we de nieuwe baby bewonderen. En uiteindelijk gaat het behoorlijk goed met het gezin van 6. Dus waar hebben we het over? Ik denk dat mensen het gewoon niet verwachten. Maar als jullie baby er eenmaal is, dan is iedereen er zo weer aan gewend. Enne, je hoort wel vaker dat mensen toch nog een kindje van hen samen willen. Ik kan me dat wel voorstellen.
Jullie gaan voor een 4de, wat fantastisch. Het is tenslotte jullie leven. En de mensen die zo praten, die weten niet wat ze zeggen. Ze kunnen beter over je lullen, dan van je vreten. Ik zou zeggen, doe wat je hart je ingeeft. Heel veel succes en geluk. Liefs Jose
hallo nou als je het mij vraagt hebben al die mensen er geen ene ruk mee temaken of jullie een kindje van jullie samen willen! wat is er nou mooier dan een kleien uk van jullie samen..daar kan toch niets tegen op.. ik ben van hoe meer zielen hoe meer vreugd en als jullie het financieel kunnen opbrengen waarom niet! ga er gewoon voor! succes en heel veel geluk voor in de toekomst liefs dionne
Straks krijg je een tweeling! Heppie er toch vijf! Succes met het klussen voor de gezinsuitbreiding. Ik hoop dat je niet lang meer hoeft te wachten op een positieve test!
Gewoon er lekker voor gaan als jullie een kindje van jullie tweetjes willen. Het is jullie keuze vind ik, dus waarom zouden anderen daarover mogen beslissen? Volg jullie hart/ gevoel zou ik zeggen! Groetjes Marie
ik denk dat hier maar een reactie op zijn plaats is en die heb ik al vaker zien staan. Ga voor jullie liefdebaby, jullie hebben je zaken zo te zien goed geregeld om ze alle 5 een goede toekomst te geven. Er is nog maar een ding dat ik er dan aan toe kan voegen. Veel succes en vooral plezier met het klussen. Krissa
thanx allemaal doet me echt goed dit allemaal te lezen en we gaan er ook gewoon lekker voor .. als ze het te druk vinden dan blijven ze maar weg .. op het einde van de reis zijn het onze kinderen die tellen als zij later maar kunnen zeggen dat ze een gelukkige jeugd hebben gehad voor de rest .. familie .. dit is familie, m'n vriend , the kids en ik .. meer hoeft dat dus niet te zijn al is steun van de familie natuurlijk wel heel erg leuk maar dat komt zoals jullie zeggen wel, een keer de baby er eenmaal is , is iedereen dit vergeten