Nare sfeer op het werk..

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mijngeluk1992, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Ik was 16 weken toen ik werd aangenomen. Waar een wil is, is een weg...

2. Vicki1991

Vicki1991 Actief lid

4 dec 2012
    207
    0
    0
    Nederland
    Ik hoop dat het een beetje opgelost is nu hoor. Ik had ook problemen op mijn werk, ik maakte mezelf veels te druk. Ik ging ook tegen mijn zin naar werk toe, omdat ik een of andere 2 bazen niet leuk vind en heel slecht tegen hun in kan. Nu heb ik zelf iets bedacht dat het maakt niet uit wat ze zeggen, ze zeggen het heus niet alleen tegen mij altijd en dat ik het niet erg zwaar aan moet nemen. Ik heb nu klachten met mijn been en daar door moest wat geregeld worden (ga liever langer zitten dan staan enzo) mijn ene baas was heel lief erover en de andere dus niet maar ja ik ga alleen aan onze kleintje denken en neem me rust wanneer ik kan. gezondheid komt voor mijn werk hoor :)

ook doet mijn werk voor echt iedereen moeilijk, we krijgen allemaal te weinig uren en wordt er dus in onze vakantieuren gezetten :( niet heel handig en dit geeft mij veeel zorgen en stress.... weet iemand hoe ik dit moet oplossen of zowiezo die stres weg krijgen?

3. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
    je spreekt jezelf wel een beetje tegen, want met je collega's heb je het wel leuk. Dus probeer en nog een leuke tijd van te maken tot aan je verlof. Er zal binnen een nieuwe werkomgeving ook wel weer iemand zijn waar je minder mee kunt, dat heb je overal. En dat het nu net je baas moet zijn, je bent er om je werk te doen, niet om vrienden te maken. Probeer jezelf iets meer positiviteit in te praten, en je niet zo druk te maken over het werk! Want je hebt alleen jezelf ermee, je baas Niet hoor!

4. zwaantje1985

zwaantje1985 Actief lid

9 apr 2013
    316
    1
    0
    Staat er nog iemand boven haar? Misschien kun je die inlichten.. en als je verwacht dat ze je contract toch niet gaat verlengen, kun je je indd maar beter ziek melden voor je eigen en je baby zijn welzijn..
    Al zou dat voor mij echt de allerlaatste optie zijn, want ik zou ook stress hebben / schuldgevoel als ik "nepziek" thuis zou zitten..lastige situatie..

5. Bri

Bri Niet meer actief

Als je dit serieus meent, zou ik mijn baan vandaag nog opzeggen. Daar blijf je toch niet, als het echt zó erg is? Als ik het goed begrijp wilde je na je zwangerschap toch niet terugkomen, dan kan je net zo goed nu al weggaan.

En als je een beetje overdrijft, hou dan op met overdrijven en ga als volwassene in gesprek, waarbij je de ander keurig feedback geeft over haar/zijn gedrag. "Je schreeuwt tegen me, dat vind ik niet prettig. Zal ik terugkomen als je gekalmeerd bent zodat we dan op normale toon kunnen praten?"
    Zoiets.

6. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Er zit niemand boven haar want ze is namelijk degene van wie dit bedrijf is samen met haar broer en zus maar die zijn er bijna nooit.. en zij is de baas over de afdeling waar ik op werk, overdrijven doe ik het niet en weg ga ik zeker maar echt pas na mijn verlof ga nu ook express 6 weken van te voren met verlof want ik hou dit zo niet vol..ik ga er gewoon met mijn vk over praten als ik weer een afspraak heb hoe ik dit het beste kan doen.. want ik weet dat het makkelijker is om het naast me neer te leggen en er nog een leuke tijd van te maken maar daarvoor is het iets te hoog opgelopen bij mij dus dat lukt niet meer helaas

7. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Solliciteren als je zwanger bent lukt echt wel. Ik had het ook gedaan, en tijdens de salarisonderhandelingen verteld dat ik zwanger was, ik was 16 weken.

Verder raad ik je toch aan om door te blijven werken, en op een professionele manier om te gaan met je bazin. Zoals iemand anders als zei, als ze gaat schreeuwen dan zeg je dat je later terugkomt als ze op een normale manier met je kan praten. Wat zijn eigenlijk de redenen waarom jullie relatie zo is verslechterd, is het echt volledig onterecht of heb je er ook schuld aan?

Deel Deze Pagina