hallo ik werk in een winkel en dat is best zwaar om zware dozen en zo te tillen. Maar nu kan ik ook geen spijkerbroek meer aan want doet ontzettend pijn. Heb 1 jaar contract en die is in april verlengd. Kan ik het nu het beste zeggen ofniet.
Ja ik zou in ieder nog even wat langer wachten met vertellen. En wat betreft je broeken? er zijn ook positiespijkerbroeken etc. En je hoeft toch niet per sé een spijkerbroek te dragen? Of is het onderddeel van het bedrijfstenue?
bedankt dames. maar ik zit er voornamelijk mee. wat ga ik dan vertellen op het werk dat ik geen spijkerbroeken aan kan en geen dozen kan tillen enzo.
Je kan best dozen tillen hoor! Je lijf laat snel genoeg weten of het teveel is geweest of dat het prima kan. En zou idd anders een zw-spijkerbroeken aanschaffen of het voor nu oplossen met een elastiekje door je knoopsgat en om je knoop om zo net iets meer ruimte te creeëren
Wow, met 4 weken al geen spijkerbroeken meer aan kunnen.... dat gaat hard! Ik zou een broek in een maatje groter kopen, of een zwangerschapsbroek. Dan hoef je niets te zeggen. En heb je nu al last met tillen? Ik weet niet hoe zwaar die zware dozen zijn? Zo lang dat minder dan 10 kilo per doos is, mag je die best tillen. Als je er last van krijgt is het wat anders. En na 20 weken ligt de grens bij 5 kilo. Ik heb het dan over tillen op het werk. Toen ik zwanger was van mijn tweede moest ik mijn peuter toch ook wel eens tillen. Die woog ietsje meer dan die 5 (of 10) kilo. Als het voor jou nodig is om je werkzaamheden aan te passen, zou ik het wel nu zeggen. Maar als je je werk gewoon nog kunt doen zou ik er persoonlijk even mee wachten.
Ik zou het nog niet vertellen, je weet het zelf pas net. Een spijkerbroek kun je gewoon nog dragen, de baby zit nu nog heel diep en ver achter het schaambot dus dat kan het niet zijn. Als je echt niet prettig vindt zitten kun je altijd een legging met tunieken dragen of een maat grotere broek kopen maar met een elastiekje je broek dicht doen kan natuurlijk ook. Dozen tillen kan en mag ook gewoon hoor, zeker zo vroeg in je zwangerschap of heb je nu al klachten?
ik denk dat je last hebt van iets anders je bent nog maar 4+4 en omdat je nog zo kort bent zou ik het nog niet zeggen
Nee, zou ik niet doen. Tot 10 kg. kun je best dozen tillen en ik vraag me af of de pijnlijke broek niet door wat anders komt? Ruim 4 weken is wel érg vroeg.... Ik kreeg pas rond week 10 "last" van mijn broeken. 4 weken zwangerschap wel heel erg vroeg om het te vertellen, hoor. Ondanks mijn vaste contract heb ik het ook pas met 12 weken verteld.
ik zou wachten tot de echo en een kloppend hartje gezien heb, rond de 7 weken, maar nu nog niet met 4,4 wk. Je ken ook legging's met een jurkje dragen of moet je perce spijkerbroek aan?!
Ik heb t op mn werk ook nog niet verteld, ik krijg op 1/5 mijn verlenging..... Vroeg genoeg bij de 20 wkn echo
Ik zou ook nog even wachten tot iig na de eerste echo.. Ik zelf heb het meteen verteld toen ik het wist (5 weken).. Maar mijn collega's wisten dat ik ermee "bezig" was en mijn baas wist dat ik het graag wildde.. De rayonleider vond dat ik het wel al snel verteldde (toen hij langs kwam was ik 8 weken) tja je bent blij en wilt het goede nieuws delen.. Achja inmiddels ben ik bijna 16 weken.. En daarbij werk ik er al 6,5 jaar en heb 5 jaar een vast contract dus dat is wel weer wat anders..
Als je niet kunt tillen zou ik het wel vertellen maar t mag wel ( tillen ) Je broeken kun je ruilen voor zwangerschaps broeken En die reacties over dat het niet kan vanwege dr zwangerschap kan zeker wel had ik ook ( daardoor merkte ik dat ik zwanger was )
ik zou nog even wachten tot je toch een goede echo hebt gehad, ik pas namelijk nog altijd in mijn broeken en ben nu elf weken zwanger, en hopelijk lukt het nog even om deze te dragen. alvast veel geluk met je zwangerschap
Je hebt helemaal gelijk hoor, meid! Maareuh.... kun je je buik nog verbergen dan? Toen ik het met 12 weken vertelde, waren er veel collega's die zeiden: "we dachten al een lichte bolling te zien...." en nu, met 18 weken, kun je er bij mij niet meer omheen hoor
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Vanaf het moment dat je je werkgever meldt dat je zwanger bent, ben je wettelijk beschermd als zwangere werknemer. Ik kreeg laatst per mail een handige link, misschien heb je er iets aan: http://www.fnv.nl/site/media/pdf/95043/alles-over-zwangerschap-en-werk-brochure-fnv-bondgenoten
Bij alle 2 de zwangerschappen had ik het direct vertelt.. Je ben toch onwijs blij en alles is meegenomen als zij rekeningen met je kunnen houden.. Nu de 3 de zwangerschap hou ik het zo lang mogelijk voor me zelff en k moet zeggen k vind het onwijs om ff lekker alleen nog te kunne genieten... Ook ik heb al gelijk een buikje dus ben wel benieuwd wie het t eerst gaat zien.. Ik zou doen waar jij je meest prettig bij voelt of je nu of later vertelt maakt eiglelijk niet zoveel uit.. Enne gefeliciteeeerd nog!
Dat is bij iedereen zo anders. Ik had nog sollicitatiegesprekken met 20 weken, en toen ik het aan het eind van de procedure vertelde keken ze zeer verbaasd op. Ja, ik had wel een buikje, maar door mijn kleding handig te kiezen viel het totaal niet op. Paar weken later had ik ineens een joekel van een buik - als je buikspieren het eenmaal laten gaan, laten ze het soms ook goed gaan :