Wassen jullie eerst alle babykleertjes? Ik vind het zo zonde.... ik begrijp best dat je bv rompertjes e.d. eerst wast voordat je het je baby aan doet , maar bv spijkerbroekjes en truitjes etc. Mijn moeder had er dus een hele andere mening over en ik had mijn spullen voorlopig bij haar achter gelaten vanwege een aankomende verhuizing. Nu heeft ze dus alles gewassen? Goed bedoeld, maar het nieuwe is er vanaf voor mijn gevoel.....
hoi hoi Wat ik gehoord heb moet je alle kleertjes eerst wassen. Want bij mijn vriendin kwamen ze toen controlen en daar zeiden ze dat ze alles uit moest wassen. De rede weet ik helaas niet meer. Dus ik ga binnenkort ook maar alles wassen. Groetjes kim
Echt waar? Goh... Mijn moeder had als reden dat het in de winkel heeft gehangen en dat 'iedereen' ? er met zijn handen had aangezeten. Ik vind dat wat overdreven, als mijn kind straks aangekleed is wordt het ook aangeraakt door allerlei mensen. En die 'knuffelbeestjes' ? Moet je die dan ook eerst wassen? Dan is het mooie er helemaal af toch?
Ik was dus wel alles. Het is vaak zo hard als het nieuw uit de winkel komt. Met wassen en strijken voelt het toch een stuk prettiger aan. Gr Otje
ik heb ook alles al gewassen inderdaad om de reden da tiedereen het in de winkel aan heeft geraakt en als jekindje aangekleed is en mensen raken het aan dan weet je wie het aanraakt en vond het zelf gewoon prettiger want anders ruikt het zo nieuw en is het zo hard en stug
Ja ik ga ook alles wassen binnekort. Lijkt mij vrij logisch eigenlijk om alles te wassen. Vindt het geen lekker idee dat iedereen (vreemde) aan die kleren hebben gezeten. En daarbij vind ik het ook niet eens lekker ruiken dat nieuwe spul. Nee ik draai ook alles even door de machine, lekker fris voor de kleine.
Hallo annika Niet alleen dat er veel handen aan hebben gezeten maar kleding die uit het buitenland word geimporteerd word met een speciaal middel behandeld tegen beestjes en allerhande ongemakken die een lange reis met zich mee kan brengen! Daarom alleen al is het verstandig om het te wassen! Groetjes Missmama
Ja ik zou het ook lekker wassen, lekker fris voor de baby. Voor een volwassene maakt het niet uit denk ik maar zo'n kleine.....
Je moet het wassen zoals ik begreep omdat ze in de winkel een soort stijfsel gebruiken waardoor je kindje heel veel last kan krijgen op zijn/ haar teren huidje. vandaar dat ze adviseren om het te wassen. Ben van het weekeinde begonnen pff wat is dat een hoop werk maar erg leuk als je ermee bezig bent.
ik ga ook alles wassen! Als ik enkele kleedjes heb gaan ze in de was, zo heb ik er niet zoveel in 1 keer te doen! Ik vind dat ook veel aangenamer, je kindje ruikt dan net zoals ons! Lekker fris en zalig zacht!
Ik heb ook alles uitgewassen hoor, is toch lekker fris? Vind dat lekkerder dan wanneer je de kleertjes zo uit de winkel aantrekt bij de baby... Ik heb zelfs het boxkleed enzo uitgewassen omdat het in plastic zat verpakt bijv.
ik ga straks al het kamertje er is ook alles wassen...kan ik meteen alles fris en schoon opbergen voor de kleine..en dan lekker van die geurbuiltjes van de Zwitsal erbij!
Als ik kleertje of knuffels gekocht heb en ik kom thuis was ik ze gelijk Ook inderdaad omdat ze in een fabriek hebben gelegen enzo. Maar ik vind het vies dat alle mensen die ik niet ken aan die kleertjes heb gezeten bah Dus bij mijn hang en leg alles al netjes. En natuurlijk die geurbuiltjes van zwitsal Als je nu die kamer in komt lijk het net of ze er ligt Liefs manon.
Zeker alles wassen! Mijn jongste was een grote baby, dus de kleertjes die ik had meegenomen waren te klein. Ik deed haar in het ziekenhuis een pakje aan wat ik had gekregen (en dat was dus niet gewassen) en ze zat een uurtje later helemaal onder de rode vlekjes, dus ik zorg echt dat alles voortaan eerst gewassen is (buiten het feit dat je idd niet weet wie eraan gezeten heeft en waar het allemaal gelegen heeft.... ) Groetjes
Gewoon kort programma gebruiken op 30 graden, dan gaat echt het nieuwe er niet af hoor. En het liefst vloeibaar wasmiddel, dat wordt beter uitgespoeld dan poeder. Een droger is vaak wel funest voor je mooie kleertjes. Ik droog kleertjes dan ook op een hangertje. Rompertjes ed gaan wel gewoon in de droger, die kunnen het wel hebben, tenzij het een speciale is, dan gaat hij ook op een hangertje.. Reden om te wassen is dat kleding vaak chemisch gekleurd/gehandeld is. Lijkt me niet echt gezond voor een beeb...
ja die reden had ik ook gehoord van de vk ! er zit een chemisch stofje in, van de verf, en dat kan huidirritaties veroorzaken ofzo. ik ga volgende maand beginnen met wassen, de nieuwe pakjes doe ik even met de hand wassen, net als de sokjes enzo.
alles wassen! ! vindt het een vies idee om mijn schone baby een niet gewassen pakje aan te doen BAH! toch niet meer dan normaal dat je nieuwe dingen wast?