nachtje ziekenhuis...

Discussion in 'Zwangerschap' started by samantha1985, Jul 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik kom net van de verloskundige af..
    en alles was goed met de kleine gelukkig
    maar met mij gaat het wat minder me bloeddruk en ijzer is goed maar slaap al 3 weken heel slecht of helemaal niet...

nu willen ze dat ik slaappilletjes neem maar aangezien ik niet zo tegen pillen kan word ik voor een nachtje het ziekenhuis ingestuurd en krijg ik een slaapmiddel via de voeten toegediend...:(
    ze gaan ook weer hartfilmpjes maken en een groeimeting doen...

nu ben ik best wel zenuwachtig voor wat me nu allemaal te wachten staat (groeimeting en hartflimpje heb ik al gehad) dus weet wel hoe dat in ze werk gaat nu...
    maar voor die nachtje slapen pffff zweet me nu al helemaal dood om aan het idee te wennen en hoef pas om 9 uur vanaaf daar te zijn....

heeft iemand dit ook meegemaak wat en hoe was je ervaring daarmee....:D

2. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Ik heb tot nu toe twee keer drie nachten in het ziekenhuis gelegen en het is in het begin heel erg wennen, gelukkig hoef jij maar 1 nachtje, maar ik kon dat eerste nachtje dus helemaal niet slapen, tweede nachtje beter en daarna gewoon redelijk, al blijf je wakker worden want ze controleren je natuurlijk ook en de dag begint daar gewoon redelijk vroeg.

Maar de verpleging is echt super lief en doen van alles om het je naar je zin te maken, in mijn ervaring dan.

Je merkt wel dat hoe onvriendelijker de patient is hoe korter hun zijn, heb zelf het verschil gemerkt in hoe ik behandeld werd en hoe een ander behandeld werd.
    Maar deze vrouw was extreem in haar wensen, had over alles wel wat te klagen, alles was teveel en niets was goed.
    Ze doen dan wel netjes hun werk maar je merkt dat de sfeer dan net even wat minder is.

Maar zelf heb ik het, voor zover dat mogelijk is, best naar mijn zin gehad.

3. Flunckybubble

Flunckybubble Actief lid

Jan 22, 2008
    173
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Ik heb zelf veel in het zkh. gelegen de afgelopen jaren en weet uit ervaring dat je de 1ste nacht erg slecht slaapt. Vind het raar dat ze je voor 1 nachtje opnemen. Ik denk dat ze je beter thuis kunnen laten slapen want vaak doe je in het zkh. geen oog dicht en al helemaal niet als je met meerdere op een kamer ligt.

4. samantha1985

ja ik moet echt 1 nachtje krijg wel een slaapmiddel in me been of voet of zo weet ff niet meer wat ze zei ben ff de weg ook kwijt...

en als dat aanslaat dan moet ik 1 keer per week een nachtje door brengen.

thuis slaap ik bijna niet of helemaal niet en lig bijna de hele dag en nacht op bed of de bank ben gewoon op om zo maar te zeggen en heb veel pijn...

maar als niet aanslaat word de kleine volgende week gehaald...

dus nu ff afwachten heb wel eerder gelege ff ivm hoge bloeddruk maar was hooguit 3 uurtjes en mog ik weer na huis en waren mensen bij me nu ben ik alleen en kom ook alleen op een kamer te liggen.

5. claire1978

claire1978 Actief lid

Jan 5, 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Och Samantha, ja dat lijkt me ook spannend.
    Ze zullen het doen, omdat je het nodig hebt. Het is ook verantwoord, anders ondernemen ze dit niet met je.
    Logisch dat je ertegenop ziet! Maar aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat je deze nacht wel goed zal gaan slapen door het medicijn en dat dat je hopelijk erg goed zal doen. Geef het anders ook aan de verpleging door dat er niet iemand om de haverklap naar je toe hoef te komen om te checken of je kan slapen. Geef bijvoorbeeld aan dat als je niet kunt slapen, je dit zelf even aan hun zal melden. Kun je misschien gaan slapen met het idee dat je niet om de haverklap wakker wordt van een deur bijvoorbeeld.

Ik ga duimen dat je lekker slaap deze nacht!!!
    En zo niet, dan ben je morgenochtend weer thuis en komt de kleine volgende week al. Je had het je vast anders voorgesteld en dat zal extra zwaar zijn, nu je ook nog eens slecht slaapt...
    Ik kan het helaas niet voor je verlichten, maar wens je succes!

Laat je het nog even weten?

Groetjes Claire

6. Marijee

Marijee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,295
    0
    0
    ik heb in de zwangerschap van me zoontje met 39 weken 2x een nachtje in het ziekenhuis geslapen omdat ik thuis niet meer kon slapen van de voorweeen en ik raakte uitgeput.

ik heb toen een spuit met spierverslapper en slaapmiddel ( weet niet precies wat het was) gekregen in me bovenbeen en daarna voel je jezelf gewoon duf worden en wil je slapen.. als ik nu eens slecht slaap dan wou ik dat ik even zo'n spuit kon krijgen haha..

als je echt een slaapmiddel krijgt vanavond dan zal je weinig merken van dat je in het ziekenhuis slaapt.

alvast slaap lekker ;)

7. samantha1985

dank je wel voor jullie medeleven en de mooie reacties....

ik krijg eerst weer onderzoek en daar is me vriend dan bij ben ik ook heel blij mee... want hij kon eerst niet komen ivm ze werk en zit namelijk in een andere stad en van ze baas heeft die deze week vrij gekregen voor mij dus dat geef me ook goed gevoel... hij blijf bij mij ook tot dat ik slaap en dan belt hij me ouders op zeggen dat ze hem kunnen ophalen....

en nu lees ik dat je lekker duf word en gewoon wil slapen oooh dat zou ik echt heerlijk vinden...... eindelijk heerlijk nachtje slapen...

en wat mij betref mogen de verpleging gewoon komen kijken want wil namelijk wel de deur open hebben anders voel ik me opgesloten en als k snacht wakker word voor de wc of zo wil ik graag wat licht zien ben niet zo goed in donker namelijk thuis heb ik ook de lamp van de badkamer aan anders zie ik niks...

8. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ik heb aan het eind van mijn zw ook een nachtje in het zhuis geslapen, ik kreeg pijnmedicatie + slaapmedicatie. Ik was alleen na een uur weer wakker, toen nog een slaaptablet erbij en toen heb ik een beetje kunnen slapen/ duf zijn. Ik had gelukkig wel een 1persoonskamer. De volgende dag echter heb ik heerlijk op bed gelegen was er zo duf van.
    Owja s nachts naar de wc, dan moet je de verpleging bellen want je mag niet zelf lopen, ze gaan niet mee de wc in hoor.

Ik hoop dat je een beetje kan slapen meid! Ik ken het niet slapen en je word er knettergek van.

9. samantha1985

nou mensen ik ben dus terug....
    wat een RAMP zeg.....
    had gelukkig wel een 1persoonskamer dat wel...
    maar die slaapmiddel werkte voor geen meter...
    kreeg hem om 11 uur en om 12 vuur viel ik pas in slaap en 3 uur was ik weer klaar wakker......
    en duf ben ik wel een beetje mer van verveling en het niks doen in ziekenhuis.....
    maar voor de rest is alles goed.

10. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Nou had dus precies hetzelfde als jij... Jammer voor je meis, probeer overdag veel te rusten om je krachten te sparen voor de bevalling.

11. samantha1985

das het nou juist het probleem...
    ik rust al vanaf week 30 en door dat rusten ken ik niet slapen en nu doe ik dan zowel stiekem nog ff wat dingen kleine dingen dan maar dat help ook niet...

dinsdag moet ik weer na de verlos toe kijken wat die zeggen hopelijk hoef ik niet in ziekenhuis te blijven tot de kleine er is anders word ik gek haha...

12. claire1978

claire1978 Actief lid

Jan 5, 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi!!!

Zo, dat is weer lekker balen dan he, nachtje ziekenhuis en dan maar 4 uurtjes slapen... oh!!!

Tja, kijken wat de verloskundige zegt. In ieder geval doe je er zelf alles aan.

Succes met je laatste loodjes meid!!!

Groetjes Claire

Share This Page