Nare verloskundige

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zindy, 9 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Israe

Israe Niet meer actief

Ik zou ook overstappen...en dan daar een kennismakingsgesprek plannen en uitleggen dat je overstapt ivm het niet klikken of iets dergelijks met de vorige praktijk.
    Misschien denken ze dan wel even "oh misschien ligt het wel aan jouzelf dan?"
    Als je een 'normale' mama to be bent dan merken ze dat snel genoeg.

Het is heel belangrijk dat je je prettig bij hen voelt, al helemaal als je straks gaat bevallen! Het is nu eenmaal zo dat het met de één beter klikt dan met de ander.

Ik heb zelf (helaas) nog geen ervaring met verloskundigen...maar als die net zo stug als mijn huisarts is :D dan stap ik meteen over!

2. Superfly

Superfly Actief lid

2 jun 2010
    189
    19
    18
    Vrouw
    Als jij je niet prettig voelt bij een bepaalde vk dan mag je dat gewoon aangeven en daar houden ze dan als het goed is rekening mee.

3. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    meid wat ontzettend vervelend, ik zou ook overstappen maar wel bespreken waarom. en bij de volgende gelijk bespreekbaar maken waarom je overstapt.

dan het volgende je kan misschien erg zwaar worden van te veel vruchtwater (ik kwam bij mijn eerste 28kg onbedoeld aan en at geen hap teveel))

en als je verder in je zwangersschap bent kan je gewoon laag hb hebben ik heb een tip: ga naar de dogist en koop floradix tabletten, ben je er zo vanaf. en dat is op basis van viatminen die ijzer rijk zijn echte aanrader! maar hoe durft ze je zo te kleineren. zwangersschaps gym: tja het is echt handig om te leren hoe je moet ademhalen en ontspannen maar het is nog altijd aan jou of je dat wil of niet.....

4. essie1973

essie1973 Actief lid

14 dec 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat jammer als ik dit allemaal zo lees, ik heb echt 3 kanjers.
    Heb in 2008 een mk gehad, toen had ik ze nog nooit gezien had wel een afspraak, tijdens de mk kwam er een bij mij thuis, wat een lieverd!! zo begripvol, alles uitleggen, na afloop kwam een ander bij mij thuis ook al zo lief!
    Nu ben ik 38 weken, ken ze alledrie, en zit nogal in de problemen, want mijn zoon is afgelopen maadag opgenomen in het zkh, maar een ander zkh als waar ik zou bevallen en nu zijn ze alweer zo behulpzaam, alles regelen ze voor me, stel dat ik morgen zou bevallen, dan regelen ze dat ik naar het zelfde zkh als mijn zoon mag.
    We hebben zelfs gesproken om in te gaan leiden, zodat ik zelf beter van plek kan nu, maar ik wil nog even wachtten.
    jammer dat er vloskundigen zijn waar je je niet fijn bij voelt.

5. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Ik vind het zelf ook jammer, maar dacht dat het aan mij lag.
    Ik ga maandag bellen met de andere verloskundigenpraktijk.
    Ben benieuwd!

Bedankt voor jullie reacties!

6. misa

misa Niet meer actief

Jeetje, lees net je verhaal. Wat naar zeg! Ze heeft het recht niet eens zo tegen je te praten..! Ik zou ook zeker benoemen dat ze op deze manier niet tegen je hoeft te praten. Dat jij zo ook niet tegen haar praat. En dat ze gerust tips en adviezen mag geven, maar dat jij uiteindelijk bepaald wat je ermee doet.
    Het is jammer dat het zo moet gaan, en de kans is best ook aanwezig dat zij je bevalling gaat doen. Maar als ik het goed begrijp vind je ook de andere twee niet super, maar dan weer op een andere manier.

Dat je nu die andere verloskundigepraktijk hebt gevonden, lijkt me ook een goed idee! Bel er gewoon naar toe en leg uit wat er aan de hand is. Tip: Zeg niet dat je graag wel wilt, maar dat je weg gaat. En dat je graag wilt weten of je bij hen kan komen. Zo laat je niet zoveel ruimte ;)

Succes!!

7. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Nou, ik heb gebeld en wat een fijne verloskundige die ik aan de telefoon kreeg! Ze gaf ook meteen aan dat als ik iets niet fijn vond, ik het gewoon moest zeggen want zij kunnen er alleen maar van leren. Vandaag ook de intake van kraamzorg gehad, was enorm bang dat dit ook naar ging zijn, maar was ook al zo'n fijn gesprek!
    Misschien komt het dus toch nog goed! :)

8. Alita

Alita Niet meer actief

zeker komt het goed!!!

Dus nu stap je over?

9. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Fijn om te lezen dat het is opgelost voor je!! en dan ook nog eens een fijn gesprek met de kraamhulp maakt je dag weer goed :D

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Fijn! Dan kan je met een gerust hart overstappen:)

En dat recht heb je ook hoor! Ik heb als maatschappelijk werker gewerkt en gaf ook altijd in het eerste gesprek aan dat als je niet tevreden over mij bent, het niet klikt of wat dan ook er altijd wel een collega is. Je werkt met mensen en zoiets is onvermijdelijk.
    Dus voel je daar niet lullig over!

11. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

Nou ik wou haar niet weer hebben,
    ik zou bellen met die andere 2 en je verhaal
    voorleggen!

12. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Fijn Zindy! Dat het op deze manier toch nog goed komt. Het is belangrijk dat je je hier prettig bij voelt.

13. stral

stral Actief lid

6 jul 2009
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat moet ik nu? Ik wil niet dat dit mens nog bij mij of mijn baby in de buurt komt; maar het ligt er maar net aan wie dienst heeft als ik moet bevallen. Kan ik het bespreekbaar maken met een van de andere 2? (de volgende keer heb ik een van de anderen)

(zo, ben even uitgeraasd)[/QUOTE]

Oh meid.Ik heb zelf ook zo een probleem gehad.Maar zij was alleen en niet met team.En ik dacht ook dat het aan mij lag.En ik heb hier ook mening gevraagd.Voelde mij gewoon net een stomme puber die wist niet wat zwanger zijn is.En dat is op mijn 35 en 2 kinderen.
    Ik heb advies van meiden hier opgevolgd.Ik ging weg daar vandaan.
    "Wij hebben steeds geen klik" dat zei ik.
    Ik ging weg op mijn 38 week.En nu ben ik blij dat ik moed voor gevonden.Zoek maar oplossing.Zeg gewoon dat er klikt niet en jij wil niet met deze mens bevallen.Jij bent de baas!!!Succes:D

14. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    die van mij ook weer gister. ik kom heel snel aan. al 13 kilo nu teriwjl ik 27 weken ben. dus de vraag was, wat eet je op een dag en dit was mijn antwoord:

ochtend: 2 boterhammen met hagelslag, stukje fruit
    middag: 2 boterhammen met kaas
    avond: (bijv) macaroni met een gebakken ei, toetje

soms s'avonds een koekje bij de koffie

nou zat me verloskundige me aan te kijken of ik een of andere vreetzak ben snappen jullie dit nou? ik eet vaak banaan als fruit. zegt ze ja dat is niet goed want daar zitten veel calorieen in....ik ben toch niet op dieet??? fruit is toch gezond..rare verloskundige. ik vind niet dat ik teveel eet dus blijf het ook gewoon eten. ik ga geen honger lijden terwijl ik zwanger ben. toen ik het zat te vertellen keek ze me aan of ik aan het liegen was.. ja tuurlijk daar ga ik ook echt over liegen. maar als het zo gezegt door het eten komt, waarom heb ik dan nog steeds maat 38? net als altijd. en is behalve me buik, de rest van mn lichaam bijna niet aangekomen?

15. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    frusterend :x ook omdat ik me niet lekker voel vaak dus geef dat door aan haar. als ik me zo beroerd voel dat ik ook helemaal wit weg trek.
    zegt ze: vind je dat zelf, dat je wit word?
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    dus ik zei: ja ik als ik me niet lekker voel, ren ik gelijk naar de spiegel om te kijken hoe ik eruit zie
    ..........
    nee tuurlijk niet! dat zijn de mensen om me heen natuurlijk die vragen of alles wel goed gaat

kan die VK wel vermoorden af en toe. dat is de pest als je 3 verschillende heb. de 1 is leuk en de ander niet!

zoo nu voel ik me al weer een stuk beter :p groetjes

16. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Gooi het eruit meid!!! :D

Hele rare VK's ook, die van jullie! Niet echt tactvol... snap dat niet.

Ik heb zin in de afspraak vrijdag, al vind ik het ook spannend. Hoop dat het goed gaat!

17. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    veel plezier vrijdag en hoor wel hoe eht was..

18. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    goed van je dat je bent overgestapt. Het is niet prettig als je geen klik hebt met je vlos.

Ik had een team van 4 waarvan ik er maar 1 echt goed en leuk vond. De andere 3 waren nors je was gewoon een nummerje. Werd heel de tijd aangekeken op me gewicht terwijl ik goed op me eten lette en 15 kg was afgevallen. Ook werd ik aangevallen op het feit dat ik geen cursus deed. Ik heb alleen een bv avond gedaan.

Maar ik durfde er ook nooit iets van te zeggen. Thank god dat ik bij de 34 weken doorgestuurd werd naar de gyn haha wat een super VK hadden ze daar zeg. Ik heb er 2 gehad bij de bevalling en allemaal even lief hoor. Ook bij de controles waren ze altijd even lief en namen ze me altijd heel serieus.

19. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Wat een fijne VK zeg! Ik kreeg heeeeeel veel info (eerder nog niet gehad) en ze zei dat mijn ijzer juist goed was (terwijl ik van die ander op mijn kop kreeg) en dat het normaal is dat het iets minder wordt later in de zwangerschap. Ook mijn gewicht deed ze heel normaal over. Ik heb er natuurlijk nog maar 1 gehad (ze zijn met z'n vieren), maar ze gaan er voor zorgen dat ik ze alle vier een keer heb gehad. Ook geven ze in september een voorlichtingsavond over de bevalling, heel fijn. Ben erg blij dat ik ben overgestapt!

20. Alita

Alita Niet meer actief

wat vreemd dat die zo verschillend zijn he...zou niet mogen hoor!!

Deel Deze Pagina