Wie ook 2 softmarkers bij 20-weken echo?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Elleke, Jan 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,835
    170
    63
    Hoi meiden,

Volgende week moeten wij weer naar het ziekenhuis, er is namelijk 4 weken geleden bij de 20 weken echo 2 afwijkingen gevonden bij ons kindje, een cyste ter hoogte van de lever en een echodense focus in het hartje.
    Achteraf bleek dit een spiertje te zijn, maar ik kan het maar niet uit m'n hoofd zetten dat dit gevonden is.
    Ben zo bang!
    Wie had ook 2 softmarkers en eventueel ook een gezond kindje? Ben zo bang dat hij/zij iets heeft, het laat me niet los!! :(

2. mama40

mama40 Fanatiek lid

May 30, 2012
    1,583
    5
    38
    Hoi Elleke,

Ik heb wel ervaring met softmarkers maar niet degene die jij beschrijft.
    Kan me zeker voorstellen dat je bezorgt bent en ik wil je veel sterkte wensen!

3. nina3

nina3 Bekend lid

Aug 27, 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als die ene een spiertje is dan heb je toch een softmarker? Of denk ik nu te simpel. Ik had 2 softmarkers maar ook 2 andere. Waaronder de korte beentjes. Bij ons was het downsyndroom. Geen vwp oid gedaan.

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    De ene softmarker bleek niks te zijn, dus die kan toch weg gestreept worden? Het is nagekeken en bleek iets onschuldigs te zijn. Het nadeel van de extreem gevoelige apparatuur en scans van tegenwoordig is dat je er echt alles op ziet. Ook alles wat uiteindelijk totaal onschuldig blijkt te zijn. Daarom wordt aanvullend onderzoek gedaan om het een en ander uit te sluiten of te controleren. En dat onderzoek bleek goed te zijn. Dus je daar geen zorgen meer om maken!

Ik kan me wel voorstellen dat je met de andere softmarker in je hoofd blijft zitten. Hopelijk kan een cyste in de lever geen kwaad en krijg je een gezond kindje. Succes!

5. Risu

Risu Fanatiek lid

Jul 13, 2012
    1,245
    0
    0
    Hoe was de combinatietest/nekplooimeting met 12wk?

6. Elleke

Elleke Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,835
    170
    63
    Die hebben wij toen niet gehad. Ons kindje heeft wel lange beentjes en volgens de arts zag alles er verder er heel goed uit, maar ben zo bang!

Share This Page