Help???wat is dit?MvM

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Done, 13 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Hallo,

Vandaag is de instructrice van moeders voor moeders hier geweest.
    IK had netjes urine opgevangen maar omdat ik veel naar de wc moet zat er niet lang tussen de plasjes in,dus of je echt van ochtend urine kan spreken durf ik niet te zeggen.

De vrouw deed een test en die bleef even helemaal blanco :$ na een paar minuten kwam er een hele lichte streep op de test maar dan ook heel licht.

Ze vroeg of ik nu soms ook moest plassen en ik kreeg een potje om even in te plassen.
    Daar werd weer een test bij afgenomen en daar kwam al iets sneller een heel licht streepje maar nog wel heel erg licht.

Ze zei dat ik aan de hand van deze testen nu nog geen urine op mocht vangen.

Ik ben nog maar net zwanger 4 weken en 3 dagen en ze zei dat er werd geadviseerd om met de mvm testen te testen als er spraken is van een zwangerschap van 5 of meer weken.
    De instructrice zei dat het nog wel erg vroeg was en het daarom zo kon zijn op de testen,nu moet ik donderdag opnieuw testen met een mvm test die ze hier heeft achter gelaten.

Maar numaak ik mezefl zorgen,zit alles wel goed nu?
    Wie heeft dit ook gehad?

2. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik zou me echt niet te veel zorgen maken hoor! Misschien voor je eigen geruststelling nog een gewone zwangerschapstest doen, van Kruidvat ofzo? Als die wel gewoon duidelijk is, dan is er geen reden tot paniek toch!? Dan werken die MvM testen blijkbaar echt pas na de 5 weken goed.
    Ik had bij MvM een knaltest, maar dat was pas rond de 7,5 week. Jij bent er lekker vroeg bij! :p

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik zou me geen zorgen maken hoor, er verschijnt een lichte streep, dus je bent in ieder geval zwanger!

Hier ook pas een knallende test met 6 weken (daarvoor net zo'n lichte streep als bij jou) en inmiddels 26 weken ;) Hier kwamen ze trouwens wel pas met 6 weken voor een intake!

4. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ja ze zei wel dat ze erg vroeg was met mij in te plannen.

5. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    de testen van mvm reageren pas bij een bepaald aantal hcg in je urine. Dit is veel meer dan bijvoorbeeld bij een kruidvat test. Vandaar dat ze meestal inderdaad bij 6 weken beginnen omdat er dan genoeg hcg is!

Dus maak je geen zorgen hoor! Komt allemaal goed

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wat de anderen ook al schrijven: het is idd nog te vroeg voor de MvM test ;)

De MvM test heeft 500 HCG nodig om positief te worden.
    Mijn HCG stond met 4 weken en 3 dagen op 196 en met 5 weken en 3 dagen op 2864 (kan er 1 of 2 puntjes naast zitten). Ik heb met 5 weken precies een MvM test gedaan. Hij werd mooi positief, maar nog niet zo positief als de controle streep.

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken als hij nog nog maar heel licht was. Ter vergelijking: een Kruidvat test heeft 20 a 25 HCG nodig, dus logisch dat de MvM test in het begin zo licht is ;)

7. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Maartje84 thanx ik was net aan het zoeken naar hoeveel hcg er nodig voor was en kon het niet vinden!

Inmiddels ben ik wel weer wat over de eerste schrik heen.
    Ik hoop gewoon dat er donderdag wel een mooie vette streep komt te staan.

IK ben wel met vlagen misselijk en ik voel me echt zwanger (meer zwanger dan bij de zwangerschap van mijn zoon rond deze zwangerschapsduur)

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

het was id nog te vroeg, ik had me ook al met 4,3 weken aangemeld maar de test werd pas met 5,5 week afgenomen juist om dit te voorkomen.

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Veel te vroeg getest, vind dit ook wel een beetje slordig van MvM (je laat iemand toch met stress achter, hoewel dat nergens voor nodig is, terwijl je van tevoren weet dat de kans behoorlijk groot is dat er nog niet genoeg HCG is). Wel goed dat je er zo vroeg bij bent en dat je meedoet! Donderdag is de test vast een stuk knallender :D

10. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ja idd hier presies hetzelfde verhaal! :D

11. MvN

MvN Niet meer actief

het is onzin dat er voor mvm 500 hcg nodig is... tis gewoon 20.. staat ook achterop de verpakking van de test ;)

Mijn test was ook vaag met 4.5 maar ik ben ook nogsteeds zwanger en het hartje klopt

12. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik teste met alle testen heel erg goed, echte knalstrepen en uit mn bloedtest bleek toen met 5 weken al 14600 (was zwanger van een meerling) te zijn, en toch was de test van MVM heel erg licht met 5 weken en 3 dagen. Kortom niet druk maken, de test zal vandeweek wel wat donkerder zijn.

13. ladiedaa

ladiedaa Bekend lid

5 mrt 2009
    706
    0
    0
    Rotterdam
    Joh meid, een streep is een streep hoor! Zeker zo vroeg getest is het niet raar dat ie nog licht is!

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    bij mij mócht ze indertijd pas testen met 5 weken zwangerschap.. en plassen sowieso pas vanaf 6 weken....

15. trubbel

trubbel Actief lid

19 jan 2010
    419
    0
    0
    NULL
    Eindhoven (vlakbij)
    Hier ook, meteen aangemeld en test pas met 6 weken gedaan ivm hcg aanmaak.

Deel Deze Pagina