bijen

Discussion in 'De lounge' started by mora27, Apr 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    pfff het is weer zover... elk jaar zit er in de schuur van de buren een bijennest... vorig jaar heeft mijn man alles doodgemaakt met zo'n electrische vliegenmepper ging ie steeds langs die schuur... maar dit jaar zitten ze er dus weer met als gevolg dat wij de hele tuin vol hebben zitten met die klotebeesten... erg vervelend als je lekker buiten wilt zitten... er zitten ook wespen bij??

2. Que

Que Niet meer actief

Misschien heb je een nest zitten. Moet je dood laten spuiten dan heb je het jaar erop waarschijnlijk geen last meer.

Succes ermee!!! Ik ben als de dood voor die beesten!!

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Bijen zijn volgens mij beschermd en mag je niet zomaar kapot maken....
    Zit er geen imker in de buurt? Die willen ze nog wel eens ophalen.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh en bijen zijn over het algemeen hele vriendelijke beestjes. Wespen zijn de etters.

5. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Nou lekker dan.
    Hebben we een te kort aan bijen in de wereld. (en bedenk je maar eens wat er allemaal mis gaat als er geen bijen meer zijn om de planten te bestuiven) en dan gaan jullie ipv een imker te bellen die ze ophaalt ze doden...
    En inderdaad er zijn een HELE boel bijen beschermd. En bijen zoemen van bloem naar bloem en brengen de nectar naar hun nest. Zolang je ze niet stoort ofzo doen ze je niks.
    Als het wespen zijn DAN heb je wel een probleem. Die kruipen overal in en op en zodra ze ook maar denken dat er wat mis is dan steken ze. Ze komen op zoete geuren en hout af (zoete geuren voor eten en hout om hun nest mee te bouwen). En als jij dan lekker op je terasje zit te drinken komen ze ook mee drinken.

Bij ons zaten ze tussen het hout om te overwinteren en zijn de verkeerde kant op gekropen. Zaten er ineens n stuk of 10 bijen op mn oudste zn slaapkamer. Raampie open en die slimmerikken weten precies waar ze heen moeten. Geen enkel probleem.
    Bij de caravan zoemen er ook allerlei bijen rond. Ben nog aan het kijken wat ze aan het doen zijn. Als ze een nestje bouwen dan laat ik een imker de bijen ophalen. Kan die me meteen tips geven om te voorkomen dat ik straks weer n nieuwe onderhuurder heb. ;)

Overigens als het bij de buren is....waarom doen die er niks aan dan?

6. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Wij hebben ook veel bijen in de tuin maar ze doen niets. En we vragen er ook wel om met fruitbomen, vlinderstruiken en veel ander bloeiend spul. Laat ze toch lekker joh, bijen doen niets. Wespen moet je natuurlijk wel voor oppassen, die moet je laten verdelgen.

Bijen zorgen ervoor dat je tuin mooit blijft, zonder bijen geen bloemen! En je kunt er gerust tussen gaan zitten hoor, doen wij ook, ze vallen niet aan tenzij ze zich bedreigd voelen. Als er voldoende bloeiende planten in de tuin staan eten ze daar van en niet van jouw drinken 0:)

Vraag anders even na bij de buurman, die heeft ze er elk jaar zitten en zal wel weten of het wespen of bijen zijn, n.a.v. je laatste vraag in je stukje.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

En wat zei Einstein ook alweer? Als de bijen uitsterven, dan heeft de mens nog maar een paar jaar te leven.

Zuinig zijn dus op die beestjes!!

8. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Haha leuke opmerking :D

Ik zou ook een imker bellen. Wij hebben ook een beiennest gehad en hebben een imker gebeld. Die pakt de koningin uit het nest en woppa de hele zwerm vliegt er achterna en weg zijn ze ;) Imker doet de koningin in zo'n speciale kist en dan volgt de rest wel, trouwens een heel mooi gezicht! :) Enne Wespen? dan zou ik de bestrijdingsdienst bellen, vorig jaar had mijn moeder een wespennest achterhuis daar was niet te wezen toen. bestrijdingsdienst gebeld en na een week geen wesp meer te zien en we konden weer veilig achterhuis zitten.

9. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis

ik snap best dat die beesten belangrijk zijn voor de natuur maar liever niet in mijn tuin bah!! die bijen zijn ook irritant hoor en kunnen ook steken... mijn dochter is al in haar voet geprikt en is er nu doodsbang voor en gilt het uit als er weer eens 1 voorbij komt...
    vind het erg vervelend.. vorig jaar hadden we een enorme wespenplaag met hier in de straat wel 5 nesten!! allemaal onder het dak... onze buren hadden het zelfs zo erg dat ze een weg naar binnen hadden gevonden en daar hun nest hadden gemaakt in de babykamer!! en bij ons naar de zolder zijn gevreten...

onze buren hebben er minder last van dan wij.. ze zitten aan de achterkant van hun schuur dus in ons achterpad, wij hebben daar onze schutting voorstaan en de speelhuisjes en glijbaan enzo daarvoor staan... en de tuintafel staat ook in die hoek....

een imker wil ze niet weghalen heb ik meer gelezen.. het schijnt dat die beesten beschermd zijn.... mijn man gaat ze van het weekend verjagen....

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Je kan toch altijd bellen naar een imker?

Wij hebben ook wel eens een bijennest gehad, een imker gebeld en hij heeft ze weg gehaald. Voor nop.

11. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Bij ons ook idd voor nop weg gehaald door de imker. De klus was zo geklaard en de beien hebben het allemaal overleefd.

12. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja ik zal eens googlen op een imker in deze regio....

13. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    idd als het bijen zijn gewoon een imker bellen of ff in je buurt rondvragen... misschien is een imker wel zn koniging kwijt. Als hij die weer ophaalt ben je er zo vanaf, de rest verhuisd wel mee

Share This Page