Bewonderingswaardig omdat iemand er voor kiest om geen liefdesgeluk te willen proberen te ervaren?? Eigen wil? Hou toch op. Ik vind het dieptriest dat die mensen zo geïndoctrineerd zijn door hun ouders, familie, kerk, opvoeding dat ze menen dat ze minder recht op geluk hebben dan een ander! Die mensen hebben geen eigen wil. Het draait in het geloof voornamelijk om macht en invloed op een ander kunnen uitoefenen. Ik zal niet ontkennen dat geloven ook mooie dingen kan opleveren. Zoals bijv eerbied en liefde. Maar nu met die Nashville gekkies bewijzen die mafklappers maar weer dat het om controle en macht gaat. Om controle over angst te bereiken door een ander de wet voor te schrijven. Als jij als kind van je ouders leert dat de kleur van het gras paars is. Dan is voor jou gras paars. Nu kan er wel een grote groep mensen zijn die zeggen dat gras groen is, maar als jij van kinds af aan te horen hebt gekregen dat gras paars is en dat bomen paars zijn dan link jij die kleur aan het woord paars. En als jij maar vaak genoeg te horen hebt gekregen dat jij gaat lijden in de hel als jij besluit die kleur groen te noemen... En er een grote groep met jou is die geloven dat gras paars is en men eerder heeft gezien hoe anderen uitgekotst zijn door de ‘veilige omheving’ op het moment dat ze stellig vol houden dat gras groen is, dan is gras paars. Vreselijk. Als mensen willen geloven dat de kleur van gras paars is: prima. Als mensen willen geloven dat god of wat dan ook voor verzinsel bestaat: prima!! Doe wat jou gelukkig maakt. Maar NIET over de rug van een ander. En dat is wat er nu gebeurt. Het lijkt wel alsof die groep zichzelf superieur voelt en zich een betere ‘gristen’ voely dan een ander die liefde vind op een manier die door die ander wordt afgekeurd maar waarmee niemand wordt geschaad. De wereld wordt er niet leuker op zo.
Niet aanvallend bedoeld maar ik las hem anders net zo als hoe diegene hem las. Misschien aan zelfreflectie doen en je berichtjes nog een keer teruglezen?
Ook al denk ik anders dan mammielove, ik wil het hier toch even voor haar opnemen. Ze schrijft: Ik accepteer haar hoe ze IS (lesbisch) , ook al sta ik niet achter al haar keuzes. Ze zegt hier dus helemaal niet dat haar lesbisch - zijn een keuze is. Over welke keuzes het gaat, wordt helemaal niks gezegd.
Wat jammer en generaliserend wat je hier schrijft. Het geloof dat ik ken staat nl mijlenver van wat je hier beschrijft en is verre van indoctrinerend. Niemand legt mij wat op, het is me niet met de paplepel ingegoten, ik vind mezelf een zeer kritisch persoon die niet zomaar wat aanneemt en ervaar een enorme vrijheid, blijdschap en liefde in mijn geloof!
Welke keuzes heb je dan over? De keuze om op vrouwen te vallen heb je namelijk niet, dat overkomt je. Ik sta ook niet achter alle keuzes van iedereen maar een geaardheid niet accepteren, dan is de vriendschap over.
Dat is heel fijn, maar helaas ervaren homosexuelen die vrijheid en liefde dus blijkbaar niet omdat hun 'gedrag' niet geaccepteerd wordt.
Hoe kun je nu zeggen dat het een vrijheid met zich meebrengt als het voor homesexuelen betekent dat ze zich zo beperkt vrij kunnen bewegen? Ik snap er echt gewoon helemaal niks van. Als er een God is accepteert deze iedereen toch zoals hij/zij is? Waarom dan een homo (inclusief seksuele relatie) niet?
Ik zou ook nooit een God in mijn leven kunnen accepteren die mensen op een bepaalde manier maakt en dan vervolgens verwacht dat ze er níet naar leven en er niets mee doen. Dat is toch wreed? God is toch liefde? Ik probeer het te snappen, écht. En over het algemeen snap ik ook heus dat mensen veel steun en liefde halen uit hun band met God. Er zijn best wat gelovige mensen in mijn omgeving, inclusief één van mijn beste vriendinnen, dus ik kan me er echt wel in inleven. Maar dit stukje zal ik nooit begrijpen en het maakt me ook verdrietig. Zou ik dan tegen mijn dochter moeten zeggen dat ze pech heeft? Geen vrouw voor haar, geen liefde, geen gezin (en ze wil later héél graag kinderen). "Nee meisje, je hebt pech! Geen liefde en gezin voor jou want God heeft je zo gemaakt dat jij dat niet mag. Je mag je wel zo voelen maar je mag er niets mee doen. " Dat kan toch niet?
Vind jij dan oprecht dat jij je mag settelen met een partner naar keuze op wie jij verliefd bent geworden maar dat jouw vriendin datzelfde niet zou mogen doen?? Wtf? Ff mega plat en asociaal maar duidelijk gezegd: Je vind het prima dat ze een natte doos van een vrouw krijgt, maaaaaaaar dat zij vervolgens met die vrouw de liefde wil bedrijven keur je af. En jijzelf mag als je een natte doos krijgt wel de liefde bedrijven? Jouw vriendin kiest er niet voor om een natte doos te krijgen van haar vriendin. Net zoals jij er niet voor kiest een natte doos te krijgen van een man. Als je in termen als god wilt praten: god heeft er voor gekozen om jou opgewonden te laten raken door een man. God heeft er voor gekozen om haar opgewonden te laten raken door een vrouw. Vind jij jezelf zo veel malen meer superieur dat jij wat met jouw jeuk mag doen en dat zij maar het klooster in zou moeten? Of het leven lang eenzaam zijn terwijl je ziet dat andere mensen wel hun hart mogen volgen? Ik vraag me echt af: hoe dan? Hóé dan kun je zo denken? Wat is er mis gegaan in de opvoeding van iemand dat iemand echt denkt dat zijn geluk belangrijker is dan het geluk van een ander en dat je ‘gedrag’ waarmee niemand geschaad wordt kunt ‘afkeuren’. Ik gun je veel wijsheid toe. En jouw vriendin? Die gun ik meer openminde vriendschappen toe.
Discussies op basis van politiek en religie zijn in principe niet toegestaan op Zwangerschapspagina.nl. Dit topic was een beetje een twijfelgeval. We hebben het in de gaten gehouden en volgens ons is alles nu wel gezegd. Omdat we het topic niet zomaar dicht willen gooien, willen eigenlijk even overleggen. Zullen we het maar sluiten?
Ik zou het wel jammer vinden als het gesloten zou worden. Het is tot nu toe toch best netjes gebleven?
Niet zoals ik, ik accepteer ook lesbische vriendinnen. Zal mij een zorg zijn naast wie ze in bed ligt, zolang hij of zij maar goed voor ze zijn.
Ik vraag mij dan af, heb je het dan wel over haar lesbische relatie? Praten jullie daar met elkaar over? Het is totaal niet aanvallend enz bedoelt maar ik ben dan geïnteresseerd is wat jij bedoelt met ik accepteer haar. Stel je voor je zegt dat je haar accepteert maar er is geen communicatie mogelijk over dit onderwerp lijkt me dat wel lastig.