Klopt. Daarom sta ik ook niet achter zo'n verklaring. In onze gemeente neem ik deel aan een bijbelstudiegroep. Daarbij bespreken we allerlei onderwerpen uit de bijbel (wat zegt de bijbel over het besteden van je geld, wat zegt de bijbel over liefde voor je naaste, wat zegt de bijbel over homoseksualiteit, enz ,enz). Daarin is ruimte voor meningen en discussies en hoe we dingen toe kunnen passen in ons dagelijks leven. Ook al zijn we allemaal lid van dezelfde gemeente, met de hand op dezelfde bijbel, komen we soms toch tot andere conclusies. Dat geeft wat mij betreft helemaal niks, al mag je elkaar best scherp houden.
Binnen het christelijk geloof zijn hele verschillende opvattingen over heel veel zaken. In mijn eerste post in dit onderwerp zei ik al dat ik het heel jammer vind dat dit interpreteert alsof alle christenen er zo over denken. Aan de andere kant snap ik de ophef ook niet: alsof niet algemeen bekend was wat het standpunt van de SGP over dit onderwerp is.
Berichten over o.a. politiek en religie zijn niet toegestaan en zullen worden gesloten en/of verwijderd. Uitzondering op deze regel zijn de religieuze feestdagen en de ramadan. Let er wel op dat deze onderwerpen niet uitlopen op discussies op basis van religie. Ook dan zullen ze gesloten en/of verwijderd worden. @Beheer? Volgens mij zijn jullie er zelf al heel duidelijk in toch? Waarom dan zelf twijfelen?
Hier snap ik helemaal niks van. Dit topic heeft toch álles te maken met politiek en religie? Voer je nou een bepaald beleid of niet? Kijk, ik ben voorstander van het bespreekbaar houden van dit soort onderwerpen, maar jullie schrijven nadrukkelijk in je regels dat het niet mag en hier schrijf je vervolgens (nadat je discussie pagina's lang laat uitrollen) dat dit een twijfelgeval is? Er is echt geen twijfel over mogelijk hoor, dit gaat over politiek en religie.