dank voor alle tips meiden! Ik kwam erachter dat ik achter in mijn mond (dus niet mijn keel) een afte had zitten en deze is nu bijna weg en de pijn ook. Maar ben blij (niet helemaal het goede woord natuurlijk sorry Mora!), dat jij het herkent! Dat stelt me ook wat gerust. Verder ga ik echt niet om een operatie zeuren hoor, dat is nou juist niet wat ik wil. Ik weet hoe zwaar de operatie kan zijn en die amandelen van mij zijn behoorlijk groot, dus zal wellicht ook geen makkelijke operatie worden. Maar goed, als mijn kno arts het op een gegeven moment zegt, tja dan zal ik er aan moeten geloven. Het gaat nu gelukkig heel goed, ik probeer ook zoveel mogelijk vitaminen te eten. Die streptokokbacterie (die alle ellende veroorzaakt vaak) reageer ik altijd heel erg sterk op. Ook als hij naar binnen slaat en een maag darm infectie veroorzaakt, wordt ik heel erg ziek. Dat is de reden waarom ze mijn amandelen nog steeds hebben laten zitten! Voorlopig is een operatie totaal niet aan de orde, en ik ken de risico's en zal het ook zo lang mogelijk uitstellen. Maar als ik inderdaad ook 5 a 6 keer per jaar zo zwaar ontsteking krijg, dan zullen ze er wel uitgaan. Maar hopelijk niet!