Nasleep corona besmetting

Discussie in 'Corona forum' gestart door cowgirl80, 30 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.640
    2.375
    113
    Vrouw
    Wat lief dat je aan ons denkt!
    Mijn man werkt nog steeds niet 100%, heeft een management functie en heeft veel overleg, dit is ontzettend vermoeiend en na 2 uur in de concentratie weg.
    Bijtanken dmv eten, want je bent gewoon op!
    Ook volgt hij revalidatietraining omdat hij zoveel spiermassa heeft verloren.

    Nog niet bij het oude maar het gaat steeds beter!
     
  2. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.549
    319
    83
    Ik ben nu nog steeds heel erg moe, maar dat is denk ik geen nasleep meer. Mijn vader is plotseling overleden eind november. Misschien wel een combinatie, maar ik denk zelf dat dat meer van het verdriet komt
     
  3. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.379
    774
    113
    Wat een herkenbare verhalen.

    Het is nu 3 weken terug van de positieve test.
    Mijn klachten waren druk op de borst, benauwd,koorts,hoofdpijn en spierpijn dus op zich milde klachten.

    Bijna 12 dagen na de positieve test weer uit nood naar de winkel geweest en boodschappen moeten doen omdat het me bestellen niet goed gegaan was..
    Dit ging goed en ik dacht dat ik er wel weer was
    Maar die maandag kreeg ik een terug slag,met veel hoofdpijn,spierpijn, en vermoeidheid .

    Dit hield een paar dagen aan.
    Daarna weer een betere dag, maar het gaat het op en neer.
    Gisteren weer een dag dat ik me niet fit voelde , hoofdpijn en vermoeidheid,de hele dag raar licht gevoel in mijn hoofd.

    Vandaag ging het weer beter maar na een ochtend lesgeven sloeg de vermoeidheid weer toe.
    Toch een kleine 2 uurtjes op het werk geweest om te kijken hoe dat ging.
    Ik was moe,de drukte en het bezig zijn met de bewoners vroeg veel van me en werd weer licht in mijn hoofd.
    Daarna nog even bij een bewoner geholpen en bij bukken draaierig en benauwd.
    Ook kreeg ik weer een drukkend en pijnlijk gevoel op de borst en last van de spieren in mijn benen.

    Wat baal ik.hiervan had gehoopt juist op het werk me beter te voelen door de afleiding.

    Zaterdag zou ik weer een dienst moeten werken maar of die avonddienst gaat lukken vraag ik me af.

    Hoe lang duurde het voor jullie weer aan het werk waren?
     
  4. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Bij mij blijven de klachten eigenlijk, ik heb nu dus astma ontwikkeld sinds ik ziek was. Ook gaat het bv een week goed en daarna kan ik een paar dagen niks meer (heel moe, druk op de borst, verhoging, spierpijn tussen de schouders en nek, heel slap enz). Dit blijft zo een dag of 3 en daarna voel ik me weer een paar dagen goed, tot ik dus weer een terugval krijg.
     
  5. Trirani

    Trirani Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.260
    1.090
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    #45 Trirani, 19 jan 2021
    Laatst bewerkt: 19 jan 2021
    @jada08 : Mijn condoleances, wat ontzettend naar om je vader plots te verliezen. Ik heb mijn moeder verloren in december, en ik herken wat je zegt. Rouwen kost heel veel energie. Sterkte in deze tijd van verlies, en ik hoop dat je op gegeven moment vooral blij bent met de jaren en herinneringen aan jouw vader, in plaats van dat het gemis nog op de voorgrond staat.
    Dank voor jouw update!

    @Shay25 : Oef, wat een zwaar herstel heeft jouw man en daarmee ook jullie gezin. Sterkte, en fijn om te lezen dat het wel de goede kant op gaat!

    @Somita : Op een lager pitje (extra slaap) was het vanuit huis voor ons snel te doen om werkzaamheden weer op te pikken, mijn man heeft ook nog restklachten maar is als baas van eigen zaak nooit gestopt. Maar goed, met eigen indeling van tijd achter een scherm loop je ook niet snel tegen lichamelijke uitputting aan. Mentaal (qua concentratie) hebben wij niet de zwaarste lading gehad, en ik denk dat we echt wel op 90-95% zitten van voor Covid. Niet de volle 100%, maar goed, dat kan ook aan de thuis school&werk situatie liggen en in mijn geval recent verlies van mijn moeder.

    @Vitamientjuh : Hè bah, naar dat jouw restklachten toch behoorlijk aanwezig zijn en wellicht blijvend zijn. Ik hoop voor je dat het toch nog echt wegtrekt.
    Ik herken wat je zegt, hier ook een terugval na weken denken 'ik ben er overheen'. Vooral als ik een klein wondje heb (dreigende ontsteking) of een gevoelige blaas richting blaasontsteking, voel ik weer druk op mijn rechterlong. Alsof die dan ook dreigt door te ontsteken?
     
  6. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.549
    319
    83
    @Trirani wat een enorm lief berichtje van jou, dank je wel. En wat heftig dat jij ook je moeder bent verloren in december, gecondoleerd. Wat een nare tijd dit is toch. Jij ook heel veel sterkte, dikke knuffel
     
  7. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.777
    25.854
    113
    Vrouw
    De vermoeidheid blijft.
    Middenrif begint dankzij fysio wat te ontspannen.

    Ik heb een opbouwschema voor het werk. Zit nu op 3 uur per dag. En dat is, met de kinderen thuis, echt wel de max.
     
  8. Trirani

    Trirani Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.260
    1.090
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    https://www.ad.nl/binnenland/tienduizenden-jonge-gezonde-nederlanders-gesloopt-door-corona-ik-neem-afscheid-van-wie-ik-was~a588bc90/

    "Huisartsenvereniging NHG schat het aantal tot nu toe op 40.000, en dan moeten de mensen uit de tweede golf grotendeels nog komen."

    https://nos.nl/liveblog/2368186-mogelijk-in-oktober-2019-al-coronapatienten-in-china-ziekteverzuim-hoogste-in-18-jaar.html

    "De branchevereniging voor fysiotherapie KNFG schat dat fysiotherapeuten ongeveer 28.000 voormalige coronapatiënten in behandeling hebben. Daarvan is 54 procent jonger dan 55 jaar."
     

Deel Deze Pagina