Iemand na veel rondes zwanger met clomid?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Buttercup, 1 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buttercup

Buttercup Lid

1 mei 2016
    33
    5
    8
    Hoi dames,

Ik zit nu in ronde 8 met clomid en ik moet zeggen dat ik er intussen behoorlijk klaar mee ben. De bijwerkingen lijken wel elke maand erger te worden en ik merk dat ik ook echt een kreng kan zijn sinds ik de clomid slik. Heb ook best medelijden met m'n vriend op zulke momenten :(

Elke keer als ik dan tóch weer ongesteld word en ik weer opnieuw kan gaan slikken merk ik dat de teleurstelling groter wordt, ik begin de hoop een beetje te verliezen dat het nog gaat werken.

Nu is mijn vraag dus: zijn er hier dames die na veel rondes alsnog zwanger zijn geworden door de clomid? Of kan ik me beter gaan voorbereiden op de volgende behandeling? En weet iemand wat er normaal gesproken als eerste wordt gedaan na clomid?

2. Bella28

Bella28 Fanatiek lid

9 apr 2015
    1.261
    315
    83
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier inmiddels ook ronde 7.. moet nog voor n half jaar.. pff

3. marloes1988

14 dec 2014
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo buttercup

Ik heb ook clomid gebruikt.
    1 ronde 50mg helaas geen resultaat
    2e ronde 100mg 1 geknapt eitje
    3e ronde 100mg helaas geen resultaat
    4e ronde 150mg 1 gekmapt eitje
    5e ronde 150 mg helaas niks

Nu ben ik overgestapt op gonal-F spuiten 75 mg en ik heb een hoop minder bijwerkingen. Had in deze ronde 1 eitje. Moet vandaag officieel ongesteld worden dus afwachten maar.

Liefs marloes

4. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Wij zijn na 8 maanden overgestapt op IUI, wel met clomid want daar reageerde ik wel 'goed' op (alle bijwerkingen even achterwegen gelaten). Willen ze dat bij jullie niet doen?

5. Buttercup

Buttercup Lid

1 mei 2016
    33
    5
    8
    Dank jullie wel voor de reacties! En sorry voor mijn late reactie... :)
    Wel jammer dat er tot nu toe nog geen succesverhalen zijn met betrekking tot langer gebruik van clomid.

Bella28: wij zitten dan ongeveer in hetzelfde schuitje, ik heb na 6 maanden een afspraak gehad bij de gynaecoloog en daar zeiden ze dat ze in principe er altijd een halfjaar bij plakken als er verder geen duidelijke reden is dat het met clomid niet lukt. Dus ik mag ook een halfjaar doorgaan... nu dus in ronde 8 ermee. Ik heb wel vorige maand een HSG gehad om te kijken of er inderdaad niet iets anders aan de hand is, daar krijg ik de uitslag binnenkort van maar tijdens het onderzoek is mij al verteld dat alles gewoon open is.

Marloes1988: vervelend dat het bij jou niet goed aanslaat, wel fijn dat je kon overstappen op iets anders. Weet je inmiddels al meer?

Dege: over 1,5 week hebben wij een afspraak bij de gynaecoloog, voor de uitslagen van mijn HSG en een tweede zaadtest bij m'n vriend (de eerste keer was het bij hem ook iets ondergemiddeld, in principe niks aan de hand maar ze wilden toch kijken of het nu beter is). Misschien dat we het daar wel kunnen voorstellen, niet geschoten is altijd mis natuurlijk. Al twijfel ik of ze daarmee akkoord gaan, omdat ze zeiden dat ze in principe altijd eerst een halfjaar doorgaan met clomid. Maar het valt altijd te proberen natuurlijk...

6. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    Ook hier helaas geen succes verhaal. Na 4 rondes clomid overgaan op menopure en direct raak. Wel een miskraam maar 1 ronde later weer raak met menopure. Nu gaan we voor een nieuw wondertje en thank God hebben ze in ons zkh clomid uit hun protocol gehaald. Succes meid

7. Buttercup

Buttercup Lid

1 mei 2016
    33
    5
    8
    Pfff ik wou dat ze bij ons in t ziekenhuis ook de clomid eruit zouden halen... als ik het zo lees allemaal dan denk ik dat ik liever heb dat ze met de volgende behandeling gaan starten. Dan maar elke keer heen en weer naar het ziekenhuis, ik begin echt steeds minder te geloven dat clomid gaat helpen.

8. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Hier ook maandenlang clomid gebruikt zonder succes. Toen over op inseminatie met gonal f en eerste ronde meteen raak!

Deel Deze Pagina