Hallo Hoop dat er iemand is met ervaring die ons tips kan geven. Onze zoon is nu 2,5 jaar. Hij plast al een aantal maanden af en toe op het potje bijv als hij uit bed komt. Draagt nog wel een pamper. Vorige week is hij erg ziek geweest en daarom niet op het potje geweest. Sinds eergisteren wil hij echter geen pamper meer aan. Dus oké dat gaan we proberen. Echter hij gaat ook niet op het potje. Houdt de hele ochtend of middag de plas op. Paar keer op potje en ook op de wc met verkleinen gezet maar hij zegt steeds er komt niks. Als hij dan tussen de middag of in de avond op bed ligt zit de pamper overvol. Hij heeft tussendoor geen ongelukjes Wat kan ik doen om hem wel op potje of wc te laten plassen? Zodat hij het niet te lang ophoudt want dat is ook niet gezond. Graag hoor ik jullie tips.
Ik zou vooral blijven aanbieden op vaste momenten, bv meteen 's ochtends, na het eten etc. Op een gegeven moment zal hij vast een keer plassen en valt misschien het kwartje weer!
Ik liet haar standaard na het wakker worden, 10 minuten na een drink/eet moment en voor het weggaan plassen.
Dit deed mijn dochter ook toen net de luier af was. Ik zette haar wel op de wc voor we weggingen bijvoorbeeld, maar ook als ik haar een tijdje liet zitten plaste ze niet. Ik heb het verder maar gelaten, wel af en toe op de wc zetten maar als er niks kwam dan niet. Het is vanzelf over gegaan, ze kan nog wel erg lang ophouden maar ze plast nu wel als ik haar naar de wc stuur.
Bedankt voor jullie reacties. Ik blijf het ook zeker aanbieden, en dan hopen dat het straks beter gaat. Maar tot nog toe houdt hij alles op.
En als je hem erop houdt? Niet op een negatieve manier natuurlijk, maar rozijntjes eten, samen liedjes zingen, een filmpje kijken...
Stickers plakken en afleiden terwijl ze op de wc zat was hier echt de oplossing! Het duurde wel even voor ze dat door had, maar toen ging het hele snel!
Mijn zoon van bijna 3,5 jaar is ook nog niet zindelijk, dus ik lees mee met de adviezen!! Sinds een paar weken regelmatig droge luiers gehad, als ik hem op tijd op de wc zette. Afgesproken dat hij na het vuurwerk geen luier meer aan krijgt. Hij wilt heeeeeeel graag een brandweerauto, dus die krijgt hij als zijn broeken droog blijven. Sinds gister dus zonder luier. De ochtend en avond gingen goed. Tussen 11.30-16.00 6x in z'n broek geplast. Het lijkt wel of hij te druk is met vanalles, behalve met voelen wanneer hij moet plassen. Vanmorgen nadat hij in z'n broek had geplast op de wc gezet, plaste hij weer, 5 minuten later weer in z'n broek. In de zomer kon ik hem de hele dag in z'n blootje laten lopen, ging hij zelf op het potje. Ook nu ff in z'n blote billen, en hij voelt het wel... Maar om hem nou zo te laten lopen, is ook geen optie. Ik wil wel duidelijk zijn: of wel een luier of niet. Niet soms wel en soms niet. En het wordt ook wel tijd, en ik denk ook dat hij het wel kan!! Vanmorgen boodschappen gedaan, en ook even met een plasje tussendoor buiten wezen fietsen. Blijf hij wel droog. Iemand tips?
Hij heeft joggingbroeken aan. Nu maar ff luierbroekje over onderbroek gedaan. Is niet alles nat, maar voelt hij het wel.