Wie heeft ook altijd last van extreem gekreukte ledikantlakens? Als mijn kindje er 1 keer onder geslapen heeft is het al zo gekreukt als wat. Nadat ik ze gewassen heb, krijg ik sommige kreukels er niet eens meer fatsoenlijk uit, je blijft zien waar de lijntjes zitten... Ik was ze om de paar dagen dus ben vaak zo lang bezig met strijken. Ligt het aan de stof van mijn lakentjes (Prénatal) of is dit bij alle (ook duurdere) lakentjes zo? Vind het altijd zo jammer omdat ik het bedje graag strak opmaak.
Ik had bij de oudste 2 cottonbaby, nooit last van gehad. Dat was dat boerenbont, ik had ook een witte glad katoenen, dat lukte ook niet superstrak nee. Maar als je hem nu op laat drogen over bijv. het traphekje? Dat doe ik met ons beddengoed, dat droogt dan het strakst op...
Dan ligt het daar misschien aan... Alle 3 zijn van Prénatal, en die was ik op 60gr en daarna in de droger. Echt, sommige kreukels zijn niet meer mooi strak weg te strijken... gewoon zo jammer, vind zo'n strak opgemaakt bedje prachtig.
Probeer ze eens kreukherstellend te wassen en dan gewoon ophangen? In het trapgat kan ook. Ik hang alle lakens en beddengoed op vindt het een drama hoe het uit de droger komt.
En anders even goed vochtig maken voordat je ze strijkt. Dan zijn de vouwen er makkelijker uit te krijgen.
Iets eerder uit de droger halen zodat ze nog niet superdroog zijn en dan strak opvouwen werkt ook vrij goed (of dan eerst strijken). Als je ze in de droger laat tot ze helemaal droog zijn is er inderdaad niet veel meer mee te beginnen.
Bedankt allemaal voor het meedenken Ik ga het zeker eens zo proberen, zal wel veel strijkwerk schelen! Voor de baby op komst sowieso maar eens voor iets betere kwaliteit lakens zoeken.
direct uit de wasmachine strijken.. gaat perfect hier.. lakentjes van zeeman.. duur of goedkoop lijkt me alleen voor je portemonnee een verschil maken..