Reutelende baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door VioletRose, 7 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Hoi meiden.

Misschien dat jullie mij gerust kunnen stellen want ik heb een vraag over mijn baby van 5 weken.

Sinds hij twee weken oud is, is zijn neus/keel vast gaan zitten met slijm (snot?) Zodra we hem op zijn rug leggen of tijdens het voeden vooral hoor je hem piepen, snotteren, snurken, maakt hij stikgeluiden en snakt naar adem.

De huisarts zegt dat baby's dit vaker hebben...en zijn longen zijn schoon; dus niks aan de hand.

Maar hij slaapt met zijn mond open omdat hij anders geen lucht krijgt en ratelt, snurkt en kraakt de nacht door.

We geven hem neusspray maar dit doet niks. Ik denk ook niet dat het een verkoudheid is namelijk.
    Zijn bedje staat schuin - ook ivm met de mondjes terug die hij geeft - reflux? Hij lijkt daar alleen geen last van te hebben....

Misschien dat die mondjes terug zorgen voor irritatie?
    Herkent iemand dit? Tips?

Bedankt!!

2. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Had mijn zoontje ook.
    Die heeft reflux en ws koemelkallergie.
    Zitten nu in testfase.
    Je zou dit aan de arts voor kunnen leggen als je denkt dat je zoontje dit ook heeft. Moet je zelf ff googelen.
    Weet niet of je borst of fles geeft. Bij bv moet je dan zelf uitkijken met melkproducten een tijd om het te testen of het evt beter gaat.
    Succes!

3. VioletRose

Dank je Sarax!

Ik heb voor aanstaande maandag een afspraak bij de huisarts. Ik ga het nu met mijn telefoon opnemen zodat ik het goed kan laten zien.

4. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Hier ook met koemelk,dus zeker aankaarten!!

5. VioletRose

Hoi Diaan en Sara,

Bedankt voor jullie antwoorden. Hopelijk lezen jullie nog even mee. Van het weekend werd het zo erg dat ik maar zelf naar de drogisterij ben gereden en heb ik pepti gekocht.

Meteen zagen we verbetering. Hij lijkt minder onrustig en alles is net even iets minder erg. Nu op dag 3 weet ik niet zeker of het voldoende werkt maar ik weet dat je twee weken dieetvoeding de kans moet geven om te werken.

Donderdag naar de kinderarts. Ik heb foto's van zijn rode gezichtje en filmpjes van hem huilend, piepend, krakend en snotterend tijdens en na de fles. Ook geluiden tijdens zijn slaap waar hij gierend en hoestend wakker wordt.

Hopelijk kan de kinderarts ons verder op weg helpen.

Een vraag aan jullie: wanneer ging het slijm in zijn neus/keel weg bij jullie kindjes na de dieetvoeding?
    Hij lijkt er soms zo in te stikken dat ik er zelf ook naar van wordt. En wanneer dit verdwijnt ben ik er pas echt van overtuigd dat we de oorzaak hebben gevonden...

Want heeft hij ook reflux medicatie nodig of misschien sterkere kma voeding. Of is het iets heeeel anders.
    Het moeilijkste is dat zoeken.....

Bedankt weer!

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Koemelkeiwitten kunnen tot 2 weken in het lichaam blijven 'hangen'. Tegen dan zou je dus merkelijk een verschil moeten zien. Zie je een lichte verbetering, of heb je na een verbetering weer een terugval qua klachten, dan is dat meestal het signaal dat zwaardere dieetvoeding aangewezen is. Hopelijk ben je er snel uit!

7. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Met kma heb ik geen ervaring, maar dat reutelen komt mij wel heel bekend voor. Klinkt een beetje alsof hij zijn keel zou moeten schrapen en dat het dan over is zou zijn? Zo had ik het omschreven toen en dat was verborgen reflux. Maakt hij ook wel eens een geluid dat klinkt als 'hieeeep' soort naar adem pakken?
    Ik zeg niet dat het geen kma is hoor... geen idee. Reflux hoort daar ook vaak bij schijnt...

8. anitake

anitake Lid

16 feb 2014
    39
    1
    8
    NULL
    NULL
    Ja, hier heeft dat te maken met zijn KMA!

9. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Dat reutelende / verstopte kan ook van reflux komen.
    Heb ik van meerdere ouders gehoord met een kindje met reflex.
    Wij gaan vandaag ws beginnen met medicijnen tegen reflex.
    Straks gesprek met kinderarts.
    Hoop dat jij ook wat wijzer word van je gesprek met de kinderarts.
    Fijn dat pepti al snel ff resultaat gaf! Zou het idd nog 2 weken proberen zoals meerdere hier aangeven.
    Succes!

10. VioletRose

Iedereen ontzettend bedankt voor jullie antwoorden en suggesties.

Hij maakt idd een hieep geluid tijdens het drinken! Ik dacht ook eerst reflux maar ivm zijn rode gezicht dacht ik toen weer kma.

Hij leefde op en heeft nu een terugval! Zijn neus/keel lijkt wel nog erger geworden! Gisteren dacht ik nog YES we hebben eindelijk de oplossing gevonden en nu twijfel ik weer. Pff!

Ik hoop zo dat we een vriendelijke meewerkende kinderarts krijgen donderdag!

Ik vind het vreselijk dat hij zo verstopt zit! Normaal ademen zit er nu niet in, zo zielig!

Bedankt weer! :)

11. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat hiep-geluid is echt typisch reflux. Kan dus komen door kma, maar dan heeft ie dus toch ook nog wel reflux. Daardoor kan het keeltje behoorlijk irriteren en daarom misschien toch nog last van een beetje pijn.
    Veel succes donderdag en (hopelijk niet nodig!) laat je niet afschepen!

12. VioletRose

Lief! Bedankt spruitemoeder. Ik zal jullie laten weten hoe het is verlopen!

Deel Deze Pagina