Huis zelf bouwen, kosten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Hallooo, 30 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallooo

Hallooo Niet meer actief

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik zijn ons aan het oriënteren op bouwgrond omdat we graag zelf willen bouwen. Wij zullen veel uit moeten besteden. Alleen het tinmerwerk kan mijn man zelf. Is er iemand die openheid wil geven hierover: hoeveel m3 hebben jullie gebouwd en wat was de totale prijs? Dus Inc inrichting, ex bouwgrond? Of wat is een gemiddelde prijs per m3?

Ik heb echt totaal geen zicht op de kosten namelijk maar ben wel benieuwd!

2. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    De kosten van het zelf (laten) bouwen van een huis zijn natuurlijk afhankelijk van vele factoren. De soort bouwmethode, prefab of niet, wil je een luxe huis of een "basis" huis, materiaalkeuze (stenen, kozijnen, etc.), energiebewuste maatregelen, etc. Ik kan je de prijs van ons huis wel noemen, maar daar heb je op zich niet zoveel aan. Jullie maken waarschijnlijk andere keuzes dan wij.

Er zijn wel globale bedragen te noemen per m3, maar die zijn dan ook weer afhankelijk van de grootte van het huis. (Hoe groter het huis, hoe goedkoper per m3.) Voor een huis van ca. 200 m2 zul je op ca. 360 euro per m3 kunnen rekenen voor fundering, casco en afwerking. Maar, nogmaals: dit hangt natuurlijk sterk af van jullie specifieke wensen mbt kwaliteit en luxe.

Hallooo vindt dit leuk.
  3. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Wij hebben in de 'crisistijd' een huis laten bouwen. Als we dit nu/in de komende periode zouden willen laten bouwen, zijn we al 40.000 meer kwijt omdat het in de bouw ook eindelijk weer wat beter gaat...
    Daarnaast is het afhankelijk van veel factoren, zoals hierboven ook genoemd wordt. Wat voor soort huis wordt het (rijtjeswoning of vrijstaand) en hoeveel verdiepingen/hoe hoog, welke bouwmaterialen wil je gebruiken, hoe luxe wil je de afwerking hebben, etc etc etc

4. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Van wat ik heb begrepen, is er zelfs verschil in kosten afhankelijk van de regio waar je woont!

Deel Deze Pagina