Nat verband aanleggen na hondenbeet? Hoe

Discussie in 'De lounge' gestart door Veraenroy, 23 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    pfff sterkte meid met je hand en voet en ook met je hond.
    hopelijk heeft de da duidelijkheid voor je.

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Sterkte meid!!! Dit soort zaken gaat je niet in je kouwe kleren zitten.

Het lijkt op een soort kortsluiting ofzo of epilepsie bij je hond. Ook omdat je zegt dat het maar één à twee keer per jaar gebeurd. Ik hoop dat de DA je uitsluitsel kan bieden.

Mbt nat verband.... het gaat niet zozeer om het vastplakken aan de wond, maar zoals al eerder gezegd dat de troep uit de wond kan komen. Een honden/kattenbeet wordt ook bij voorkeur niet gehecht vanwege het grote infectiegevaar. Een kattenbeet brengt een veel groter infectiegevaar met zich mee als bij een hondenbeet.

3. Marian16

Marian16 Niet meer actief

Ik ben benieuwd wat je DA zegt.

4. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ik heb mijn tetanus spuit gehad en ook antibiotica, want een wond was al aan't ontsteken. Mijn enkel hebben ze niet na gekeken, want ik kon lopen en dan was het niet gebroken.

De dierenarts is hier geweest omdat mijn hond die aangevallen had niet wilde opstaan. Hij heeft haar nagekeken en ze mankeerd lichaamlujk niks.
    Hij denkt dat ze te veel mannelijke hormonen aanmaakt en daardoor eens op de zoveel tijd aanvalt. Hij ging informeren of er iets tegen te doen is. Al was hij er bang voor.
    Steriliseren was absoluut geen optie want dat zou het alleen maar erger maken.

Hij zei dat ze het beste op haar plaats was op een boerderij zonder honden en kinderen. Maar ik weet er geen.

Gedragstherapie was ook geen optie want ze is al 9 en het is niet dat het heel regelmatig voorkomt dat er een patroon in zit.

Als er geen oplossing komt kwa medicatie ben ik toch bang dat we haar zullen moeten laten inslapen.
    Vannavond moeten we weer na de da om antibiotica te halen, en dan zou hij vertellen of er iets aan te doen is.

Bah kan alleen maar huilen, wil haar niet kwijt. Maar zo kan het niet verder. Dadelijk doet ze onze dochter wat en dan hebben we spijt dat we nu niet ingegrepen hebben.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Hè wat vervelend zeg. Maar ik moet ook zeggen dat ik ook wel aan het welzijn van je dochter heb gedacht. Zeker omdat het gedrag van de hond niet echt voorspelbaar is.

Mbt herplaatsing: meld je anders eens aan bij Hondenfokkersforum.com daar zitten allerlei hondenliefhebbers die graag willen helpen voor het vinden van een oplossing. Je mag ook wel vermelden dat ik heb aangeraden je daar aan te melden.
    Leg daar je verhaal uit en vraag hulp mbt het herplaatsen.

Heel veel succes want een gemakkelijke keuze is dit natuurlijk niet. En het is ook niet de weg van de minste weerstand lijkt mij.

6. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ik ga daar meteen kijken dank je voor de tip

7. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    ik heb me geregistreerd, moet alleen nog op goedkeuring wachten.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ja die krijg je meestal dezelfde dag nog wel hoor. Dan ook nog even jezelf kort voorstellen (is verplicht :D )

Je kunt niet zelf een bericht plaatsen in het Herplaatstopic, maar PB anders Benny of Frieda even. Dat zijn de oprichters van het HFF.

9. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    ik wil nog niet meteen aan herplaatsen denken, ook niet aan inslapen, ik wil haar nog jaren bij me houden, maar ik ben bang dat dit niet kan. Oa voor de veiligheid van onze dochter en onze andere hond.

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Misschien dat de mensen op het HFF ook nog goede tips voor je hebben. Het zijn meestal mensen met veel ervaring op hondengebied en soms krijg je ineens ook nog tips over medicatie of andere zaken.
    Ik snap dat je je beessie graag bij je houdt en dat ie nog lang niet weg hoeft (hetzij herplaatsen, hetzij tussen 6 plankjes)

11. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ik heb net nog de dierenarts gebeld of hij al iets wist, maar hij was bezig met een echo en belt zo terug.

12. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    hoi, was benieuwd of er nog iets is uit gekomen met je hondje.

Heel veel sterkte met je hand;.

13. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hondenbeten mogen ook nooit gehecht worden, en katenbeten zijn idd erger dan hondenbeten, meer bacterien en ander soort bacterie

ik heb al van beide flinke beet gehad (1 hond van klant dwars door nagel en vinger heen) en ook aantal paardenbeten, maar nog nooit spuiten gehaald, ook nog nooit infctie gehad gelukig

wat betreft je hond, beide teven??????? of reu en teef?
    als 2 keer per jaar gebeurd kan het ook gewoon dominantie zijn , roedel op de plek zetten.
    en dat ze jou beet was omdat je ze uit elkaar haalde? dan hoeft ze het niet eens expres te hebben gedaan, als honden vechten moet je ze eigenlijk aan hun staart of achterpoot uit elkaar trekken., ze heeft je nog nooit gewoon gebeten??????

als ze jou nog nooit wat heeft gedaan zou ik me ook geen zorgen maken om je dochter

14. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Hoe is het met je hand?

15. Marian16

Marian16 Niet meer actief

Ik vraag me af of er iets aan vooraf is gegaan waardoor je hond zo reageerde.
    En wat denemarkw schrijft over dat ze jou beet,klopt inderdaad,in het heetst van de strijd ziet een hond niet dat jij ertussen zit.
    Ik denk ook dat het niet op jou gericht was,het is algemeen bekend dat je nooit met je handen tussen de koppen van vechtende honden moet gaan zitten,maar zoals denemarkw zegt,aan de achterpoten wegtrekken,je moet dan wel de mazzel hebben om met zijn tweeen te zijn,één voor de ene en één voor de andere hond vast te pakken.

16. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    En, wat zei de DA?

Veel sterkte meid!

Deel Deze Pagina