Drie is hip!

Discussion in 'De lounge' started by Marijtje, Mar 29, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marijtje

Marijtje Actief lid

Sep 20, 2006
    201
    0
    0
    Hebben jullie dat nou ook, dat er veel vrouwen in je omgeving zwanger zijn van de derde, of al bevallen zijn van de derde? Drie kids is erg in...
    Ik zou zelf wel erg graag een derde willen, ik heb nu een zoon van 3,5 en een dochter van net 2. Ik zou graag nog een keer zwanger willen zijn en onze kids mee laten genieten van een dikke buik, nog een keer zo'n klein babietje in huis.
    Maar hubbie vindt twee gezonde kinderen wel genoeg eigenlijk, bovendien vindt hij het druk genoeg in huis. Hij ziet ook praktische bezwaren, nog een slaapkamer, andere auto, kost meer geld, en nog veel meer drukte.
    Stiekem denk ik, je hebt wel gelijk... maar die wens voor een derde is nog iets groter. Het lijkt me erg gezellig.
    We liggen nog niet echt op een lijn. Zijn er meer die deze situatie thuis hebben?

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Mijn man en ik komen alletwee uit een gezin met 3 kinderen.

We zijn gewend aan al die drukte en gezelligheid en daarom willen wij gelukkig allebei wel 3 kinderen.

Ik zou het erg jammer hebben gevonden als hij er anders over had gedacht.

3. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    Ik kom zelf uit een gezin met 3 kinderen....mijn vriend 2.
    Maar we willen het allebei vooralsnog bij 2 houden ..ik zeg nooit nooit, maar zoals we er nu tegenaan kijken vinden we dat ons gezin compleet is met 2 kids. Ik zie het trouwens niet heel veel om me heen meer 3 kinderen, maar het zou kunnen dat je er extra op let als je zelf die wens hebt ;)

4. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik ook uit een gezin met drie kids, ook al was ik niet echt gepland ;) we gingen altijd naar noorwegen op vakantie met het gezin en een hond in een opel kadett en daarvoor moest de kinderwagen in een morrisje dus dat kan best! haha
    hoop dat jullie er samen uitkomen.

5. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Ik kom zelf uit een gezin met 2 kinderen, mijn man vier.
    Ik vind het nu wel genoeg 2 kindjes, maar mijn man zou graag als dit weer een meid is er nog eentje willen (maar wat als dat ook weer een meid is :rolleyes: )
    Dus aan de ene kan hoop ik op een jongen ;) (erg he :) )

jessica

6. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,703
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik vind 3 ook wel leuk maar kom zelf uit een gezin van 2.
    Mijn vriendin is 11 april uitgerekend van de 2e,zij zou er wel meer willen maar haar man ziet het niet zitten omdat deze zwangerschap niet lekker loopt en hun huis is te klein+financieel.
    Tja,dat is voor iedereen persoonlijk he?

7. miloux

miloux Bekend lid

Jul 27, 2006
    760
    0
    0
    dat had mijn man ook, hij vond drie wel genoeg, financieel etc.
    Maar we hebben er nu 3, en hij vind het geweldig.
    Ach financieel, gaat het voorlopig gewoon hetzelfde, alleen de studies straks, maar daar sparen we voor, en ik vond de gezelligheid toch voor gaan.
    Ik wil er nog wel 1 bij, maar mijn man krijg ik nu niet meer om helaas.

groetjes

8. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    ik kom uit een gezin van 3.
    het was altijd 2 tegen 1, ik was dus die ene.

hier dus absoluut geen 3 kinderen!
    we hebben er nu 2 en vinden dat allebei perfect!

9. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik kom uit een gezin van 4 kinderen.
    Wij zelf hebben de planning voor 2 kinderen maar ik zal nooit zeggen dat er nooit een 3e bij komt.
    Voorlopig hebben we beiden iets van 2 kinderen en meer niet maar ik zal nooit uitsluiten dat als we in de toekomst een 2e hebben ik niet meer zwanger zou raken van een 3e :)

10. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik kom uit een gezin van 2,
    m'n man uit een gezin van 8 :confused: ja je leest het goed.
    Ik zou 2 leuk vinden, m'n man geloof ik 1,5 :D
    nee maar 1 lijkt me niet leuk, Steven is erg makkelijk, dus waarom niet nog 1 erbij, ik wil het nog allemaal wel eens mee maken ;)

8 vind ik erg veel, tis erg gezellig hoor, de kids zijn allemaal uit huis, en al 15 kleinkindertjes, maar vroeger werd elk dubbeltje omgedraaid, en vakanties kende m'n man ook niet, en dat zou ik mijn kind niet willen ontnemen :D

11. Mausje

Mausje Bekend lid

Feb 20, 2007
    589
    0
    0
    Ik kom ook uit een gezin van drie kinderen. En bij ons was (en is) het altijd al 2 tegen 1 geweest. Met mijn broertje kan ik lezen en schrijven, maar met mn zusje is het als water en vuur. Mijn broertje daarentegen kan wel weer goed met mn zusje overweg. Dus het wisselde wel aardig af wie het pispaaltje was... :oops:

12. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

Dec 4, 2006
    3,241
    0
    0
    Ik kom ook uit een gezin van 3... ik was de middelste, nu is alles goed maar toen we klein waren pffff Wat hebben we een ruzie gehad! Er hing er altijd wel eentje bij.
    Nee dan wil ik er wel weer 4! Maar we gaan eerst voor 1 :)

13. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Jeetje, dan ben ik hip dus :) Hier was het eigenlijk de bedoeling het bij twee kinderen te laten. Maar het begon weer te kriebelen en zie het resultaat. Zwanger van nummer drie. Iedereen zegt nu ook , dit zal dan wel de laatste zijn zeker? Ik heb geen idee, dat dacht ik van nummer twee ook dus wie weet :)

14. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    :D m'n broer en ik hadden vroeger ook slaande ruzies, echt erg.
    Op vakantie een keer, waren m'n ouders even weg; naar de wc en de ander wat drinken kopen, en wij vechten, de achteruitkijkspiegel van de auto stond andersom.En als er dan 1 van de ouders te voorschijn kwam, zaten wij weer recht op onze stoel, want anders zwaaide er wat :)
    Ach als je ouder en wijzer word veranderd dat, nu kunnen we heel goed met elkaar. ;)

15. Niet meer actief

ik herken het wel ja
    ik wil graag altijd al 3 kinderen en mijn man altijd al 2 kinderen
    wat dat betreft zitten wij ook niet op een lijn
    maar goed
    eerst maar eens een tweede zien te krijgen ;)

16. Mausje

Mausje Bekend lid

Feb 20, 2007
    589
    0
    0
    Ach ja, eerder moest ik ook heel veel dingen samen met mn zusje doen( we reden allebei paard), en dan wilden we het allebei op onze eigen manier doen en kregen we ruzie (hoezo eigenwijs ;) )
    Maar nu we allebei meer onze eigen kant op zijn gegaan gaat het ook weer stukken beter.
    En het scheelt ook dat sinds ik niet meer thuis woon wij dus ook niet meer op de zelfde slaapkamer slapen! (mijn ouders hebben een huis met maar drie slaapkamers...)

17. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Ik kom zelf uit een gezin van 2. Er is echt geen 3e voor nodig om te ruzieën. Ik en mn zus hebben het heel wat gehad.
    Zelf heb ik 3 kinderen en ook die hadden (en nog steeds af en toe) vaak ruzie, maar er was niet 1 bepaald het pispaaltje. Regelmatig wel 2 tegen 1 maar het was zeer wisselend wie tegen wie.

Ik verwacht weinig ruzie met ons nieuwe kindje, die van 18 speelt niet meer met blokken dus die kunnen ook niet afgepakt worden.
    Hooguit zn laptop :-D :-D als die dan nog thuis woont.

Wij zijn er voorstander van dat elk kind zn eigen kamer heeft, maar als dat niet kan hoeft dat geen probleem te zijn zie ik om mij heen.
    En 3 passen prima in een auto.
    Een vliegvakentie zal een stuk duurder uitvallen, maar ik wil dat niet eens. Geen beter vermaak voor kinderen als op een camping.
    (zal voor ons wel even wennen zijn, weer terug naar de camping nu we hotels gewend zijn :-D)

En voor diegene die hun partner niet omgeturnd krijgen......er is altijd hoop.
    Mijn vriend wilde ook nooit, druk genoeg met 3, nu, 11 jaar later wel, tis niet meer zo druk :)
    Vriendin van me wil graag een 5e, haar man absoluut niet, tot een tijdje terug. Ook die is dus van mening veranderd.

18. Niet meer actief

Ik kom zelf uit een gezin van 3 en mijn man uit 2. Mij lijkt het wel erg leuk om 3 kindjes te mogen hebben. Gewoon de gezelligheid... Nu wil ik absoluut niet zeggen dat 2 niet gezellig is... maar ja dat komt denk ik omdat je 3 bent gewent.

Mijn man was in het begin echt van nee echt maar twee. Maar na de bevalling van Yanouck zij hij vrijwel direkt oh zo zou ik er nog wel 2 willen hebben....

We wachten sowieso nog ff lekker met de 2e maar mijn menig is. Dat je dit met zijn tweeen moet beslissen. En je moet er samen vrede mee hebben. Dus al het aan mij ligt komt er denk ik nog wel een derde. Maar we genieten eerst van deze belhamel....hihi

19. brussie

brussie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    1,927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Mijn man komt uit een gezin van 3 kinderen, ik van 2.. Mijn wens is 5 kinderen! Dat lijkt mij echt super. Maar dat zwanger zijn houd mij tegen. Toen ik zwanger was van mijn dochter riep ik al "Nou ik hou het hierbij!", maar je ziet.. ik ben weer zwanger.
    Ik zeg niks meer!

20. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    Drie lijkt me fantastisch en mijn man gelukkig ook. Altijd al gezegd, ik wil er later graag drie!

Eerst maar eens kijken hoe een eerste ukkepuk bevalt!

Share This Page