bedrag bruiloft

Discussion in 'De lounge' started by toerist18, Mar 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wat geef je vandaag de dag voor een bruiloft?
    4 jaar geleden gaven we voor m'n man's broer voor de hele dag 70.00 euro, en m'n schoonzus vond dat toen veel geld.

Maar nu hebben we vh zomer van een nichtje van m'n man...
    Ik vind een nicht weer anders dan een broer..
    50.00 euro ofzo?, heb eigenlijk geen zin in meer :(
    En we hebben ook nog een avond bruiloft van m'n vriendin...
    25.00 a 30.00 euro... wat zouden jullie doen?
    Ik heb al lang niet meer een bruiloft gehad ;)

2. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik zou voor een hele dag ongeveer 50 euro geven. Dan hebben ze in ieder geval je eten en drinken eruit.

3. Niet meer actief

ik zou 50 euro geven ongeveer

4. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Ik ook, denk ik. Omdat het de hele dag is. Als het alleen om een feest ging dan zou ik minder geven.

5. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    het licht er zo aan wie het is. Met alle vrienden onder elkaar doen we eigelijk sandaard de ski vakantie dat komt dan op 75 euro.
    Gewoon een andere bruiloft voor een avondje een euro of 30.

6. Sientje

Sientje Fanatiek lid

May 4, 2005
    2,747
    0
    0
    Mama
    Bruiloft van een vriendin (hele dag) hebben wij een mooi cadeau laten maken (boek met spreuk erin) en €100.- wel een hele goede vriendin!
    En een avondbruiloft €50.- maarja dat is maar net hoeveel je kan missen vind ik!

7. sappie

sappie Fanatiek lid

Voor een dagbruiloft geven wij meestal 75 euro en voor een avondbruiloft 35 euro. Ligt er wel aan wie het is, als het om hele goede vrienden gaat geven we voor een dagbruiloft 100 euro.

(maar blijf het belachelijk veel geld vinden !)

8. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Vrienden en neven en nichten waar we niet echt band mee hebben 25 euro (wij zelf kregen ook van de meesten iets van 25euro).
    De zeer goede vrienden/familie 50 (of leuk passend cadeau, dan kijken we iets minder naar geld).

Kijk naar de band die je hebt met het bruidspaar. En kijk idd wat je kan missen. En ik zou niet redeneren "dan hebben ze het eten eruit" zij kiezen ervoor om te trouwen, en zij bepalen hoe duur dit wordt. Wat jij geeft komt uit het hart en is niet om iets af te betalen.

9. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    Nederland
    Dat is wel een goeie, je moet er van uitgaan dat je iets krijgt, en als je trouwt er niet van uit gaan dat je het eten en drinken eruit hebt.
    Denk dat we 50,- overdag geven en 30,- sávonds. Bedankt ;)

10. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    nichtjes/neven/verre familie en kennissen 25 euro
    vrienden en reguliere familie 50
    en direct in de familie (broers en zussen) 75 tot 100 euro afhankelijk van wat we te besteden hebben die maand ;)

11. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

Dec 12, 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Voor als je de hele dag mee mag bij vrienden doen we altijd 50 euro.
    Toen mn zus trouwde hebben we 100 euro gegeven en als we alleen sávonds mogen komen op een trouwerij doen we meestal 30 euro.

12. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    uhm heb er niet zo heel veel verstan van maar mijn brer heeft van ons de bruidstaart gekregen,. maar mijn vriend heeft die zelf gemaakt, hij is namelijk bakker... geen idee eigenlijk wat die ons gekost heeft...

Meid ik kan alleen maar zeggen; Ik vind 50euro voor een hele dag voor een nicht echtw el genoeg... al moet ik wel zeggen; een beetje leuk verpakt is het nog leuker.... get what i mean... voorbeeld; een stokbrood hard laten worden en daar een bood van maken en daar het geld instoppen... dus bv briefjes van 5 als zeilen en de munten als "passargiers"... hihi maar das of toppic ;)

trouwens die 30euro vind ik ook genoeg.,..

mijn teamhoofd is getrouwd en hebben we geloof ik 25 euro gedaan maar sla me niet kapot als het er 20 waren :oops:

13. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    misschien off topic, maar wel een leuk idee!

14. Jee

Jee Bekend lid

Aug 17, 2006
    666
    0
    0
    Als het je allerbeste vriendin is,dan zou ik wat meer doen.Weet natuurlijk niet hoe sterk de familieband is.Denk dat je het moet afwegen hoeveel je met de persoon omgaat om een bedrag te betalen.Wij hebben mijn neef met zijn bruilloft 50e gegeven,maar we trekken erg veel met hun op.Een andere nicht die ik minder zie hebben we 25e gegeven.Mijn beste vriendinnen zou ik ook 50e geven en gewone vrienden/kennissen 20-25e.
    Maar een idee is ook om het zowieso erg leuk te verpakken! ;)

15. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    Nederland
    Nou die vriendin, is een kennis min of meer, bij een hartsvriendin zou ik ook meer geven. ;)
    Ze wou me eerst de hele dag uitnodigen, ben blij dat ze dat niet doet :confused:

16. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

Mar 31, 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Wij zijn pas getrouwd. De eerste 3 enveloppen heb ik gelezen en gekeken hoeveel geld erin zat. Daarna alleen maar geld eruit gehaald en de kaart op de stapel gegooid om de volgende de dag te lezen (wilde het geld graag even veilig opbergen).

Dus ik weet niet wat ik van wie heb gehad, en eerlijk gezegd boeit het me ook niet. Het komt toch allemaal uit een goed hart.

Het is maar net wat jij missen kan.

Linda

Share This Page