Zaad kan de ene keer goed zijn en de andere keer minder. In ons ziekenhuis is de grens dus 500.000 goede zaadcellen. Daaronder is het inderdaad ivf/icsi. Nou ja, we gaan er maar vanuit dat we in de laaste 3 kansen raak schieten! We hebben de infomap ivf al meegekregen.
Ik hoop ook dat jullie met die 3 pogingen IUI nog kans van slagen hebben. IVF lijkt me echt zwaar, als ik die dingen allemaal lees, je moet geloof ik nog meer hormonen spuiten dan met IUI of niet?
Ja echt veeeeeel meer. Is ook heel zwaar. Maar mijn man en ik hebben voor heten vuren gestaan, met hem durf ik alles aan! We gaan het zeker doen als we hier niet mee zwanger worden.
Als je het me nu vraagt dan zeg ik NEE, maar op een gegeven moment ga je je grenzen verleggen denk ik. Maar je doet uiteindelijk alles voor een kindje toch?
Toen we net begonnen met zwanger worden wist ik ook niet of ik wel IVF wilden. Maar idd mijn grenzen zijn verlegd.
En het zuigen van die follikels schijnt ook pijn te doen, moet je nagaan je zou maar 20 follikels hebben of zo. Maar je hebt gelijk, je doet er uiteindelijk alles voor.
20 is wel veel hoor hihihi en bij ons ziekenhuis word er een soort morfine gebruikt, je bent half van de wereld hahahaha beetje stoned zijn op kosten van de verzekering hahahahahahahah
Is dat zo dat wist ik niet, lees weleens verhalen van mensen die vergaan van de pijn. Ja hoor normaal is geloof ik tussen de 10-15 follikels. Las laatst op het net iemand die had er 30! Waarschijnlijk overstimulatie of zo?
Ja dat is wel veel. Elk ziekenhuis is anders, misschien zijn er ziekenhuizen die zonder pijnstilling werken. In ons boekje werd het uitgelegd als een soort morfine die onder de huid word toegedient. Je moet ook een uurtje op een zaal liggen.
Een uurtje? Dan is het geen probleem, en is het zeker goed te doen hoor. Maar hoe combineer je dat met je werk joh?
Ik sta voor de klas. Mijn leidinggevende weet het en van haar moet ik gewoon alle tijd nemen die ik nodig heb. Dat houdt in dat mijn klassen worden uitgeroosterd wanneer ik weg moet. Ik geef dat op tijd door, geen probleem! heb het echt getroffen daarin!
Natasja gaat de hele zomer lekker bijtanken, geen leerlingen meer, dus dat uurtje stoned zijn op kosten van de verzekering zal niet zo erg zijn, toch