Hallo forum, Ik heb een vraagje, kan iemand mij meer vertellen over de zesde ziekte? Ons Yari heeft 3 dagen koorts gehad en staat nu op zijn rompje onder de rode vlekjes. Waterpokken zijn het niet. Ik weet van het bestaan van vijfde of zesde ziekte. Kan dit de zesde ziekte zijn? Mijn andere kinderen hebben dit nooit gehad, dus heb hier geen ervaring mee. Wie kan mij hier iets meer over vertellen, of wie zijn kindje heeft hier ook last van gehad en wat is er aan te doen. Alvast bedankt. Groetjes francoise
Een poos geleden had mijn dochter ook zoiets. Eerst 2 dagen koorts gehad (vrijdag-zaterdag-zondag) en toen dinsdag ineens rode vlekjes op het voorhoofd en de borst en buik. In de loop van de dag vervaagde het al en een dag later was het weg. Reactie op de koorst. Op het consultatiebureau (moest ik toevallig heen die dag) zeiden ze ook iets over zesde ziekte maar daar weet ik niks van (maar met even googelen vind je vast meer info) Groeten Maaike
Een poos geleden had mijn dochter ook zoiets. Eerst 2 dagen koorts gehad (vrijdag-zaterdag-zondag) en toen dinsdag ineens rode vlekjes op het voorhoofd en de borst en buik. In de loop van de dag vervaagde het al en een dag later was het weg. Reactie op de koorst. Op het consultatiebureau (moest ik toevallig heen die dag) zeiden ze ook iets over zesde ziekte maar daar weet ik niks van (maar met even googelen vind je vast meer info) Groeten Maaike
Stijn heeft de zesde ziekte gehad. Hij had ook 3 dagen koorts en toen uitslag op buik en rug wat na 2 dagen weer weg trok, helaas had de dokter hem al antibiotica gegeven omdat hij niet wist waar de koorts vandaan kwam Toen de dokter de uitslag zag wist hij meteen dat het de 6de ziekte was. Ik heb nog ergens fotos van die uitslag bij Stijn, als je ze wilt zien laat het dan even weten dan zal ik kijken of het me lukt om ze in mijn album te zetten, heb namelijk geen idee hoe dat moet.
hey ons zoontje heeft een maand geleden ook koorts gehad en daarna heeft hij 2 dagen rode bultjes op zijn buikje en rug gehad en dat is daarna weggegaan.
hallo forum, vandaag naar de dokter geweest met Yari. En jawel hoor het was de zesde ziekte. Hadden goed gehandeld met koorts laag houden en de uitslag gaat vanzelf over. Groetjes Fransje