Hier morgen gewoon werken; horeca. Al zorgt de baas wel voor ijsjes. We hebben sinds een week korte sloven tot boven/op de knie. Dat scheelt al een hoop.
Mijn man werkt bij Volvo cars, vandaag en morgen krijgen ze water van de fabriek, als het vrijdag boven de 35 graden gaan ze echt maatregelen treffen volgens mij. Rustig aan doen is er daar ook gewoon niet bij; ik geloof dat ze standaard 53 seconden krijgen om bepaalde onderdelen in de auto te krijgen en dan is de volgende er al weer
mijn man stond vandaag de hele dag zeecontainers vol te laden (met de hand) met trays bier. in de containers loopt de temperatuur zeer snel op en gaf de thermometer meer dan 45 graden aan. ze kregen wel onbeperkt flesjes water van de baas maar mochten niet eerder weg of meer pauze helaas.
Je went er aan en de warmte is veel beter uit te houden. En op het heetst van de dag doe je er goed aan om ergens binnen te zitten. Werken, ook buiten, gaat met warmte gewoon door. Wel nemen veel mensen een lange lunchpauze.
Nee hoor, ik werk op een kinderdagverblijf. Zonder airco uiteraard, deze dagen zijn zwaar... Wel heel leuk maar wel zwaar. Mijn vriend werkt in een aluminium smelt fabriek. Die staat dus tussen de hete ovens...
Wij werken gewoon volgens de openingstijden van het centrum (kapsalon). Klanten komen toch wel. We hebben geen airco dus genoeg water drinken en niet tƩ druk maken. Ik kan moeilijk om twee uur naar huis
Ben begeleider in de gehandicaptenzorg en onze cliƫnten moeten ook gewoon van 9:00-16:30 naar hun werk/dagbesteding
Mijn man staat in 3 delig pak instructieles te geven in het restaurant van de horeca praktijkschool. Diep respect want het is ook nog zo'n goedkoop polyester ronding. Je zweet al als je er naar kijkt 😂😁
Hmmm nooit van gehoord. Ik vind het persoonlijk 'not done'. Hij heeft het weer toch niet besteld? Oke dat het even niet te doen is met 31 graden als 'glazenwasser' is begrijpelijk. Maar om nou LANGER door te werken??? Ik bedoel je ziekte uren hoef je toch ook niet in te halen? Hij kan natuurlijk wel gevraagd worden om eerder te beginnen , maar dan ook eerder stoppen! Zal wat zijn als mijn werkgever roept dat ik langer moet doorwerken, aangezien ik vandaag minder snel ben dan normaal. xxx
mijn man werkt in de productie, zonder airco. Maar als hij denkt het is me te warm af heeft hij pech. Er moet hier toch gewoon geld binnen komen. Tuurlijk doen ze het wat rustiger aan (naja zover dat kan) maar ook tijdens je werk zal je het moeten proberen uit te houden. Het is fijn als je bij een bedrijf werkt waar een nationaal hitteprotocol kan worden uitgewerkt, maar bij veel werkplekken kan dat gewoon niet. En dan moet je gewoon goed voor jezelf zorgen.. Probeer pauze te houden op een koele plek, zorg dat je genoeg drinkt en eet. Neem iets van watermeloen mee naar je werk etc..
O echt? Ha ha Nee waar mijn vader vandaan komt in Zuid Italiƫ gaat echt alles dicht tussen 12 en 4...
Nee hoor hier niet. Mijn man heeft een dubbele baan en is bakker en staat van 04.00 tot 12.30 in de bakkerij tussen de ovens. Daarna gaat hij naar de bouw (dakdekker) van 13.00 tot 17.30. En ik werk in de horeca en sta lekker heel de week van 16.00 tot 20.00 boven de frituurpannen. Wordt je hard van zeiden ze vroeger.
Jawel, bij mijn man wel. Hij is militair en ze hebben een tropen rooster. Werken van 07.00 tot 14.00 uur. Dus na 14.00 uur mag er geen oorlog uitbreken in t land Ik had dat eerst ook (zelf ook militair geweest) maar nu in het ziekenhuis echt niet! Werk gelukkig wel op een afdeling waar het constant 20 graden is en de lucht constant gekoeld wordt dus dat scheelt. Maar een tropenrooster lijkt me niet gek
Werk op kantoor met airco, waar nu alle discussies over gaan Hij stond vandaag op standje noordpool! Dat gaat me dan wel weer te ver, ik had het gewoon ernstig koud! Maar ja vecht het maar uit met 10 man, hij staat altijd wel op iemand gericht en dat wil nou weer niemand. Zo zie je maar weer al die luxe zorgt alleen maar voor extra problemen
In de gevangenis geen hitteprotocol voor het personeel. Iedereen moet nog steeds gewoon een uniform aan en de tatoeages bedekken. Geen airco in de bajes, geen aangepaste uren.
In het nationaal hitteplan staat nergens iets over aangepaste werktijden. Het komt vanuit de zorg en heeft vooral het doel om mensen bewust te maken dat deze hitte gevaarlijk is voor kwetsbare groepen (jonge kinderen, zieken, ouderen enz.) En dat bewustzijn moet er dan weer voor zorgen dat mensen in de omgeving beter op die groepen letten en dat adviezen als 'blijf op het heetst van de dag uit de zon en drink voldoende' woren opgevolgd. Wat betreft de vraag: bij ons ook geen aanpassingen. Behalve dan de leerlingen van mij (vanaf 25 graden) water mee mogen nemen, zodat ze ook tijdens de lessen kunnen drinken. Ook bij de gymles doen we rustiger aan. En ik ga proberen mijn collega's zo ver te krijgen dat we vrijdagmiddag een groot watergevecht houden het laatste half uur.