een goed werkende rustgever? ( veilig)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door beautifulboys, 14 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beautifulboys

beautifulboys Niet meer actief

Hallo,

inmiddels na 3 en half jaar nog geen nacht door kunnen slapen en na vele wegen heen en weer geslingerd te zijn , zijn we een beetje ten einde raad. inmiddels gaat het met onze oudste met kleine sprongetjes vooruit en zijn we super trots op hem. We hebben zijn vertrouwen kunnen winnen. hij slaapt weliswaar nog wel met melatonine in en samen boekje lezen en een flesje melk in het donker met mij ernaast voor een veilig gevoel. dit werkt voor hem! en daar zijn we al heel blij mee. niet meer uren in paniek eindeloos krijsen om in slaap te komen! ( hij word nog wel veel wakker snachts maar niet meer in paniek zoals voorbijgaande jaren.

ons jongste zoontje 16 mnd slaapt ook met melatonine in met heel veel moeite. helaas komt hij sinds zijn geboorte iedere nacht zon 6 tot 10x. en hij huilt dan extreem geschrokken.moeilijk terug in slaapt te krijgen . overdag lukt het inslapen helemaal niet in bed en zijn we genoodzaakt iedere middag hem in slaap te rijden in de auto. ( hij heeft toch zijn slaapje nodig om normaal te kunnen functioneren. ) wij merken dat hij ernom lijd onder zijn slecht slapen. wij ook. maar voor hem vele malen erger.

wij zitten nu al enige tijd onder jeugdzorg maar ook die weten niet meer wat ze kunnen doen.slaapcentrum kempehaeghe komt ook niet verder dan pedagogische hulp .omdat hij te jong is. ( onze oudste heeft destijds van kempehaeghe nedeltran erbij gehad voor het doorsapen maar dat baatte niks ) onze jongste is daar te jong voor om te proberen. ( en wil hem eigenlijk ook niet op chemische "rommel")

natuurlijk hebben wij al een paar alternatieve middelen geprobeerd maar eigenlijk reageren ze nog nergens op. het laatste wat we geprobeerd hebben is legale cbd olie. ( wietolie zonder thc dus degene waarbij het stonendmakende stofje is uitgefiltert) maar ook deze druppels deden eigenlijk niks.

slaapdrankjes zoals sleepz valdispert kids, werkt allemaal niet. ik denk vanwege het extreem lage percentage. ( wat ook logisch is want niet ieder kind is gebaat bij een hoger percentage ) die van mij waarschijnlijk wel.

nu mijn vraag is er iemand bekend met een goede rustgever. wat veilig gebruikt kan worden en niet iets waar ze beroerd van worden.
    en zo natuurlijk mogelijk om hun lijfjes gezond te houden.

( mensen puschen ons enorm tot Ritalin en rispadol ofzoiets maar ben zo enorm tegen om die kleine lichaampjes nu al zulke schadelijke mediscijnen te geven.en om hun "eigen zijn" te onderdrukken.

het enige wat ik wil is dat zeker de jongste iets meer rust vind in zijn slapen. hij mag van mij best wakker worden maar ik vind het heel sneu voor hem dat hij zo in paniek raakt snachts en wij hem op geen enkele manier kunnen troosten.

ik hoop nog steeds iedere dag dat ik iets vind om hem te helpen.

2. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Lastig zeg!

Slapen ze alleen of slaap je samen?

Hoe ziet je dagritme eruit en hoeveel uur slapen ze nu uiteindelijk per etmaal?

Hoe is het eetpatroon? Gaat eten goed?

Hoe waren ze als baby? Hoe was je bevalling?

Kun je de karakters beschrijven? Zijn het tevreden kinderen?

3. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb je visolie geprobeerd? Volgens mij heet het eye Q capsules voor baby's, bij een vriendien van mij heeft het heel goed geholpen. Binnen twee weken sliep haar dochter door, en ze was toen 18 maanden en nig steeds elke nacht paar keer paniekerig wakker.

4. beautifulboys

Ik kan hier helaas ook een kort antwoord op geven. Als zwangerschappen zwaar, bevalling 1ste 32 uur, 2e ingeleid met 38.4 wegens al week ween. 1ste was klassieke huilbaby en met 5 maanden opgenomen geweest. 2de niet huilbaby maar wel meteen slecht inslapen. Eetpatroon bij beide moeizaam. Tevreden kinderen zijn het opzich wel maar ze moeten wel bezig gehouden worden. Oudste heeft veel gezonde fantasie en een gemeten hoog iq en loopt logopedisch extreem voor.( zou het slecht slapen kunnen verklaren.door teveel info op te nemen dat hij het niet weet te filteren) jongste heeft moeite met spel. Vind speelgoed niet leuk en tv ook niet. Hij kan ook geen dekens verdragen. Beide lopen ze ver voor en ontwikkelen goed ( te snel) beide te vol hoofdje. Hun hebben naar mijn mening teveel atennes wat ze meedragen. De jongste droomt ook heel erg. Vandaar dat ik een kleine rustgever zoek om de piek eraf te halen . En hopelijk daarmee hem beter te kunnen bereiken

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Maar waar komt die paniek dan vandaan?

6. beautifulboys

Ja hebben we geprobeerd op advies van aangetrouwde nicht. Bij haar kindjes werkte het ook. . Van de homeophaat ook calcium en magnesium.

7. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Wonen jullie al die tijd in hetzelfde huis?

8. beautifulboys

Nee zijn verhuisd doen de oudste bijna 2 werd. Vanwege dat we dichter bij ouders woonde voor hulp. Ik heb het nieuwe huis wel gereinigd in alle hoeken. Omdat ik zelf ook niet altijd fijne nachten heb door negatieve energien

9. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik zou reflex integratie therapie proberen. Wie weet valt daarmee winst te behalen.

Reflexintegratie - Jouw Leerstijl

Lees maar even door. Er zijn redelijk wat therapeuten die dit doen en sommigen worden vergoed.

10. beautifulboys

Dit is meer gericht op gevolg van problemen met reflexen. Deze kinderen raken gefrustreerd en geprikkeld doordat hun reflexen niet optimaal werken waardoor ze achterstand kunnen ontwikkelen en gedragsproblemen. Jen met deze therapie werken ze met reflexen die aangestuurd worden door de hersenen. Bij mijn kindjes werk en de reflexen juist bovengemiddeld en weet daarom niet of deze behandeling voor hun ook iets kan betekenen.wel zijn we bezig met een si onderzoek ( doet fysio) om te kijken waar ze geprikkeld van raken. ( voorwerpen.geluiden.voeding) ik zelf denk nog steeds dat het probleem op het energetische vlak ligt. Dus buiten het bereik van de doktoren

11. Mamalon

Mamalon Actief lid

27 feb 2015
    217
    50
    28
    Wellicht heb je dit al lang gedaan of vind je het niks,
    Misschien een osteopaat? Misschien hebben ze zoveel spanningen in hun lichaam dat ze daardoor niet goed kunnen slapen? Juist doordat je zegt dat ze zoveel aan informatie in zich opnemen.

12. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Dat over achterstanden klopt niet. Deze therapie wordt vaker ingezet bij prikkelgevoelige kinderen. Kinderen die zeer opmerkzaam zijn en prikkels slecht filteren. Het zijn juist kinderen die vaak snel zijn in hun ontwikkeling, moeizame bevalling hadden, huilbaby waren, slecht slapen en weinig rust ervaren. Ze zijn zeer alert en kunnen moeilijk in rust komen.

13. beautifulboys

Oké maar dat lees ik niet in je link. Daar staat het omgekeerde juist achterstand ontwikkeling

14. beautifulboys

Ja osteopaat ook en ook cranio sacraal

15. Mamamaan

Mamamaan Lid

8 dec 2015
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Erg interessant om dit advies te lezen. Wij gaan hier ook mee beginnen.
    Nu aan het oriënteren voor iemand in Amsterdam. Beetje zoekende hierin

16. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Herken je iets in het autistisch spectrum? Zoals je zegt is hij erg slim, heel prikkelgevoelig en lijkt weinig grip te hebben op zijn omgeving.

17. beautifulboys

Nee autischtisch zien ze voor nu niet. Wel hoogbegaafd.
    De jongste kunnen ze daar nog niet op testen maar kunnen we eigenlijk wel herstellen dat hij zijn broer achterna gaat. In hun hoofdje veel verder dan ze emotioneel kunnen dragen. Dat moet met de jaren gelijk gaan trekken.

Ik heb mijn jongste net op advies gpudpapaver van akrocaps gegeven poeder uit halve capsule. Ze zei tegen mij 2 capsules voor kinderen. Dus ik dacht doe het in 4 en jouw het deze week op. Zit ik net te lezen is het vanaf 12 jaar::$ dat had ze er niet bij gezegd. Staat ook niet op doosje..wel in bijsluiter .maar die had ik nog niet geleden.Nam aan dat apotheek dat wel zou weten.

18. beautifulboys

Sorry voor typefouten typ met tel;)

19. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Even een andere zijweg: wat spiegelen jouw kinderen jou? Er zit grote onrust in ze, voel jij die zelf?

Hoe is jouw karakter en hoe voel jij je?

Ik lees dat je heel veel manieren hebt gezocht om hun onrust weg te krijgen. Wat ik zelf heb ervaren is dat kinderen meeliften op de transformatie van de moeder zelf. De issues zijn een reflectie van wat er in de moeder zit (onbewust) en eigenlijk los je misschien de 'problemen' van je kinderen op door bij jezelf naar binnen te gaan.

Wat doet het moederschap met jou? Hoe voel jij je tijdens het niet slapen van je kinderen, tijdens de onrust, als je naar oplossingen zoekt?

20. beautifulboys

Ja ik denk zeker dat ik ook een groot deel meespeel. Maar weet niet hoe ik dat 1 2 3 op moet veranderen. Mijn man en ik zijn echt opgedraaid en helaas laten we steken vallen zonder dat we ze meteen opmerken. mijn man is al een paar x het huis even uitgegaan omdat hij dan einde raad was. Hij werkt veel en daarbij slaapt hij mischien 4 uurtjes van de nacht. Dat kost hem nu zijn tol. We willen zo graag het beste maar weten gewoon niet meer hoe. En slaapcentrum doktoren trekken handen er vanaf. Als ze 4 zijn kunnen ze pas iets doen .. tot die tijd moeten we op ons nemen blijven staan. Oudste is nu bij opa en oma aan het logeren. En jongste is van die goudpapaver helemaal jolig en druk..dus werkt helemaal averechts...

Deel Deze Pagina