Mijn man werkt om de week in de nachtdienst, hij is vrachtwagen chauffeur binnenland. Hij heeft heel veel moeite om dit vol te houden, de ene week dag de andere nacht Ben je verplicht om dit te moeten draaien binnen het bedrijf? Heeft iemand ervaringen die toevallig ook in de transport zit? groetjes serena
Lijkt me eraan liggen met welke voorwaarde hij is aangenomen en wat er in zijn contract staat. Maar volgens mij mag het gewoon.
Ligt er denk ik ook aan onder welke voorwaarden hij is aangenomen. Mijn man werkt ook bij een transportbedrijf en zij hebben ook een aantal nachtchauffeurs, maar ook een aantal die rouleren. Zij hebben inderdaad geen keuze en wisten dit van te voren. Maar ik zou niet weten waarom het niet zou mogen.
Is hij aangenomen voor nacht chauffeur of dag chauffeur? Mijn man is deels internationaal chauffeur maar werkt ook regelmatig op de vuilniswagen. Als er een nachtchauffeur ziek/vrij/vakantie of wat dan ook, wordt mijn man wel is gevraagd om in te vallen maar na een werk zegt hij wel tegen zijn baas tis leuk geweest laat dit maar een ander doen. En dan gaat een ander. Bij onmacht heeft hij wel eens een dag gewerkt en werd hij om 18.00u gebeld want een nacht-collega had zijn moeder op sterven en ging mijn man ook gewoon werken. Maar het is maar net waar je voor bent aangenomen.
mijn man is dan wel geen chauffeur maar hij werkt de ene week nachtdienst, week erna een late dienst en dan de week erop vroege dienst. Dit staat ook in zijn contract, hij krijgt ook een ploegentoeslag. dus ik denk dat het wel goed is van je man
ik denk ook dat het wel mag, vaak is op voorhand bekend dat je alle voorkomende diensten moet kunnen draaien. zo werkt dat tegenwoordig, ze zetten tegenwoordig niet meer in contract alleen overdag etc.