Nationale broer/zus dag, hoe is jullie band?

Discussie in 'De lounge' gestart door Gootje1988, 30 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik vind het ondertussen eigenlijk voornamelijk erg voor mijn ouders. Ik heb 2 geweldige schoonzussen via mijn man gekregen waar ik wel een enorm goede band mee heb, ondanks dat ik met hen behoorlijk scheel qua leeftijd (ook met mijn man overigens).
    En misschien ben ik principieel maar ik weiger hun kinderen aan te kijken of anders te behandelen dan dat ik zou doen wanneer er wel een goede band zou zijn. Ze krijgen dus gewoon cadeautjes voor verjaardagen en 5 december etc. Zij zijn nou eenmaal niet verantwoordelijk voor de acties en uitspraken van hun ouders. De oudste van mij heeft heel bewust een aantal acties en uitspraken meegemaakt, de jongste gelukkig niet en nummer 3 zal dat ook niet meemaken. De oudste geeft er niks om als hij niks zou krijgen, of zoals hij aangeeft liever niks dan met tegenzin. Hij vind het daarintegen geweldig dat hij toch zijn nichtjes en voorheen neefje kan verrassen zonder dat ze het weten. De andere 2 weten straks niet beter. Mijn ouders respecteren onze keuze daarin en zijn er trots op dat wij daarin op deze manier stellingnemen zonder de kinderen er de 'dupe' van te laten zijn.

2. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    2 broers, met de jongste een hele goede band ( altijd al gehad ) we speelde vroeger liever samen dan met klasgenootjes. We deden alles samen.
    We spreken elkaar vaak, en komen ook regelmatig bij elkaar over de vloer.
    De oudste een prima band mee maar zie ik een stuk minder. Praat graag over zichzelf en toont weinig interesse in ons.

Gootje1988 vindt dit leuk.
  3. Summerbelle

Summerbelle Niet meer actief

Als ik dit zo lees, besef ik maar weer eens hoe gezegend ik ben met zo n warme familieband. Zowel eigen als broers van man zien we erg veel. Alle verjaardagen, feestdagen, weekenden en veel app en belcontact. Ik hoop dat onze kinderen later ook zo close kunnen zijn.

Gootje1988 en Vergeten vinden dit leuk.
  4. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik heb helaas geen broers of zussen.

Mijn man heeft er 8 en daar heb ik, ondanks hun en mijn eigenaardigheden, best een leuke band mee.

Ik zou het best wel erg vinden als mijn zoon en dochter later zo weinig met elkaar hebben als ik hier van veel mensen lees.

Gootje1988 vindt dit leuk.
  5. tuc

tuc Niet meer actief

1 zus, prima band. Toen we thuis woonden altijd ruzie:roflmao:
    Sinds ik het huis uit ben veel beter;)
    Ik ben gastouder van haar kinderen en dat is heel bijzonder.

Paardenbloem en Gootje1988 vinden dit leuk.
  6. MissBlue

MissBlue Niet meer actief

Ik heb 2 broertjes en 1 zusje.
    1 broertje woont tijdelijk voor zijn werk op 12 uur vliegen. Maar toen hij dichterbij woonde, liepen we de deur ook niet bij elkaar plat. Verder goed contact, maar zagen elkaar niet wekelijks.
    Mijn andere broertje woont in de buurt, komt sporadisch lang en wij komen daar ook maar zelden. Ik zie hem meestal bij mijn ouders thuis. Contact verder prima.
    Mijn zusje spreek en zie ik vaak. Ze is wekelijks bij ons, eet vaak even mee.
    Ik heb 1 schoonzus sinds kort. Leuke meid, maar we kennen elkaar nog niet lang, dus dat moet nog groeien.

Ik heb een heel grote schoonfamilie. We zien elkaar vaak vanwege verjaardagen oid. Of we zien elkaar op zondag bij schoonouders. Prima contact verder en leuk voor de kinderen, want ze hebben neven en nichten aan deze kant van de familie.

7. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Broer en een broertje ,

broer ondertussen een goede band terwijl et vroeger misbruik heeft plaatsgevonden. Maar door ik nu zijn ziekte begrijp enjoy met medicatie en vrouw op orde is gaat het goed.

broertje en ik zijn zo verschillend wel contact maar minimaal en niet heel hecht.

8. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Zusje en broertje. Zusje helemaal geen contact meer mee en broertje zie ik zelden. Dat contact is dan wel oké. Ik snap niets van mijn familie. Zijn uit hetzelfde hout gesneden, maar ik lijk wel verwisseld bij de geboorte ofzo. Het is dat ik thuis geboren ben en dat dus niet kan. Ik val echt buiten de boot wat dat betreft. Snap ze niet, maar met hun denkwijze en levensstijl wil ik ze ook absoluut niet snappen.

9. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Ik heb een jongere zus en die is meer dan geweldig. Onze kinderen voelen ook als de kinderen van de ander zeg maar. Als er iets is, bellen we elkaar meteen. Passen ook op onze kinderen als de één met haar man een avond/weekend weg wil met partner. Betekent dus dat mijn kinderen eens per maand een nacht bij haar zijn.
    We hebben ook precies dezelfde stem, wat gek is in ons geval (ik ben geadopteerd: zij niet). Als m’n moeder opneemt op de huistelefoon als we bellen (geen nummermelder) en we zeggen ‘hoi mam!’, kan het even duren voor ze doorheeft met wie ze spreekt. Is vaak zat voor gekomen dat ze vroeg hoe het met .... gaat en dan moet ik echt zeggen: ‘ehhh mam, dit is Iris hè’ :roflmao:

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb 1 jongere zus. Op zich goede band met haar, appen en bellen regelmatig, zien elkaar zo eens in de twee maanden denk ik. We wonen op anderhalf uur rijden, daarom ook niet heel vaak "in persoon".

Mijn partner heeft 4 broers en 2 zussen, hij is de middelste van de 7 ;) Ach er is contact, regelmatig via de familie-app, treffen we elkaar op verjaardagen dan is het altijd gezellig. Maar echt even bellen om bij te praten, nou nee, er wordt alleen gebeld wanneer er een dringende reden is. Denk dat het grotendeels wordt veroorzaakt door de afstand, wij wonen op 2 uur rijden. En de rest zit allemaal in hetzelfde dorp, oh nee jongere broer woont op 40 minuten van de rest. Dus ja die zien elkaar gewoon wekelijks. Verjaardagen worden ook vaak door de week gevierd.... ja dat is voor ons gewoon geen optie gezien de afstand.
    Al moet ik zeggen dat ze wel vrijwel allemaal langskomen op onze verjaardagen. Wij plannen dan meestal 2 zondagen om de verjaardagen te vieren (zijn met het gezin allemaal binnen 6 weken jarig), maar verder... tussendoor zien we elkaar eigenlijk niiet/nooit.

11. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    1 broertje en 1 zusje, waar ik een hele goede band mee heb. Mijn zusje en ik doen veel samen en met de kinderen. De mannen kunnen het ook goed vinden met elkaar. Mijn broertje zie ik wat minder vaak, maar we zijn zeker ook gek op elkaar.

Ook heb ik nog een halfbroertje en -zusje. Zij zijn 20 en 22 jaar jonger, dus echt een broer/zus/zus band hebben we niet, maar we kunnen het zeker wel goed vinden.

Ik vind familie ontzettend belangrijk en wij zullen dan ook nooit lang ruzie hebben. Er is natuurlijk wel eens wat, maar dat wordt altijd uitgepraat.

12. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Met mijn zusje heb ik elke dag contact. Ze is ook echt mijn beste vriendin. Met mijn broer heb ik over het algemeen minder contact, maar de band is niet slecht. Als ik hem nu zou bellen dat ik hem nodig heb staat hij zsm voor mijn deur. Die band is anders, niet vergelijkbaar.

13. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik zie mijn broertje elke dag :) We verschillen wel aardig wat qua leeftijd, maar dat heeft nooit iets uitgemaakt. Hij heeft een hart van goud en is gek op zijn neefje!

Deel Deze Pagina