Nationale.......... Dagen kdv?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door 1991Mamavanvier, 6 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Dat laatste zeggen ouders hier over veel activiteiten:p
    Hier hebben we overigens een modderkeuken, dus elke dag modderdag.

Neskio vindt dit leuk.
  2. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.310
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Jaa deze week hadden ze reptielen , een slang, een reuze slak (ieeeek) , schildpad. De kinderen vonden het fantastisch. Nou prima daar :roflmao:

tuc vindt dit leuk.
  3. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Modderdag lijkt mij echt vreselijk. Ik zou doen alsof ik het helemaal ge-wel-dig voor ze zou vinden maar intern zou ik echt vreselijk balen. :roflmao:Weer extra was en eerst alles met de hand schoonmaken:evil:, weer allemaal zand in huis, weer de laarzen/schoenen poetsen en laten drogen.

Mijn moeder had deze winter een in-de-plas-spring- ochtend georganiseerd, spontaan. Kind kwam als een verzopen kat thuis, die was tot zijn onderbroek nat en de schoenen hebben 2 dagen moeten drogen. En ik maar doen alsof ik het heel leuk vond voor hem. :roflmao:

citroenrasp en Neskio vinden dit leuk.
  4. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.310
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Nadeel is dus dat ze modderweek hebben anders kunnen niet alle kinderen mee doen. Dus afhankelijk van hoeveel dagen je kind naar de opvang gaat is het niet eenmalig o_O gelukkig gaan ze hier maar twee dagen.

Doe mij maar pyamadag :p

Mapje en Ysabella vinden dit leuk.
  5. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Kinderboekenweek en vriendjesweek mis ik nog!

6. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.496
    8.417
    113
    Ik nam altijd vrij op modderdag of regelde andere oppas :| écht ...

Vies worden met spelen is absoluut geen probleem, heb ik een wasmachine voor. Maar doelbewust als een varkentje in de modder gaan wroeten :confused: nope ...

Tegenwoordig is het modderweek, beetje lastig om daar 3 dagen voor op te nemen, maar kids vinden er zelf ook niets aan. Terwijl ze regelmatig ontzettend vies terug komen van buiten spelen in bos en veld.

OT: verder vieren ze hier de standaard feestdagen. En dan nog de Dag van de leid(st)er.
    Maar dat is eigenlijk alleen op het KDV allemaal (wordt natuurlijk ook allemaal op school gevierd en daar dan Dag van de leerkracht) behalve die verrekte modderdag/week :rolleyes:

Ysabella en Neskio vinden dit leuk.
  7. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Hebben ze bij ons ook. Maar daarnaast ook modderdag, voorleesdagen, juffendag, koningsspelen etc.
    Helaas waren mijn kinderen twee jaar op rij ziek op modderdag. Zo jammer.

8. A je to

A je to Bekend lid

7 feb 2016
    944
    1.259
    93
    Ik vind modderdag fantastisch! :D
    Hier maken ze er ook een modderweek van, en wordt in de tuin van de opvang een heus modderbad gemaakt. Hooibalen rondom, zeil erin, zand, water en modderen maar!! (Naast de normale zandbak waar ook een modderkeuken en een waterpomp zit)
    @Ysabella, voordeel is dat het met modderdag vaak wel mooi weer is, dus niet heel veel vieze kleding ;) En omdat je het van tevoren weet, geef ik ze vaak iets aan wat daarna meteen weggegooid kan worden.
    Even een impressie, haha, ik haal de foto zo weer weg..

Ysabella en tuc vinden dit leuk.
  9. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Geen één? En heb de kinderen behoorlijk lang auf de opvang gehad :thumup:

10. Neilia

Neilia Niet meer actief

Nationale voorleesdag
    En modderweek doen ze ook.
    Bij de baby/dreumes groep gaan ze dan met modder een varkentje versieren.
    Nou mijn kind heeft ze zitten aan kijken alsof ze gestoord waren:roflmao:
    Die kreeg een bruin krijtje en heeft daarmee der varken versierd :p

Vero0504 vindt dit leuk.
  11. A je to

A je to Bekend lid

7 feb 2016
    944
    1.259
    93
    Verder hier voorleesdagen, kinderboekenweek en koningsdag.

12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Doe mij maar een nationale sneeuwballen gevecht dan en dan wel als event met inschrijving.

Dochter zou modderdag maar al te leuk vinden, zolang dr kleren maar niet vies worden en begin niet over dr schoenen/laarzen...:rolleyes:

Oke joggingbroeken mogen "fies" worden van dr. Maar niks met rose, glitters, eenhoorns, ballerina's...

Iertje81 vindt dit leuk.
  13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    De mijne vraagt om een kwast...je gaat toch je vingers niet vies maken...pfffff

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Pannenkoeken dag, voorleesdagen, en modderdag heb ik voorbij zien komen in de nieuwsbrieven. Alleen mijn kind is gek, ze wilde niet in de modder spelen. O en gekke truien dag is ook voorbij gekomen.

Mapje vindt dit leuk.
  15. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ja eens! Hier is de week van de modderdag altijd een modderweek en dan hebben ze allemaal activiteiten ook voor baby’s en peuters etc met modder. Kinderen vinden het eerst altijd raar maar daarna mega enthousiast haha.

Onze opvang heeft thema weken en daar aan vast vaak wat dagen zoals voorleesdagen en natuurlijk de feestdagen. En modderweek dan.
    Maar wij hebben dan ook een onwijs leuke en actieve opvang. Zo leuk dat nu de kinderen op school zitten we dachten: we doen gewoon nog een baby voor die leuke opvang!

(grapje natuurlijk :p)

tuc vindt dit leuk.
  16. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Hier ook modderdag, Koningsspelen, pannenkoekendag en voorleesdagen (dan wordt er ook een boekje uitgedeeld). En dan random iets wanneer ze wat bedenken. Dus bijv bij het EK voetbal en Nederland speelt, vroegen ze iedereen oranje aan te trekken.

Overigens…ze komen hier met modderdag niet viezer thuis dan op de andere dagen hoor. Ik krijg altijd 2 van top tot teen zwarte kindjes terug als er buitengespeeld is. Niet dat elk kind zo vies is, maar mijn kinderen hebben er echt een talent voor. De wasmachine maakt alles wel weer schoon.

Mapje vindt dit leuk.
  17. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.439
    4.367
    113
    Wij hebben modderdag, voorleesontbijt, boekenweek, foute kersttruien dag, Koningsspelen, opa en oma week, pannekoekendag en vast nog wel meer.

Wij wassen de kleding van de kindjes trouwens meteen uit na modderdag.

18. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Hier op het kdv ook modderdag. Voorleesdagen ook. Van de week hadden ze ook iets speciaals, maar hadden wij gemist omdat we nog vakantie hadden. En met ek ed in oranje komen. Voor Corona hadden ze ook opa en oma week, mochten die een uurtje ofzo komen kijken en mee knutselen.

modderdag vind ik ook echt heel leuk. Mijn middelste is ook een jongetje wat heel erg fysiek is en geniet van zulke dingen. Ik heb vorige jaar een blote voetenpad met de kinderen gedaan en die glunderende ogen toen ie de klei tot aan z’n knieën had zitten: onbetaalbaar! Hij heeft daar echt zo van genoten! De oudste vond het maar vies en wilde z’n laarzen aan houden :roflmao:

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Zowel op kdv als bso:
    - Pyamadag. Leidsters en kinderen in pyama. Doen ze hier trouwens ook op school.
    - gekke haren dag. Gekke staartjes, vlechtjes met kleurtjes enz
    - moederdag
    - pannekoekendag
    - friet van tafel dag. Tafel gedekt/beschermd met vuilniszakken en daar wordt dat friet en snacks/mayonaise op gelegd. Dus geen bordjes. Kinders vinden dit gek genoeg helemaal geweldig

Deel Deze Pagina