nationale donorweek : ja of nee !!

Discussie in 'De lounge' gestart door marjon 2, 18 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Tuurlijk ben ik donor, ik ben van mening dat als je niet wilt geven je ook geen recht hebt om te ontvangen.

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik ben donor :) wat moet ik met mijn organen als ik toch dood ben? ;)

3. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Goed topic. Ik heb gelijk mn man gebeld want ik weet dat hij niet geregistreerd stond. Zelf sta ik al sinds 2005 geregistreerd, toen was ik 18.
    Handig dat het via digid kan. Heb het gelijk voor mijn man gedaan. En een www op hyves en facebook gezet.

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik heb de optie dat ik mijn man laat beslissen gekozen. Ik heb aan hem verteld wat ik af wil staan. Dus ja ik ben ook donor

5. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    eens!

6. noukie89

noukie89 Niet meer actief

ik laat het over aan mij nabestaanden de reden hiervan is omdat ik het echt niet weet klinkt misschien lullig ik zie veel voordelen maar ook nadelen

7. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik ben al een hele tijd donor.
    Ik kan pissig worden als mensen geen donor willen zijn, maar wel willen ontvangen als het nodig is....:$ Kan daar echt niet bij...

Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk...

8. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Ik ben helaas geen donor ik ben chronische ziek en mag dus niets afstaan

9. Bri

Bri Niet meer actief

Bij de bloedbank hebben ze het een aantal jaar geleden aan me gevraagd, of ik me ook als potentieel beenmergdonor wilde laten registreren. En ik heb daar toen, na enig nadenken, ja op gezegd.
    Sanquin heeft dat dus gedaan, ze namen wat extra bloed af na de 1/2 liter die ik toch al gaf en daarmee hebben ze de typering gedaan.
    Europdonor heette de organisatie die de databank hiervan bijhoudt. De kans is groot dat ze mij nooit zullen benaderen, maar áls ze me benaderen is dat waarschijnlijk de enige overlevingskans voor degene die dan beenmerg nodig heeft.

10. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Ook mijn man en ik zijn al jarenlang donor!

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nee, ik ben geen donor.. Ik vind het eng, definitief en voelt niet goed en prettig.. Wel is het zo dat mijn man weet dat hij uiteindelijk het laatste woord heeft.. Misschien veranderd het ooit en laat ik me wel registreren, maar nu (nog) niet..

Nou, ik zal wel vast wegduiken

12. Bastet

Bastet Niet meer actief

Ik vind dat iedereen zelf moet uitmaken of hij/zij donor wordt.
    Ik ben het wel, alleen maar omdat ik er wanneer ik dood ben zelf niets meer aan heb en een ander misschien wel.
    Alles behalve huid mogen ze gebruiken, en wat overblijft wordt gecremeerd.

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik ben ook bloeddonor, maar voor bovenstaande ben ik verder niet gevraagd. Of geef jij misschien plasma ipv volbloed?

14. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik heb me laten registreren als zijnde mijn nabestaande nemen de beslissing. Mijn man toevallig ook.

wij willen in principe allebei donorschap doen, maar niet dat ze misschien je leven weg gooien want je bent zo'n mooie match. Ik zeg niet dat dat gebeurt, alleen toen ik 18 was en me schriftelijk liet registreren i.p.v. codicile, waren die geruchten er heel erg. en heb ik tot de derde variant besloten. Manlief toevallig ook om dezelfde reden.

15. Bri

Bri Niet meer actief

Hopmarjanneke: Nee, ik geef volbloed (heb 0- en dan hebben ze je liever als volbloeddonor ipv plasmadonor).
    Het is ook al heel lang geleden hoor, meer dan 15 jaar want het was nog voordat ik naar Amsterdam verhuisde dat ze het gevraagd hebben.

16. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik ben orgaandonor en bloeddonor. Van mij mogen ze in principe alles hebben wat ik zelf niet nodig heb en als ik dood ben, is dat dus daadwerkelijk alles :D

Moet nog wel de registratie een keer aanpassen, ik heb toen ik donor werd (was toen 18 ofzo?) aangegeven dat ze mijn hart en hoornvliezen niet mochten hebben, maar daar ben ik eigenlijk ook wel overheen.

17. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Je hoeft voor mij niet weg te duiken hoor !! Mijn bedoeling is zoiezo niet om er een discussie over te beginnen , wilde het gewoon ff onder de aandacht brengen en hoe een ieder hier in staat is zijn of haar mening ............En als het voor jou niet prettig en niet goed voelt dan is dat jouw ding hoor ..

Het enige wat ik je hierin misschien wil meegeven als je het bekijkt in het oogpunt dat een dierbare van jezelf een orgaan nodig heeft en er is helemaal niks , misschien omdat een heleboel mensen net als jij het eng vinden om donor te worden .........................................................................wat zal je er dan van denken ...........?

Bedoel ik totaal niet kwaad he ....gewoon ff een gewetensvraagje ..

18. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ik ben geen donor dit voelde voor mij niet goed heb dit altijd geroepen, dan heb ik het nu over de grote organen daarbij heb ik een heel negatieve ervaring van afscheid nemen na de dood van mijn vader gehad dat ik dit absoluut niet meer wilde, wel wilde ik mijn ogen dat soort dingen, maar door erfelijke belasting kan dat bij mij niet. dus ik ben geen orgaandonor.

wel wil ik bloeddonor worden.

Man is om dezelfde reden als mij geen donor. ook hij wil bloeddonor worden.

19. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik ben al donor sinds mijn 12e (toen nog met toestemming van mams). Ze mogen van mij alles hebben, ik heb er dan toch niets meer aan.

20. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ben al sinds mijn achttiende donor...

Deel Deze Pagina