nationale donorweek : ja of nee !!

Discussie in 'De lounge' gestart door marjon 2, 18 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds mijn 18e donor.
    Keuze 1, met een paar uitzonderingen!

Verder heb ik me gisteren ook aangemeld om bloeddonor te worden.

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

tot een aantal jaren terug was ik wel donor nu niet meer (gronische ziektens) en daarbij krijgen ook alcholisten gewoon een nieuwe lever waar ik tegen ben(en nog een paar redenen)
    ik zou wel dolgraag bloeddonor worden, maar doordat ik zelf ontvanger ben geweest mag dat niet.

mijn man wil geen donor worden, helaas ook geen bloeddonor.

als mijn dochter zou overlijden dan wordt zij wel donor. een kind heeft nog een heel leven voor zich

3. mama van JS

mama van JS Niet meer actief

ik ben al sinds mijn 18e donor. Heb wel een aantal uitzonderingen, daar voel ik me gewoon niet prettig bij.

Mijn man is nu ook sinds 2 jaar ofzo donor en heeft ook een aantal uitzonderingen.

4. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik ben ook al jaren donor. Idd wel met wat uitzonderingen.
    Mijn vriend was nog geen donor. Na een relaas van mij, nu wel.
    hij had zich er eigenlijk nooit in verdiept.

5. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    dat moeten ze hier ook invoeren!!!
    zoveel mensen komen te overlijden zonder familie en zonder donor registratie en daar word gewoon niks mee gedaan :(
    zonde is dat, want die ene persoon zou misschien wel meerdere levens kunnen redden

6. mawaikee

mawaikee Bekend lid

16 mei 2011
    687
    26
    28
    Overijssel
    Ik ben geen donor, simpelweg omdat ik niet weet welke optie te kiezen.

In principe wil ik doneren, ze mogen alles hebben. MAAR, ik wil niet dat ik donor wordt als mijn nabestaanden die gedachte niet aankunnen. Dus simpelweg "ja" is niet de goede optie. Om het aan mijn nabestaanden over te laten vindt ik weer te vrij.
    En dus ben ik nog helemaal niet geregistreerd. Wil me echt wel registreren maar weet gewoon niet bij welke optie ik me het fijnst voel.

Bloeddonor ben ik al eens mee bezig geweest. Werd me Bin sanquin afgeraden ivm mijn altijd lage hb in combinatie met m'n angst voor naalden... Toch wil het het nog steeds, misschien maar weer eens contact met ze opnemen.

7. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Ik ben sinds 2007 al geregistreerd als donor.

Deel Deze Pagina