Als je midden in het jaar bent begonnen het vorige jaar en je wilt dit jaar ouderschapsverlof opnemen.. Dan verdien je dit jaar tòch nooit minder dan het vorige jaar? Dus krijg je niks? Of heb ik het nou helemaal mis / beoordelen ze dat wel eerlijk over eenzelfde tijdsduur? Ik snap er dus niet veel van...
Heb je vorig jaar de andere helft van het jaar helemaal niet gewerkt of wel ergens anders gewerkt??? Werk je hier nu al een jaar? Want ik dacht dat je pas na 1 jaar recht hebt op ouderschapsverlof.
Het gaat om mijn man.. Daarvoor heeft hij een langere periode niet gewerkt en hier werkt hij nu bijna één jaar.. Maargoed vorig jaar dus niet het jaarinkomen van een heel jaar..
Ik zou de belastingtelefoon even bellen met die vraag. Denk dat zij het beste weten hoe het in jullie situatie zit. Ben alleen bang dat je inderdaad achter het net gaat vissen aangezien de belastingdienst altijd werkt met normale jaren.
Naar mijn mening kom je wel in aanmerking voor een vergoeding. Mijn vriend heeft vanaf augustus ouderschapsverlof opgenomen en zijn inkomen is een klein gedeelte achteruit gegaan. Maar als hij dit jaar een heel jaar ouderschapsverlof opneemt, gaat zijn inkomen toch nog meer achteruit en zit daar dus weer verschil in wat weer aantrekkelijk is voor belasting teruggave. In 2011 heeft hij 5 maanden minder verdient en in 2012 gaat hij 12 maanden minder verdienen. Dus is zijn jaarinkomen weer later dan dat van 2011...
Wij hebben het wel terug gehad,me man heeft vanaf april ouderschapsverlof,je moet berekenen wat je terug val is van het salaris.
Volgens mij is het probleem dat de man van TS in het voorgaande jaar niet het hele jaar heeft gewerkt en dus over dat jaar minder heeft verdient dan in het jaar waarin hij verlof opneemt.