Hillary Clinton neemt eerste stap voor verkiezingen NEW YORK - De Amerikaanse senator Hillary Clinton heeft een eerste stap genomen die de weg kan vrijmaken voor deelname aan de presidentsverkiezingen in november 2008. Dat maakte de Democratische senator van New York zaterdag op haar website bekend. "Ik doe mee. En ik doe mee om te winnen", laat ze weten. "Vandaag zal ik bekendmaken dat ik een verkenningscommissie zal vormen om mee te doen aan de presidentsverkiezingen. Met een zogenoemde 'explatory committee' kan alvast geld worden ingezameld voor de campagne. Algemeen werd al aangenomen dat Clinton aan de verkiezingen zou meedoen. Ze wordt de eerste vrouwelijke president van de Verenigde Staten als ze wordt gekozen. Al zes andere kandidaten hebben zich gemeld voor de Democratische nominatie voor het presidentschap.
Ik hoop het ook voor dr! Zou eens goed zijn om een vrouw aan de top te hebben! Al moet ik eerlijk zeggen: al zetten ze een lama aan het hoofd van dat land, Als die bush maar oprot.... Wat een konijn zeg!
Die wint wel, zij is zwaar geliefd in Amerika, zeiden ze laatst al op CNBC, Mag ook wel, ik denk dat de wereld een stuk rustiger is zonder Bush,
Hahahahaha. Sja, ik kan je niet ongelijk geven. Zou wel leuk zijn, als er een keer een vrouwelijke president zou komen.
ik weet niet wat ik ervan vind.. ik hou me niet zo bezig met de politiek al daar, dus ik weet niet of zij een goede president zal zijn.. Maar ik ben wel bush moe (zowel sr als jr)... dus wat mij betreft is het al gauw een verbetering!
ze zal best een goede kans maken, volgens mij waren de amerikanen ook niet ontevreden over bill clinton. maar geruchten gaan dat zij toen eigenlijk ook al alles regelde. zolang die bush maar opzout, die klojo speelt alleen maar oorlogje. lukt het niet in irak, nou dan gaan we toch gezellig naar afghanistan, he oeps daar gaat het ook niet lukken dan gaan we toch somalie aanpakken. volgens mij denkt hij dat een virtuele versie van risk aan het spelen is, en niemand die er iets tegen durft te doen. dat hele land ligt in een enorme economische afgrond maar nee dat maakt meneer niet uit. hij gaat gewoon lekker met oorlogje voeren! misschien dat zijn volgende missie azie is ik geloof dat je daar bij risk 7 extra legers voor krijgt! joyce
Bush is sowieso weg, want hij kan zich na 2 termijnen niet nogmaals verkjiesbaar stellen. Het zu gewoon eens leuk (maar ook een goed voorbeeld) zijn als er nu ook eens een vrouw president was daar.
Ja dat klopt, laatst een docu over gezien toevallig, ze zeiden toen al steeds onder clinton. President Clinton is one off the best presidents we ever had, and her husbaund Bill is a nice man too......