Wie heeft deze serie weleens gezien? Wat vinden jullie ervan? Wij hebben de dvdbox geleend en kijken nu elke dag een aflevering. Ik moet eerlijk zeggen dat ik af en toe de draad een beetje kwijt raak, maar het is wel heel erg intrigerend. En doodeng af en toe! Toen ik een stuk jonger was heb ik het ook weleens gekeken, maar toen vond ik het op een gegeven moment te eng worden. Nu hou ik vol . Ben benieuwd wat jullie vinden! Edit moderator: verplaatst naar Films, televisie en nieuws. Let erop waar je iets plaatst
vond hem geweldig, en erg spannend en ook wel moeilijk te volgen toen. heb ze op dvd, maar moet daar eens een weekend voor uittrekken 8)
Ik ben mega fan van Twin Peaks, toen ik jong was keek ik ook elke zaterdag. Zo eng vooral dat stukje als Bob opeens in de woonkamer komt lopen over de banken naar Maddy toe Ik begreep alles van maar had me ook zo in verdiept toen, boek gelezen en film gezien. Muziek is ook echt prachtig.
Oeh Ja, dat stukje is inderdaad eng Bibiche! We zijn nu bij afelvering 15 en vanaf hier kan ik me niets meer herinneren, denk dus dat ik daar ergens afgehaakt ben toen ik 15 was. De muziek is inderdaad mooi, mijn ouders hebben dat op cd, dus die luistereden we thuis nog al is.
Van die scene met Bob en Maddie heb ik destijds nachtmerries gehad (we hebben het nu toch over de scene waarbij haar vermoordt? tis ook al zo lang geleden...), daarna heb ik maar niet meer gekeken. Heb gehoord dat het wel steeds freakier wordt.
Nee Lia, niet toen ze vermoord werd. Eerder nog. Dan zit ze alleen in de kamer en kruipt hij naar haar toe. Echt heel erg eng!
Twin Peaks is heel tof, en regisseur David Lynch heeft nog veel mee gave dingen op zijn naam staan! oa Wild at Heart, Lost Highway, Mulholland Drive.. De sfeer die in al die films zit, is super.
Hier een scene uit Lost Highway waar ik de bibbers van kreeg (en dan ben ik weer weg want het ging over TP ) http://www.youtube.com/watch?v=JG7znh49 ... re=related
Ik kijk maar niet, Anabella... vroeger, als ik dingen eng vond op tv, moest ik altijd naar het toilet en ik kan je vertellen dat er wat dat betreft weinig is veranderd sinds die tijd
Ik dacht zelf dat ik alles gezien had, maar nu ben ik erachter dat ik halverwege afgehaakt ben. Denk dat ik het inderdaad te eng vond. Hele stukken kan ik me sowieso niet herinneren. Echt een aanrader om het nog is op je gemak te bekijken. Vorige keer ging er veel langs me heen en nu begrijp ik het gewoon.
Deze scene bedoel ik, het is ook pas eng als je de serie volgt en dan vooral 's avonds kijken http://www.youtube.com/watch?v=yR26M0kMZzg Scene van lost highway vond ik niet eng om zo te zien maar misschien als je de hele film ziet wel.
Ja die bedoelde ik ook Bibiche. En wij kijken ook meestal 's avonds. Als mijn man nachtdienst heeft, dan sla ik even over, want ik ga er soms stiekem wel een beetje eng van dromen!
Ik vond seizoen 1 beter dan seizoen 2. Het was eigenlijk niet de bedoeling dat de moordenaar van Laura gevonden zou worden. En Bob zat in eerste instantie niet eens in de serie. Vind het 2 seizoen ook goed maar wel een beetje afgeraffeld. Vooral op het einde. Dat verhaal over die Josie Packard gaat werkelijk nergens over. En het einde vond ik enorm frusterend. Maarja, het is een open einde waarbij een vervolg mogelijk ozu kunnen zijn. Mijn man is bij afl 15 ong toen de moord opgelost was afgehaakt.
Ja, nadat de moord opgelost is vonden wij het allebei ook een stuk minder boeiend, maar na een paar afleveringen kwam dat toch weer terug. We moeten nog 5 afleveringen, dan hebben we alles gezien. Ben benieuwd naar het einde!