Op 17 september is het op ons kdv nationale leidsterdag in de kinderopvang. Ik wist niet eens dat dit bestond (is dit op andere kdv'en ook zo??). Nu kreeg ik een briefje van de oudercommissie, met het verzoek om de kinderen zelf iets te laten maken voor die dag, en dat aan de juffen te geven. Er staat bij: "dit kan van alles zijn!". Ik heb alleen geen flauw idee wát dan... mijn zoon is 7 maanden, dus zelf iets knippen en plakken zit er nog niet in. Wat kan ik dan doen? Ik zat zelf te denken aan een handafdrukje in verf ergens op of zo... hebben jullie nog ideetjes?
O ja, en als er staat dat je iets kan maken voor 'de leidsters van het kdv', betekent dat dan dat ik alleen voor zijn 2 juffen iets moet maken, of voor álle leidsters? Dat zijn er namelijk een stuk of 12... Ik ben echt nog zoooo'n onervaren kneus in dit soort dingen...hahaha..
Ik heb er nog niets over gehoord, maar het lijkt me dat het alleen bedoeld is voor zijn eigen juffen. Verder ben je volgens mij niet verplicht hieraan mee te werken. Een voet/handafdrukje zou ik niet zo snel doen. Zonder negatief te willen zijn, maar wat moeten zij daar mee? Stel je voor dat ze er zo 15 krijgen...... Ik zou het ook echt niet weten wat wel leuk voor ze is.
Een foto van je kindje doet het toch ook altijd leuk? Mooie tekst erbij ala " Voor mijn liefste leidster " of iets dergelijks. Groetjes van Kiki PS Doosje Merci werkt ook goed (hmm, of had ik die toch liever zelf...)
Misschien inderdaad wat bonbons met een fotokaartje van je kleine eraan? Ik zou persoonlijk als leidster al die knutselwerkjes niet zo waarderen (in de zin van dat het natuurlijk lief is dat het is gemaakt, maar dat het thuis weer in de prullenbak verdwijnt in het kader van 'wat moet ik ermee'). Ik heb er trouwens niet over gehoord!
Ben ik even blij dat wij op vakantie zijn... wat een verzinsel zeg. Ik betaal voor een dienst.. er is toch ook geen nationale caissièredag? Nee, hier doe ik niet aan mee.
Ik heb net even zitten googelen, en ik lees inderdaad ook dat knutselwerkjes op de grote hoop verdwijnen. Dus daarvoor ga ik niet zitten klungelen met vingerverf Ik ga een voorleesboek kopen dat de juffen in de klas kunnen gebruiken, dat schijnt het altijd goed te doen. Mijn zoon heeft er nog niks aan, maar dan heeft mama toch weer een goede indruk op de juf gemaakt he
met vingerverf handjes op een mooi gekleurd vel /of je kind een beetje met vingerverf laten kliederen (maar 7 maanden is nog wel n beetje jong daarvor) en dan een leuke foto erbij! succes!
Voorleesboek kopen is wel leuk, en nuttig! Als je er inderdaad dat geld voor uit wil geven, ik denk dat ze er erg blij mee zullen zijn. Dan zou ik, onder het mom van knutselen en handafdrukjes enzo, de hand- of voetafdruk van je kleintje in het boek (op de binnenkant van de kaft ofzo) zetten, met de naam erbij. Zo zullen de leidsters elke keer als ze het boek pakken toch weer aan jullie denken.
Het is wel iets landelijks, net zo als bijvoorbeeld secretaressendag, die betaal je toch ook maar op zo'n dag wil je net iets extra's doen voor die mensen. hier op het kdv wordt van uit de oudercommissie iets centraals geregeld. Vorig jaar kregen de leidsters een kookboek moesten we het lievelingsrecept van je kindje op een leuk blaadje aanleveren. Maar dan krijg je een gekleurd blad en daarop kan je dan iets maken. Dit jaar geven we ze een vaas met alle namen van de kindjes per groep er op en dan moeten de ouders/kindjes een bloem maken (de ouders krijgen een sateprikker want dan zijn alle bloemen ongeveer even lang). Ik zou er zelf ook niet te veel geld aan besteden maar vind deze oplossing wel leuk.
Als het verzoek is om zelf iets te maken, dan zou ik dat wel doen. Vandaag hebben we(een vriendin en ik) een handafdrukje op een kanvasdoek(1,50 bij xenos) gemaakt van onze dochter en haar zoontje. Dit is dan niet voor de leidstersdag (want ze gaan allebei niet naar een kdv) maar voor een stel vrienden die in ondertrouw gaan. Vriendin heeft handje in gekleurd even proef op papier daarna op kanvasdoek. Washandje over het handje, helemaal schoon.
hoi, wat een leuk initiatief. Ik weet niet of het landelijk is? Ik ben geen leidster maar wel een leerkracht op de basisschool. Met verjaardagen krijgen we ook vaak cadeautjes van de kids. Ik heb wel wat tips: knutselwerkjes zijn altijd leuk, natuurlijk wat moet je er mee zul je denken, maar ik heb de dingen die ik kreeg toen ik trouwde en toen ik met zwangerschapsverlof ging heel lang op het toilet gehangen en in de gang. Een leuke foto, een handjesafdruk n dan een lief berichtje erbij op gekleurd papier is toch leuk? Als je iets wilt geven voor t hele team kun je bijv. een mandje maken met lekkere dingen voor in de pauze: zakjes cup a soup, snoepjes, liga's, koekreep oid. Dan kan iedere leidster daar wat van pakken. Kleed je het leuk aan met een kaartje of foto of zo. En wat ook ff handig is, hoe zit het met leidsters die regelmatig invallen of vliegende keep zijn? als je iets voor de 2 vaste leidsters wilt kopen, tsja mogelijkheden te over! Ik zou er altijd een leuk kaartje bij doen met persoonlijk bedankje. Bij mij op school doen vooral de dingen ddie je kunt gebruiken het goed (douche gel, lekkere kruiden om mee te koken, lekkere tappenade met iets erbij oid.) want soms is t lastig als je bijv. waxinehouders wilt kopen, welke kleuren ze leuk vinden. Maak t neit te duur, het gaat vooral om t gebaar en een lief woordje (als ze dat ten minste verdienen ) succes ermee, en kan iemand me vertellen of 't langdelijk is? Groetjes Sas
o wacht, lees in de andere reacties al dat t landelijk is. Dan ga ik ook aan de slag! enne, over de knutselwerkjes die worden weggegooid, voor zover ik zie bij andere collega's worden ze echt wel gewaardeerd en neergezet hoor! handig = wel als het niet heel veel ruimte inneemt. maar als de leidster t niet thuis wil zetten kan ze het ook op de groep laten bijvoorbeeld. Doeg!
Ik vind je boekje een tof idee! Ik zou zeker weten voor die gaan en niet voor een knutselwerkje Daarbij, knutselwerkjes zijn pas aandoenlijk als de kinderen het zelf kunnen maken vind ik.
gossie wist niet dat die dag ook al bestond!|! We hebben ook de dag van de zorg bij ons in het verzorgingstehuis maar van alle bejaarden (150) heb ik nog nooit wat gekregen! Hahahaa liever geen knustels dan. Leuke tips om wat te kopen. ga het zeker doen!
Wacht eens even.. is er nou niemand die dit een beetje raar vindt? Mijn secretaresse wordt trouwens niet door MIJ betaald maar door mijn bedrijf maar werkt toch wel heel persoonlijk voor mij. Ik heb er niets op tegen om de leidsters waardering uit te spreken maar zolang we geen nationale buschauffeursdag hebben of caissière of politieagent etc etc.. vind ik het persoonlijk echt te zot voor woorden om er een dag voor te benoemen. Wie heeft dit bedacht?
Nou, dan doe je toch gewoon lekker niet mee Cygnet2? Of ga protesteren bij welke instantie dan ook om de nationale dag van de leidsters af te schaffen, van mij mag je hoor. En wat bedoel je nou met 'mijn secretaresse werkt toch wel heel persoonlijk voor mij'? Werkt een kinderdagverblijfleidster dan niet heel persoonlijk voor je kind? Ze vormen hoe dan ook toch een wezenlijk deel in de opvoeding van je kind, lijkt me zo. Hoe persoonlijk wil je het hebben? Naja... Ik ontdekte vandaag dat wij ook een briefje hebben meegekregen over de dag van de leidster. (Vriendlief had Jelle opgehaald van KDV afgelopen week, en natuurlijk dat briefje niet gelezen of tegen mij gezegd dat er iets was.) Bij ons heeft de oudercommissie gevraagd of mensen die graag iets willen geven een kleine donatie willen doen, waarvan zij dan iets leuks kopen voor de leidsters. En verder een leuk knutselwerkje of tekening ofzo. Nou, even aan de slag dus binnenkort Leuk toch?
Ik had er nog niets over gehoord, maar goed dat ik het weet. Zo'n mandje lekker is wel een leuk idee.... **noteert in de agenda **