Salaris verhoging versus lease auto

Discussie in 'De lounge' gestart door Mama van Sepp, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    Mijn werk heeft mij gevraagd wat ik liever wil: een lease auto of het lease bedrag als verhoging erbij. Nu ben ik erg aan het twijfelen.
    Geld is altijd lekker maar ik verdien nu ook een goed salaris. Ik heb al wel een auto maar goed die wordt ook ouder en krijgt dan ook meer gebreken. Ik ben veel onderweg voor mijn werk dus de kilometer stand loopt ook behoorlijk op.

Wat zouden jullie doen wanneer je deze keuze krijgt?

Geld is altijd fijn meegenomen. Je gaat natuurlijk ook wel bijtelling betalen voor je lease auto.
    Luxe positie ik weet het. Maar toch twijfel ik.

2. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik koos toen ik die keuze kreeg voor een auto uit gemak

3. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Kun je het niet uit laten rekenen wat het verschil zou zijn?

De leaseauto is natuurlijk niet van jezelf, dus mocht je ooit stoppen moet je de auto weer inleveren...
    Ik denk dat ik voor het geld zou gaan, dan kun je daarmee zelf doen wat je wilt...

4. Mama van Sepp

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    En ben je tevreden met je keuze?

5. Mama van Sepp

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    Tja daar denk ik inderdaad ook aan. Maar goed ik werk hier nu pas 6 maanden en ben nog wel van plan hier een tijd te blijven dus tegen die tijd zou ik zelf waarschijnlijk ook wel toe zijn aan een nieuwe auto. Ook zouden we nu voor mijn auto misschien ook nog wel een leuk bedrag kunnen krijgen.

6. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    k Zou de auto kiezen... Je geeft zelf al aan dat je eigen auto ouder wordt (en daardoor slechter), de km-stand tikt ook vrolijk verder en tja... Als je loon op dit moment "leuk" genoeg is... Zou de keus voor mij snel gemaakt zijn... :)

7. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met de benzineprijzen van tegenwoordig zou ik lekker een leaseauto nemen! Bovendien heb je geen kosten aan onderhoud en verzekering.

8. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, en bijtelling betaal je natuurlijk alleen als je ook privé rijdt, maar meestal mag je wel gewoon onbeperkt tanken.

9. Mama van Sepp

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    Privé zou ik er wel mee moeten rijden aangezien manlief hier ook een zakelijke auto rijdt maar dan niet privé. Het tanken scheelt inderdaad al een hoop met die belachelijke prijzen van het moment.

10. tulip

tulip Niet meer actief

mijn man zegt: ligt eraan wat voor auto je ervoor krijgt als lease. Weegt dat bedrag op tegen de salarisverhoging??

11. koala28

koala28 Niet meer actief

Je moet voor jezelf een vergelijking gaan maken van eigen auto versus leaseauto versus salarisverhoging.
    Maak bijv tabellen in Excel. Neem bij eigen auto ook alles mee in de berekening dus ook afschrijving (wordt vaak vergeten).
    Kijk bij salarisverhoging ook naar de doorwerking naar evt. andere bedragen die je krijgt zoals vakantiegeld, 13e maand, bonussen, variabele inkomen, persoonlijk budget.

Mijn man heeft deze vergelijking ook gemaakt toen hij van baan ging veranderen en kon kiezen tussen leaseauto en salarisverhoging.

12. Mama van Sepp

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    Ik mag zelf kiezen maar ben me nog aan het oriënteren. Sowieso eentje met maar 14% bijtelling. Misschien de Volvo C30

13. Mama van Sepp

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    Inderdaad een hele goeie. Ik denk nu inderdaad alleen aan het bruto bedrag van de verhoging maar alles werkt dan natuurlijk door. Verzekering, wegenbelasting etc.. Goed punt!

14. tulip

tulip Niet meer actief

haha ben ik weer, hij zegt: waarschijnlijk hebben zij al een bedrag in hun hoofd wat ze je als verhoging willen geven, weet je wat dat is. Want een c30 is best een dure auto natuurlijk.

Zijn eerste reactie: "mag ze zelf kiezen...nice!!!" Mannen;)

15. Mama van Sepp

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    Hahaha ja dat zei mijn man hier ook! :D
    Ik weet niet wat de verhoging zou zijn eigenlijk. maar goed ik ben zelf niet van plan een hele dure auto te nemen aangezien de bijtelling dat ook niet misselijk is.

16. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou voor de auto gaan. Geen wegenbelasting, verzekering, benzine en onderhoudt. Gaat ie kapot of krijg je een aanrijding oid alles zit er bij in. Ik zou het wel weten. Zeker als je nu al goed verdient.

17. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    Ook ik zou ik jouw positie gaan voor een auto! Je gaat dan natuurlijk geen benzine, wegenbelasting, verzekering ed betalen... Dus dit is dan je 'loonsverhoging' :) dus als je de auto kies heb je een beetje van beide... Of zie ik het nu heel makkelijk? Sorry heb er niet zo heel veel verstand van, maar als ik de reacties zo lees dacht ik gelijk; auto!!!

18. Mama van Sepp

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    Hihi van je bericht word ik gelijk vrolijk :)

19. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    Haha leuk! :)
    Ik zou zeggen: ga een mooie auto uitzoeken, want volgens mij heb je (ook voor mijn bericht al) je beslissing stiekem al genomen ;)

20. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik zou ook voor de auto gaan en dan je eigen auto verkopen..heb je daar ook nog een leuk centje van.

Deel Deze Pagina