ik zag op Google dat het vandaag nationale vrouwendag is, nu vroeg ik me af of daar ook echt iets mee gedaan wordt of is het gewoon mijn vriend die er niks aan doet? ;p
In Nederland viert een grote verscheidenheid aan vrouwengroepen en vrouwenorganisaties 8 maart op veel verschillende manieren. Het doel is aandacht te vragen voor thema's zoals economische zelfstandigheid, empowerment, seksueel geweld, zorg en arbeid, discriminatie en racisme.
Niets van meegekregen Mijn vriend ook niet gok ik. Alhoewel, hij heeft vandaag wel alle ramen gelapt buiten. Even vragen. Schudt nee, geen idee.
Mijn man merkt het elk jaar! Hij is verkoopmanager bij een grote plantenkwekerij en de verkoop is in deze periode heel hoog. Gaat vooral naar Oost-Europeese landen.
Ik kreeg vandaag een Facebook berichtje van een goede vriend met een plaatje van een roos en het bericht Happy International Womens Day. Hij komt uit Oost-Europa dus misschien dat het daar echt 'gevierd' wordt?
Mijn Italiaanse mannelijke collega kwam er gister mee maar ik heb er nog nooit van gehoord. Mijn andere collega ( Poolse ) kent het ook. Ik denk inderdaad dat het vooral oost Europa is maar die cake die ze blijkbaar in Italië maken voor de vrouw lust ik ook wel
Ik ben half Russisch en in Rusland is het echt een feestdag . Mensen hoeven niet te werken, alle vrouwen krijgen bloemen, erg leuk haha. Zelf sta ik er niet altijd bij stil, maar krijg vaak op de dag van iemand van familie/vrienden te horen 'fijne vrouwendag' en dan is het altijd 'ohja!' .
Het is inderdaad bekender in oost Europa. Mijn vriend komt uit voormalig Joegoslavië en ik, zijn moeder en zijn zus hebben gister bloemen gehad
hier in de buurt was ook een speciale lady's night georganiseerd op 8 maart.. en waarom: Vanwege de gelijkwaardigheid en om wat iemand al zei: Het is toch elke dag mannendag - van vrouwen wordt toch nog steeds verwacht dat ze volgens de ouderwetse normen voor het huishouden en de kinderen zorgen (of in elk geval dit draaiende houd) en volgens de nieuwe normen (en de financiele situatie natuurlijk) moeten vrouwen daarbij ook nog werken.
Over het waarom van internationale vrouwendag: Internationale Vrouwendag - Wikipedia Internationale Vrouwendag staat elk jaar op 8 maart in het teken van strijdbaarheid en het gevoel van solidariteit van vrouwen overal ter wereld, meestal aan de hand van een specifiek thema. Internationale Vrouwendag is in de twintigste eeuw ontstaan doordat vrouwen opkwamen voor hun rechten, onder andere op het gebied van arbeid en kiesrecht.