Nationale week zonder vlees

Discussie in 'De lounge' gestart door LisbethSalander, 5 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wij doen niet mee. Ten eerste, ik vind het onzin, die ene blije kip word volgende week wel weer gegeten door iedereen die dan ineens weer vlees gaan eten en wij zijn gewoon echte vlees eters.

Mijn man is haven arbeider, daar hoef ik echt niet met een vegetarische diner bij aan te komen, die wilt gewoon een lekkere lap vlees na een dag hard werken. En heel eerlijk, ik vind het ook lekker en zou niet zonder kunnen.

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Sorry, grapje tussendoor ;) Ik lag krom hihihi

28471457_1747702528642083_6661703102934778067_n.jpg

sydneys, Blijdorp, Zonnestralen en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Marchella

Marchella Niet meer actief

Ik hou van vlees bij mijn eten. Dus sorry, maar deze week is niet aan mij besteed.

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Mijn man zal het zeker niet waarderen als er geen vlees bij z'n eten zit. Als je milieubewust vlees wil eten, eet dan alleen nog kip. Kip eet iets meer voer dan wat die aan gewicht oplevert. Koe eet veel meer dan dat die oplevert. En dan ook nog het liefst een plofkip want die leeft korter en produceert minder afval. Daar is een tijdje terug nog een aflevering van geweest in ik meen de keuringsdienst van waarde.

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik ben jarenlang vegetariër geweest en hoewel ik tegenwoordig wel weer vlees eet is het echt minimaal. Misschien 3 a 4 x in de week en dan nog maar heel weinig en dan nog geef ik het vaker weg dan dat ik het opeet. Vlees is niet echt aan mij besteedt.

Vleeswaren eet ik ook niet of nauwelijks. Ik ben meer van de franse kaas op een crackertje en bergen geroerbakte groenten.

Blijdorp vindt dit leuk.
  6. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Wíj zijn een paar jaar geleden begonnen met minder vlees eten. We eten 1x per week vegetarisch, maar wat nog beter werkt voor ons is minder vlees eten. Vroeger kocht ik het grootste bakje vlees, nu het kleinste. En dat scheelt veel. Zonder vlees willen we niet, veel te lekker.

Juul75 vindt dit leuk.
  7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wij doen niet mee. Mijn man is een echte vleeseter.
    Dat kan ik hem niet aandoen.

8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Wij eten 1 a 2 keer per week vis in plaats van vlees. Laatst bij de lidl voor het eerst een soort vegetarische gehakt cordonbleu gehaald, was best lekker hoor, maar dat toch echt vol met soja. Vraag mezelf dus echt af of dit wel beter is voor het milieu dan vlees?
    Overigens eten wij wel zo veel mogelijk biologisch vlees, eind van de week gaat de kip die bijna geen eieren meer legt de pan in.

9. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Wij kopen vlees & kip bij de Schotse hooglanders. Duur vlees maar wel eerlijk vlees. Doen niet mee aan deze week dat krijg ik er bij m'n man niet in :p

Blijdorp vindt dit leuk.
  10. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik was me niet bewust van deze week, en doe niet mee. Ik schrik wel van de getallen die gelijk staan aan 1 week geen vlees eten.

11. fafa

fafa Niet meer actief

Maar waar denk je dat vlees van wordt gemaakt?
    Om een vleesvervanger te produceren heb je, pak m beet, 100 gram soja nodig.
    Om een lapje vlees van dezelfde grootte te produceren heb je een aantal kilo's (!) soja nodig aan veevoer.
    Dus als je wil dat er minder soja wordt geproduceerd, moet je het zelf opeten ipv via een omweg ;)

Blijdorp vindt dit leuk.
  12. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Oprechte vraag: waarom eet je nu wel weer vlees dan?

13. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Het valt me op dat er meerdere zeggen niet mee te doen omdat hun man een stuk vlees wilt bij het avondeten. Maar dat wil
    toch niet zeggen dat je zelf niet mee kan doen? Mijn man eet ook vlees en toch ben ik al die jaren dat we samen zijn gewoon vegetarier gebleven. Vind het eerlijk gezegd een beetje verschuilen achter. Wees dan eerlijk en zeg dat je zelf het vlees niet wilt missen of dat je niet apart wilt koken of wat de reden dan ook is.

meintje en Blijdorp vinden dit leuk.
  14. LisbethSalander

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Overigens zijn deze week bij de Lidl de vleesvervangers 2 pakjes voor €2,-. Bij de AH en Aldi alle vleesvervangers 25% korting.
    Leuk te zien dat de supermarkten de aktie stimuleren!

Blijdorp vindt dit leuk.
  15. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik doe niet mee, we proberen elke week meerdere dagen vegetarisch te eten, maar helemaal zonder zie ik niet zitten. Tijdens de laatste zwangerschap gruwelde ik echt van vlees dus ik eet het nu nog minder vaak dan daarvoor.

16. fafa

fafa Niet meer actief

Heb jij wat praktisch advies dan? Hoe doe je dat als je bijvoorbeeld macaroni maakt ofzo? 2 pannen? 1 met vlees en 1 zonder? En deel je dan een bakje gehakt in tweeen? De helft vandaag en de helft de volgende dag?
    Want als ik 2 pannen macaroni moet maken en ik gooi in eentje ervan een heel bakje gehakt, kan ik net zo goed één grote pan maken met datzelfde bakje gehakt, waar we allemaal van eten. Want anders bespaart mijn vegetarische eten nog niks. Snap je wat ik bedoel?
    Of ga je naar de slager voor 50 gram gehakt?

17. LisbethSalander

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Bij macaroni/ spaghetti / bami / nasi maak ik het volledig vegetarisch en maak ik er los gehaktballetjes of kipsate bij. Zo kunnen we allemaal uit dezelfde pan eten en kunnen de carnivoren in huis toch het geliefde stukje vlees opeten.

Snoeki en Blijdorp vinden dit leuk.
  18. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Omdat ik niet voor iedereen iets aparts ga koken. Daarnaast lust het hele gezin gewoon graag vlees dus daarom doe ik het zelf ook niet. Vind het veel te lekker dus wil gewoon iedere dag een lekkere lap vlees.

19. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Daar had ik dus geen idee van, vandaar mijn vraag.

Pimpelmeesje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina